Fru Volante skrev 2017-05-13 00:08:35 följande:
Skriver i den här tråden för första gången. Är 29 år med lågt amh (0,9) Har gjort 2 försök med ivf, första med högsta dos bemfola, resulterade i en äggblåsa och det blev avbrutet.
Försök två körde vi igång nästa mens (efter provera då jag inte får mens av mig själv) startade med elonva som man endast tar en gång på blödningsdag 2 och efter 5 dagar gjorde vi tillägg med 375 menopur, vid första ul fanns endast två små äggblåsor, läkaren lade då till gonal f också. Hade alltså 300 gonal f och 150 menopur efter ul 1. Vid ul 2 i måndags visade det sig att äggblåsorna stannat i tillväxten och det avbröts. Vi rekkomenderades ÄD.
Vi har gått privat då tiden inte fanns för att vänta på landstingskön. Nu får vi dock inte längre fortsätta för kliniken då mina äggstockar inte svarar på hormonerna. Jag skriver mest här för att se om det finns någon som har erfarenhet av om två gånger räcker för att man ska kunna avgöra att äggstockarna inte kommer att svara på ny behandling? Det är ju såklart individuellt hur man svarar, funderar bara på om man kan hå två dåliga månader? Jag har ju inte amh i botten så förstår inte varför mina äggstockar inte svarar alls :( Mycket tankar som snurrar när det gick såhär :)
Oavsett har vi bestämt oss för ÄD i Riga där det inte är kö. Jag var väldigt ledsen i veckan men har landat i tanken och ser fram emot det! Om vi får ett barn den vägen kanske jag ändå väljer att testa ivf igen inför ett ev syskonförsök. Men det är som jag tänker nu, kanske inte alls känner för att testa det igen då, och någonstans inser jag väl att om det inte gått nu så går det inte i framtiden. Jag tror det blir bra oavsett, kommer älska mitt barn gränslöst även om det blir via ÄD.
Långt inlägg, hoppas någon orkar läsa. Håller tummarna för alla er andra ivfare och att det går vägen för er! :)
Tunga besked ni har fått, håller tummarna att äd blir er väg till det efterlängtade barnet!
Hur går tillväga nu inför äd i riga?