• ijo

IVF igång Mars/April 2017

Tösen88 skrev 2017-04-28 11:18:46 följande:

Idag är det dags för ET <3

Kul! :) När har du testdag? Och hur känns det nu efter ÄP? Har smärtorna lagt sig eller? :)
  • ijo
    Dhevil skrev 2017-04-28 13:33:53 följande:

Tack för svar.

Var inne och gjorde äggplock idag. Vet inte hur många blåsor, men 18 ägg blev det iaf.

Nu ska de odlas i 5 dagar och sedan frysas.

Jag ska börja med Provera 16 dagar efter äggplocksmensen första dag. Sen får jag letrozol för att lura kroppen till ägglossning. Så att jag bygger upp slemhinnorna osv.

Fy vad segt, men dagarna brukar ju gå fort. Får jobba extra mycket så att jag glömmer väntan.

Gick äggplocket bra? 18 ägg var ju jättebra :) Hoppas många klarar sig <3
  • ijo
    Dhevil skrev 2017-04-28 21:51:05 följande:

För mig gjorde det väldigt ont. Men jag var så öm i hela buken, eftersom det va så många. Jag fick lite extra morfin och sen gick det bra att andas sig igenom. =)

Nu har jag mensvärk om jag rör mig längre sträckor och kan inte riktigt sätta mig ned ordentligt. 

Jag håller tummarna för att många klarar sig, Vet ju inte hur det går vid första FET. Första gången ever jag får något befruktat, eftersom jag inte har kunnat själv alls. =(

Ah, vad jobbigt. Förstår känslan, jag fick ut 19 ägg och hade också jätteont efter :( För mig tog det typ 1 vecka innan smärtan la sig. Nej det är mycket nytt när man gör det här så man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-04-28 23:03:11 följande:

13/5 är det dags för gravtest. Känner mig bra faktist, timmarna efter äp hade jag som lite värre mensvärk men inte så farligt å sen dagen efter så var jag lite öm i vissa rörelser men idag knappt kännt av ngt

Spännande! Skönt det i alla fall :) Har du planer på att tjuvtesta eller hålla dig till TD? ;)
  • ijo

Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(

• ijo
    Tösen88 skrev 2017-05-03 15:58:58 följande:

Ijo hur går det för dig? <3

Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..

Hur känner du dig då? :) Vilken ruvardag är du på nu?
  • ijo

TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.

• ijo
    Sarabanan skrev 2017-05-08 19:12:09 följande:

Ånej :( jag håller alla tummar o tår för att det kanske ändå kan gå bra. Om inte så beklagar jag verkligen

Tack så mycket! :*
  • ijo
    emhu skrev 2017-05-08 19:30:42 följande:

Åh nej! Beklagar verkligen! Håller själv på att gå igenom ett missfall just nu så jag vet hur det känns! MEN! 1. Det behöver inte vara kört ännu 2. Om det är ett missfall så är det ju ändå positivt att du blev gravid! Vet att det inte känns så nu men det ÄR ett steg i rätt riktning!

Tack så mycket! :* Blöder fortfarande SÅ mycket, mycket mer än vanlig mens :/ Var det så för dig också?

Ja, jag försöker tänka att det faktiskt betyder att ett plus är möjligt i alla fall. Ett litet steg i rätt riktning precis som du skriver. Hoppas blödningen avtar snart bara, jobbigt att blöda såhär :(
  • ijo
    Sarabanan skrev 2017-05-09 07:08:37 följande:

Negativt test imorse. Har egentligen testsag på söndag men eftersom vi fick tillbaka en blastocyst så tycker jag att det borde varit positivt redan. Rd 13 idag. Kan jag sluta med lutinus nu tro?

Jag tycker du ska fortsätta med dom ändå. Det kan fortfarande vara för tidigt för att testa. Har läst att vissa tar längre tid på sig också att utsöndra hormonet. Min läkare sa att jag skulle fortsätta med dom till TD även om jag började blöda eller hade testat negativt innan.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017