• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Peterste88 skrev 2017-07-11 00:01:12 följande:

Hej

Jag och min fru på påbörjade ivf 2016. Men den fortsatte 2017. Dvs vi gjorde några försök. Men skulle vilja upplysa personer genom vår väg genom ivf, känslor,tankar och vad man kan tänka på. Det är en väldigt intim och svår period både fysiskt och mentalt . Det är svårt speciellt när man inte är berädd på vad som kommer . Skulle ni ha några frågor om vår väg så ställ dem gärna .

Vår väg hittar ni i inlägget nedan .

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

Fint att ni delar med er:)

Vägen är oändligt lång och krokig ibland
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-07-13 22:48:08 följande:

Men nej vad tråkigt! :( Har du tagit ett test eller? Blöder du mycket som vanlig mens eller? Jag tänker att det behöver ju ändå inte vara helt kört <3

Jo jag har gjort två tester och de var negativa bägge. Suck :(

Bara att ladda om och köra på igen efter sommaren.
  • Tösen88

Hej!

Ah okej, undrar om sahlgrenska kan göra en immunologisk behandling?

Åh så härligt med tvillingar:) stort grattis!! :) hur mår du?

shrigley skrev 2017-08-10 10:53:41 följande:

Ta kontakt med IVF Falun och gör en immunologisk behandling i samband med nästa IVF. Det kan vara så att du har ett förhöjt immunförsvar som skjuter bort embryot. Jag har gjort immunologin den här gången, och väntar nu tvillingar i v 13.

• Tösen88
    ijo skrev 2017-08-16 16:07:59 följande:

Hur går det för er Tösen? :) Något nytt försök snart?

Idag blev det FET för oss så nu är jag ruvare igen! Hoppas så att det är vår tur nu! Kram!

Halloj där!!

Åh vad roligt att höra att du äntligen ruvar igen hur mår du? Några känningar?:) jaa hoppas verklige att det går heeela vägen denna gång, håller tummar och tår för er!!!

Nu i veckan fick vi en ny behandlingsplan och kör igång med suprecur puffandet igen den 30/8. Så preliminär äp någon gång vecka 40 om allt går som planerat. :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-08-22 09:15:06 följande:

Tog ett digitalt CB test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt, min testdag är inte förrän 1/9 och BIM är nu på lördag 26/8. Känner ingenting i kroppen! Med tanke på mitt förra tidiga MF vågar jag inte riktigt glädjas ännu. Första målen är nu att klara sig förbi bim och testdag <3

Skönt att ni har en plan och att du får komma igång snart :) Körde du långa metoden sist också?

Heeej!

Nej men åh vad roligt!! Men förstår att du är försiktig men åh så glad jag blir ändå.

Då är det testdag alldeles snart va?:)

Hoppas hoppas!!!

Japp jag körde långa protokollet förra gången med :)

Hur känner du dig? Ngr känningar?:)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-09-01 13:07:09 följande:

Testdag idag, det visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna nu! Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. Känner inget mer än ömma bröst, just nu önskar jag mig illamående så det känns mer på riktigt ;) VUL inbokat 28 sep.

Då har du kört igång med sprayandet igen då? Hur länge gör man det? :) Jag körde ju bara sprutor.

Jaaaa!! Grattis!! Vad roligt. Förstår din oro men försök och njut av ditt plus. Grattis igen!

Jepp... Igång igen. Det håller jag på med ändå till ägglossningssprutan har jag för mig. En evighet iaf. 1 puff i varje näsborre kl 5.00, 13.00 och 21.00 varje dag..sen tar man bara 1 puff i ena näsborren ett tag.
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-09-02 12:17:09 följande:

Tusen tack :) Okej! Och sen börjar du med sprutor efter några veckor eller? Hoppas så att vi båda får plussa och gå hela vägen denna gång! <3

Ja precis. Det hoppas vi innerligt :)

Hur mår du?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-06 16:08:11 följande:

Hej!

Har varit borta från FL ett tag men nu tillbaka. Började spraya i början av augusti och har kört med menopur sedan tisdag förra veckan. Första UL visade 4 blåsor på vardera sida. Ev ÄP på måndag!

Vad spänannde:)

Hur känns det inför äp?

Är det andra ivfn?
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-11 05:11:26 följande:

Hur går det för dej tösen? Börjar det dra ihop sej för ÄP snart?

Hej på dig!!

Jag puffar på med suprecuren. Har dock blivit vrålförkyld så får extra spraya med vanlig nässpray. Mycket sprayande iaf hehe.

Långt kvar till äp..nån gång v 40. Tiden segar sig fram.

Hur är det med dig?:):):)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-11 21:17:46 följande:

Hej! Allt gick bra (ÄP) Totalt 10 ägg! Blev så förvånad eftersom vi endast fick 3 vid första försöket. Nu hoppas vi att ett av de är ett guldägg. :)

Heej!

Oj vad roligt med så många fina ägg:) håller tummarna att det blir många fina embryon :) vet du om äggen ska befruktas via icsi eller ska de på dejt med killarna på egen maskin?:)

Fick du någon extra bedövning?

Starkt jobbat, tjejen!!!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017