IVF igång Mars/April 2017
Idag är det dags för ET <3
Idag är det dags för ET <3
Tack för svar.
Var inne och gjorde äggplock idag. Vet inte hur många blåsor, men 18 ägg blev det iaf.
Nu ska de odlas i 5 dagar och sedan frysas.
Jag ska börja med Provera 16 dagar efter äggplocksmensen första dag. Sen får jag letrozol för att lura kroppen till ägglossning. Så att jag bygger upp slemhinnorna osv.
Fy vad segt, men dagarna brukar ju gå fort. Får jobba extra mycket så att jag glömmer väntan.
För mig gjorde det väldigt ont. Men jag var så öm i hela buken, eftersom det va så många. Jag fick lite extra morfin och sen gick det bra att andas sig igenom. =)
Nu har jag mensvärk om jag rör mig längre sträckor och kan inte riktigt sätta mig ned ordentligt.
Jag håller tummarna för att många klarar sig, Vet ju inte hur det går vid första FET. Första gången ever jag får något befruktat, eftersom jag inte har kunnat själv alls. =(
13/5 är det dags för gravtest. Känner mig bra faktist, timmarna efter äp hade jag som lite värre mensvärk men inte så farligt å sen dagen efter så var jag lite öm i vissa rörelser men idag knappt kännt av ngt
Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(
Ijo hur går det för dig? <3
TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.
Ånej :( jag håller alla tummar o tår för att det kanske ändå kan gå bra. Om inte så beklagar jag verkligen
Åh nej! Beklagar verkligen! Håller själv på att gå igenom ett missfall just nu så jag vet hur det känns! MEN! 1. Det behöver inte vara kört ännu 2. Om det är ett missfall så är det ju ändå positivt att du blev gravid! Vet att det inte känns så nu men det ÄR ett steg i rätt riktning!
Negativt test imorse. Har egentligen testsag på söndag men eftersom vi fick tillbaka en blastocyst så tycker jag att det borde varit positivt redan. Rd 13 idag. Kan jag sluta med lutinus nu tro?