• ijo

IVF igång Mars/April 2017

Tösen88 skrev 2017-05-10 15:45:35 följande:

Åh vad tråkigt att du blöder så:( men tänk att ändå fått se texten gravid <3 hoppas det ger lite extra pepp att köra igång med nästa försök om inte denna omgång tar. Hur mår du idag?

Ja, underbart att se texten men ändå så sorgligt när man blöder såhär :( Blöder lika mycket idag men fortfarande positivt på gravtest. Men det kan väl ta ett tag innan hormonet går ur kroppen. Kliniken skulle ha ringt mig igår för att se hur vi ska gå vidare men hörde inget. Ringde upp igen idag och sa att dom inte ringt upp igår då skulle hon prata med läkaren och ringa upp i eftermiddag men inget samtal idag heller :( Får testa ringa för 3:e gången imorgon och hoppas jag får lite svar hur vi går vidare.

Hur är det med dig nu? :) TD snart va?
  • ijo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-11 14:40:38 följande:

5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!

Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3

Håller tummarna att ni får ut fina blåsor på onsdag :) Hur länge har ni hållit på med ivf?
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-05-12 18:33:26 följande:

Ja, måste vara mycket blandade känslor. Hoppas du fick tag på kliniken tillslut.

Här är d sådär..tjyvtestade igår morse på rd 14 för jag blev så orolig å då var det negativt. Började få lite ljusrosa flytningar i onsdags, bruna igår och idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m, har nog haft lite mensvärk också. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. :'-(

Nej så tråkigt :( Såg att det varit minus idag också :( Skickar styrkekramar <3 Det är verkligen upp och ner med känslor hela tiden. Jag har också känt mig jättedeppig nu men försöker komma ihåg att leva i nuet också. Men det är ju lättare sagt än gjort :/
  • ijo

Blöder fortfarande, har blött rikligt i 1 vecka nu :( Samt haft rosa spottings flera dagar innan det också. Känns ju som att det borde sluta snart :( Speciellt vid ett så tidigt MF?

Fick en tid för VUL på tisdag i alla fall och sedan ville dom att jag skulle ta ett till gravtest under helgen för att se om hormonerna gått ur kroppen. Usch..

• ijo

För en vecka sedan visade gravtestet "gravid 2-3", idag visade det "gravid 1-2" :'( Sakta försvinner hormonet och det som hade kunnat bli min högsta dröm.. Deppigt!

Hoppas att ni andra mår bra! <3 Det är tufft det här! Cred till oss alla som får kämpa på. Kramar!

• ijo
    Tösen88 skrev 2017-05-15 09:07:23 följande:

Uscha ja, skickar varma kramar till dig med. Fy detta är hemskt. Gråtit och vart så nere ända sens onsdags i princip. Känns verkligen hopplöst ibland. Men vi får stötta varandra och kämpa oss igenom detta. Tänker mkt på dig, en dag kommer vi att lyckas!

Har ni kommit fram till hur ni går vidare med behandlingen sen? <3

Ja, vi har ju inte berättat om detta för någon och det är svårt att låtsas som att allt är som vanligt :( Ja, jag hoppas så innerligt att det är vår tur snart <3

Har varit och gjort VUL och fått bekräftat missfall. Allt som "ska komma ut" hade kommit ut i alla fall. Blöder fortfarande, men läkaren trodde jag skulle sluta blöda inom några dagar. Väntar nu bara på svar på blodproven så dom ser att hcg-hormonet sjunker som det ska. Planen är att jag ska höra av mig vid nästa mens (gissningsvis kring midsommar). Sen ska jag komma dit på VUL och kolla så att ägglossning är på G och börja testa med ÄL-stickor. Tanken är då att göra FET i ostimulerad cykel. OM mensen kommer som den ska hinner vi med det försöket innan dom stänger för sommaren. Så nu håller jag verkligen tummarna för det!

Har du fått höra något hur ni går vidare? <3
  • ijo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-14 21:25:53 följande:

Fy, kan inte tänka mig hur fruktansvärt tråkigt det måste kännas:( Kram till dig med!

Tack <3

Lycka till imorgon på äggplocket :)
  • ijo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-17 15:02:18 följande:

Nu är vi klara! Vilken pärs!! Jag har aldrig blivit speciellt påverkad vid ÄP och har i princip åkt direkt till jobbet, men så blev det inte idag. Dom råkade sticka mig så att det blev en blödning och ett tag såg det ut som om det skulle behöva sys, men han tryckte med något så blödningen avstannade så det slapp vi. Men den smärtan! Jag blev helt yr, mådde illa och pulsen och syresättningen droppade så det blev syrgas, dropp och mediciner för att få upp puls och blodtryck. Min sambo som är känslig var tvungen att sätta sig på golvet för han höll också på att svimma. Mådde så dåligt, fick ligga därinne typ 45 min innan jag kunde stå upp., fy har aldrig mått så dåligt!

Tack för omtanke och lyckoönskningar <3

Nämen fy, det lät inte trevligt :( Hoppas att du mår bättre idag i alla fall :) Hur många äggblåsor fick ni ut? :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-05-16 19:35:54 följande:

Okej hoppas att allt går som planerat! Vi ska också försöka hinna med FET innan kliniken stänger inför semestern. Så efter nästa mens i juni så ska jag hålla koll på ägglossningen å så. Då förhoppningsvist är vi bägge ruvare igen nästan samtidigt nästa månad!

Vad ska du köra med för ägglossningstester? :)

Ja, hoppas att våra kroppar lyder oss nu så vi får ruva igen innan dom går på semester :) Min menscykel har varit så lång dom senaste gångerna så oroar mig lite för det + att jag inte riktigt vet hur kroppen reagerar nu vid MF. Känns som att kroppen skulle vara i mer "normal" fas om jag bara fått minus? Men ska försöka att inte oroa mig för mycket :)

Jag tänker att jag ska höra med kliniken vad dom rekommenderar för ägglossningstest :) Men tror nog att det blir digitala för jag tycker att det är så jobbigt att analysera streck ;) Du då?
  • ijo
    Sophiasophia skrev 2017-05-19 13:13:21 följande:

Hej, kan jag hoppa in här? :)

Jag kör mitt första ivf (på Sophiahemmet) där jag sprutat 150ie puregon i 8 dagar och sen tog ovitrelle. Idag hade jag äggplock som resulterade i 19 ägg. Känner mig lite orolig över detta när man läser om överstimulering. Känner mig lite öm över magen nu.

Det vi fått som plan nu är äggåterföring på måndag, så jag antar att vi inte kommer höra nåt om hur äggen ser ut förrän dess.

Hur ser era erfarenheter ut? Nån som överstimulerats?

Hej :)

Jag fick också ut 19 st äggblåsor. Jag blev lätt överstimulerad men slapp sjukhus osv. Fick göra återföreningen när det var planerat. Dock hade jag jätteont i ca 1 vecka. Kunde knappt sätta mig ner för då gjorde det så ont, hade tung andning och spänd mage. Men sen släppte det vilket var så skönt :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017