• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Elise39 skrev 2017-09-13 21:24:52 följande:

Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)

Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Sprayen du tar, är det som Synarella (nedreglering)

Hej!

Okej jag förstår. Såg att du nu ruvar Grattis såhär långt :). Hur kommer det sig att ni kom fram till att sätta in 2 st?:)

Håller tummarna att de ska gosa in sig ordentligt nu!!:)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-14 05:45:09 följande:

Åh vad roligt att dem fick ut ett par! Hoppas många blev befruktade. Har ni fått veta?

Sprayar med suprecur:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-13 21:24:52 följande:

Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)

Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Sprayen du tar, är det som Synarella (nedreglering)

Skulle skriva här att jag sprayar med suprecur:) hamnade lite fel:)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-14 05:43:41 följande:

Åh, men den som väntar på något gott..... Väntar alltid förlänge! All denna väntan gör en ju galen. Minns allt för väl!

Jo jag har börjat må lite bättre. Kräkkavalkaden har avtagit litegran. Kan gå dagar utan att jag spyr nu. Vecka 17 på lördag.

Hehe mitt förra inlägg hamnade lite fel. Jaja ;).

Skönt att höra att du mår lite bättre nu:) har du varit på ngr bvckontroller och så än?:)

Går man ngr fler besök hos ivf kliniken under graviditeten?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-16 09:38:26 följande:

Tack! Pga åldern. Har inte så många chanser kvar...

Jag förstår.

*hoppas hoppas*

Hur länge är det ni har försökt med bebistillverkandet? <3
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-17 13:10:44 följande:

Man gör ett besök på kliniken efter positivt gravtest. Vi fick vårt VUL i vecka 11 då vår klinik hade sommarstängt. De flesta brukar tydligen göra i vecka 7-8 om jag förståt rätt. Men så här i efterhand är jag glad att det blev senare. Fick riktigt fina bilder där man tillochmed ser bebisens lilla näsa, läppar och en litet ansikte i profil!! Vart en kort vistelse för oss på IVFkliniken, men så skönt att det ville sej direkt. Men vi har ju de där andra nio eskimåblastisarna i frysen som vi måste hämta ut inom fem år. Har även tänkt på det där med embryoadoptioner, varför det inte är tillåtet att donera dem blastocyster vi ej kommer att använda till ett annat par? Vet ju inte om vi kommer behöva använda alla och känns ju som ett slöseri att kasta bort dem då de kunnat uppfylla ett annat pars högsta önskan... Är ju tillåtet med sperma- och äggdonation men inte embryodonation i Sverige. Borde väl egentligen inte spela nån roll. Någon av er som vet anledningen till detta?

Har vart på inskrivning hos vår BM och väntar nu på RUL innan nästa möte med BM igen. Och RUL är den 5:e oktober. Längtar som en galning!

Så det är de besöken vi hunnit med.

Hur går det för dej, när var det du skulle börja spruta?

Okej, vad spännande:)

Jodå det går bra. Sprayar och har börjat med sprutorna i onsdags så det går framåt :) blodprov på måndag för att se hur jag ligger till och planering av nästa steg: ev doseringsjustering och när det är dags för vul:)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-09-28 14:13:30 följande:

Idag fick vi se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig <3 Trodde aldrig att jag skulle få vara med om det någon gång, så overkligt! Är ju några veckor kvar innan missfallsrisken sjunker så är fortfarande så orolig men hoppas den lilla vill stanna :)

Vad glad jag blir, ijo. Måste vara helt ofattbart underbart. Så glad för er skull. Hoppas verkligen att den lilla växer sig starkare och starkare nu <3 grattis igen :)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-29 18:44:34 följande:

Jag har plussat!!!!

Har TD imorgon men testade på TD12 och fick två starka streck. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.[/quote

Åååååå vad roligt!!!!

Jätte stort grattis!!!!!

[quote=78057065][quote-nick]Elise39 skrev 2017-09-29 18:44:34 följande:[/quote-nick]Jag har plussat!!!!

Har TD imorgon men testade på TD12 och fick två starka streck. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.

Åh vad roligt!!!

Jätte stort grattis :)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-29 20:22:40 följande:

Så nu måste det börja närma sej då? Håller tummarna att allt går vägen!

Jaaa igår var vi på vul och det blev beslutat för sk stepupbehandling dvs höjning av gonalfdosen igen och äp inbokat på torsdagen 5 oktober

Åh nu hoppas vi att vi får ut ngr fina ägg och att det äntligen ska bli vår tur och få se det där strecket. Känns verkligen som att jag är den enda som aldrig kommer att plussa... :(

Bara att vänta vidare..
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017