IVF igång Mars/April 2017
Ijo hur går det för dig? <3
Ijo hur går det för dig? <3
Nu är jag tillbaka. ???? Vi körde igång och idag är det sprutdag 8. På söndag är det dags för ultraljud, nervöst och spännande!
Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(
Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..
Hur känner du dig då? :) Vilken ruvardag är du på nu?
Jag mår bra, men kan inte hjälpa att jag letar symptom. Tycker att jag har mycket mer stickningar o känningar av livmodern än vanligt, men inte så konstigt när lutinusen ska göra det beboligt där i. Det är ju inget som säger att det finns någon där för det. Försöker verkligen att intala mig att det är lutinusen och min hjärna som spelar mig ett spratt och inget annat. Har varit skengravid förut och det var på samma nivå som nu. För övrigt tycker jag att tiden har gått snabbt, det är mycket både på jobbet och hemma som gör att jag håller fokus på mycket annat. Förutom symptomletande förstås.
Vi bestämde nog igår att vi testar på fredag 12/5 istället för på TD 14/5 för det känns lättare att ta ett negativt test och gå till jobbet och fokusera på annat. Annars kommer jag nog deppa hemma hela helgen istället.
Hur mår du? Symptom?
Var på ultraljud idag och 8 äggblåsor hittades. Så nu blir det gonal-f till tisdag, på onsdag blir det ägglossningssprutan och på fredag är det dags för ägguttag!
TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.
Negativt test imorse. Har egentligen testsag på söndag men eftersom vi fick tillbaka en blastocyst så tycker jag att det borde varit positivt redan. Rd 13 idag. Kan jag sluta med lutinus nu tro?
Ja, underbart att se texten men ändå så sorgligt när man blöder såhär :( Blöder lika mycket idag men fortfarande positivt på gravtest. Men det kan väl ta ett tag innan hormonet går ur kroppen. Kliniken skulle ha ringt mig igår för att se hur vi ska gå vidare men hörde inget. Ringde upp igen idag och sa att dom inte ringt upp igår då skulle hon prata med läkaren och ringa upp i eftermiddag men inget samtal idag heller :( Får testa ringa för 3:e gången imorgon och hoppas jag får lite svar hur vi går vidare.
Hur är det med dig nu? :) TD snart va?
Jag mår bra. Börjat fundera på om jag hade obalans innan för sen jag började ta sprutorna är jag mycket piggare, vaknar av mig själv när jag sovit klart (aldrig hänt tidigare), behöver typ 7-8h sömn för att vara pigg istället för typ 9. Har dessutom gått ner 3.5 kg efter äggplock (2v) utan förändringar, är mindre hungrig, blir mätt snabbare som håller längre osv osv. Jättemärkligt. Nästan så jag skulle kolla upp detta när jag slutat ta lutinus. Och det känns extra motiverande för att köra igång nästa behandling när det får mig att känna mig så stabil o bekväm. Jag hade iof jäääätteont i magen efter äp och första två dagarna av lutinus.
Hur är det själv? Symptom? Är det ert första försök? Har du testat något ännu? Vilken del av Sverige behandlas du?