• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

smurfen 11 skrev 2017-04-08 16:25:19 följande:

Jag tar Synarela. Säkert likvärdigt Suprecur. Jag är alltid regelbunden plus minus en dag, men gjorde ett gravtest för nån timme sen som va negativt i alla fall, ville kolla bara för att va säker. Jag fick inte veta om/när mens ska komma alls, därför är jag lite nyfiken...mejlade kliniken igår, men fick svar att " du kan få blödning", så blev inte mycket klokare av deras svar !

Men jag tar det som att jag nedregleras bra, om mens inte kommer.

• Tösen88
    Tösen88 skrev 2017-04-08 18:05:30 följande:
    Oj blev ingen text på förra inlägget. Buggig sida på telefonen...

Men ja det var ju inte så mycket information du fick. Hehe.

Vet du hur länge du ska spraya innan inj start?:)
  • Tösen88
    smurfen 11 skrev 2017-04-09 10:34:05 följande:

Nä, ska mejla dom imorgon också. Men antar jag svarar bra då, nu vet man hur det är i klimakteriet! Gott va utan mens, men har molvärk varje dag, så kanske är den sen pga sprayen.

Jag ska in på blodprov 19 april, känns som evighet...mådde illa igår också, och sover kasst, så tänk om de tycker jag kan komma in redan nu, vore bra. Annars ska jag börja med sprutor alldeles efter 19 april, om jag är nedreglerad då. Mao har jag då sprayat i 2.5 veckor.

Har du haft mens under tiden du sprayat?

Ja det är en lång väntan. Ush men det går framåt.

Jag fick ju en liten blödning 1 dag. Fick komma in för blodprover å då var jag inte så nedreglerad som jag borde och fick komma in för vul 2 dagar senare. Hade fått en liten cysta på ena sidan som vi fick ta bort..

Ska tillbaka på onsdag för nya blodprover å ev sprutstart på onsdag om värderna är bra. Har sprayat sen den 15/3.
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-11 03:11:43 följande:

Tack! :)

Det gick bra, var dock väldigt smärtsamt, jag fick tre doser morfin men det gav ingen effekt alls.

Fick iaf ut 11 ägg och igår fick vi veta att 10 av dom blivit befruktade!

Nu ruvar jag på en liten 7-cellig 3dagars :)

Åh starkt jobbat! Vad roligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen!!! :) hur känner du dig?:)
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-13 23:45:21 följande:

Tack så mycket!

Jag mår ganska bra, förutom att jag har en massa biverkningar av lutinus och mest ligger och sover/eller vilar hela dagarna så är det ändå rätt bra, humöret svänger också lite så ena stunden är jag glad och andra ledsen, kroppen blir lite knäpp av alla hormoner :p

Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna ännu? :)

Hej på dig!

Ja, kroppen känner av det. Är själv också bl.a jätte trött å glömsk hehe.

Jodå det går bra, går in i dag 3 med sprutorna nu å dragit ner med näsprayandet till bara en puff i ena näsborren 3 ggr dagl. :)
  • Tösen88
    Trixxxx skrev 2017-04-15 17:46:56 följande:
    Glömde visst att jag skrev här, skyller på hormonerna :) Tack fina du, jag mår ganska bra nu,  fick spruta i 16 dagar och fick tillslut ut 3 ägg där två blev befruktade med dubbla spermier och det tredje ruvar jag på nu (dag 3).

Min man har barn sen tidigare men inget gemensamt.
    Har inte läst hela tråden, hur går det för dig?
    Åh vad spännande:)
    Jag håller på och sprayar med suprecur (dag 32) & tar Gonal-f injektioner (dag 4). Det går bra :)
  • Tösen88
    mamma till L skrev 2017-04-16 20:51:32 följande:

hej.

påbörjat mitt första ivf försök. sprutdag 3 med gonolf idag...

Hej där!
    Vad spännande att du är igång :) hur känns det?
    Kör du med långa eller korta protokollet?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-17 11:56:58 följande:

Kommit hem från ÄP nu :) 19 stycken ägg fick dom ut. Håller tummarna nu att det går bra med befruktningen :)

Oj vad många!! Håller tummarna att många blir befruktade:) bra kämpat!

Hur mår du?
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-17 10:19:10 följande:

Hej!

Jag har påbörjat mitt första ivf-försök. Ska göra det långa protokollet och har sprayat 5 dagar med suprecur.

Har två barn från ett tidigare förhållande.

Hej!

Kör du med suprecur 3 ggr dagl? Hur känns det att vara igång? :)
  • Tösen88
    mamma till L skrev 2017-04-17 19:37:22 följande:

det långa. Ja det är jättespännande, men tufft har inte mått jättebra sedan jag började med medicinerna.

Okej, ja det blir ju en del biverkningar av medicinerna men man får kämpa på <3
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017