• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Dags för ägglossningssprutan ikväll!!! nu närmar det sig!!!!!

• Tösen88
    emhu skrev 2017-04-24 20:36:45 följande:
    Vet inte vad som hände med inlägget ovanför. Det jag skulle skriva var: åh så spännande!!! Äggplock på onsdag då va?
    Hehe ja ibland verkar det bli lite knas med inläggen
    Hihi japp på onsdag ska det ske  hur är det med dig idag?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-24 20:41:16 följande:
    Känner ingenting! Jag vet att jag borde hålla mig positiv men efter dom kramper jag hade efter äggplocket och fortfarande hade vid ET känns det inte som att det kommer gå bra :( Men ska försöka tänka positivt :)
    Förstår att det är svårt att vara positiv, men det får man försöka så gott det går. Jag skickar lite extra positivitenergi till dig och en stor kram Vilken dag är du inne på nu?=) 
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-24 22:44:57 följande:
    Blödningarna har lugnat ner sig men smärtan är kvar...ska bli skönt med ett vul imorrn för att se hur det ser ut. Tänkte fråga lite också hur det ser ut framöver...om dom tycker att vi ska köra på med en behandling innan sommaren eller om bi får vänta. Vill dock inte vänta...vill börja med sprutorna nuuuuu!!!!
    Okej, spännande med vul. Kikar de efter hur det ser ut i äggledaren?

• Tösen88
    ijo skrev 2017-04-24 21:10:39 följande:
    Tack så mycket :) Om man räknar dagen efter ET som dag 1 så är jag på ruvardag 4. Vet inte riktigt hur man räknar? :)

Spännande med ägglossningssprutan för dig, snart dags då ;)
    Jo men det räknas väl från ET?=) 
    Hehe jaa, nervöst, imorgon är det dags? Ngr tips inför imorgon?=) 
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-25 13:59:32 följande:
    Inget mer tips än att försöka slappna av så gott det går :) Jag sa till när det gjorde ont och då fick jag mer morfin vilket hjälpte bra :) Lycka till imorgon! Kommer nog gå jättebra :)
    Tack, det hoppas jag att det gör . Vet du hur snart man får reda på hur många ägg som det får ut som är tillräckligt bra?=) 
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-26 00:21:59 följande:
    Direkt efter fick vi veta hur många äggblåsor dom tog ut. Sedan ringde dom dagen efter och meddelande hur många ägg av dom som varit mogna samt hur många som blivit befruktade :)
    Okej, tack då vet vi:)
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-26 16:28:07 följande:

Hur gick det? Hur kändes det? Hur mår du nu? Massa frågor!

Hej!

Jo det gick rätt bra. Ena äggstocken gick det rätt bra men på den andra gjorde de ont. Fick lugnande och 3 doser morfin. Blev dock "bara" 5 ägg. Men nu hoppas vi av hela våra hjärtan att en blir vårt guldägg <3 jag mår ändå rätt ok nu, haft ont efter vi fick komma hem men har sovit och sedan kollat på lite feelgood filmer med sambon.
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-04-26 16:46:22 följande:

Hur gick det för dej tösen? Bra hoppas jag!

Håller tummarna för många fina ägg som har en lyckad date ikv!!

Det gick rätt bra, blev 5 st som de fick :) haha date, mysigt det lät :). Vi kommer att göra icsi på alla 5 så nu håller vi tummarna :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017