• ijo

IVF igång Mars/April 2017

Pitebo skrev 2017-10-12 19:40:42 följande:

Spännade! Hoppas dem vill vara med en sväng i frysen allesammans. Självklart hoppas vi på blastisen ni fått igen nu men dem andra kan bli fina syskon.

Jo, får oss knallar det på. Fick veta på RUL att vi väntar en liten tjej. Och som hon bökar och stökar där inne i min mage, ibland funderar jag om hon försöker möblera om allt.

Vad kul att det gick bra på rul, måste vara så mysigt :) Grattis till tjejen! :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-10-15 22:36:34 följande:

Vad skönt att höra. V 12 är ju jätte positivt :) du får berätta mer hur det går på tisdag sen :)

Idag har vi varit på ul :) Det lilla hjärtat slog fortfarande & pyret var storleksmässigt som det skulle <3 Rul inbokat 6 december, nästa långa väntan :)

Hur känns det för dig? :) Vilken ruvardag är du på nu? :) Håller tummarna!!
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-10-27 14:33:29 följande:

Hej! Det blev negativt denna gång med. Vart helt knäckt men börjar sakta må ok igen..

Blir förhoppningsvist fet i mitten av december ??

Hur går det för er? Är det dags för FET snart? :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-08 17:09:45 följande:

Hej fina du.

Idag gjorde vi fet av vår fina 6 dagars blastis så nu börjar tummhållningen igen :) har testat akupunktur i ngr veckor nu för att förbättra chanserna ytterligare :) inget vetenskapligt bevisat men mentalt känns det bättre :) :) :)

Hur mår du och bebben? :)

Åh vad jag håller tummarna och hoppas! <3 När blev TD?

Jag mår bra och hoppas liten gör också :) Vi var på RUL i veckan och då såg det bra ut :) Mest troligt en liten tjej <3
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-13 13:13:45 följande:

Tack :) TD blir 23 / 12 så det kan hända att vi får världens bästa julklapp iår :)

Åh så härligt att allt såg bra ut :)

Ja, hoppas ni får bästa klappen :) Hur går det för dig med ruvandet? :) Inget tjuvtest än eller?
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-20 05:08:52 följande:

Ja tänk om:) jodå ingen mens än..går in på rd 12 idag. Är så nervös att m ska komma igång när som helst. Hoppas dem håller sig borta :) uff den här väntan är olidlig.

Vilken vecka är du i nu? :)

Spännande, inte så länge kvar till testdag nu :) Känner du nånting i kroppen? Att du lyckas hålla dig ifrån och tjuvtesta. Jag började ju testa redan RD5 nu sist haha.

Är i vecka 21 :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-20 17:04:23 följande:

Haha har ju vart sugen på att testa men har lyckats att hålla mig :) men tiden går lååångsamt nu men bara 3 dagar kvar nej har inga direkta känningar, har ibland känns nästan som man vill kväljas / lite illamående men tror det är lite psyket som spökar... Att jag vill så gärna ha symtom. Får snällt vänta vidare:)

när vare du började visa positivt? :) kommer du ihåg vad dina första tidigaste symtom var? :)

När jag testade på RD5 såg jag redan då ett svagt plus :) På RD9 var det tydligt! Jag har för mig att jag inte kände något speciellt alls. Möjligtvis lite "mensvärk" men annars ingenting.

Åh vad jag håller tummarna nu :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-23 06:17:30 följande:

Jaaaa!!!!!!!!!! Vi lyckades!!!!

Stort grattis! <3 Så himla kul att läsa.
  • ijo

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag beklagar Tösen88 :( Skickar massa styrkekramar <3

• ijo
    Sodergok skrev 2018-02-06 15:52:42 följande:

Idag är jag glad, men vågar inte vara för glad... Fick se ett positivt gravtest ialla fall! :D Är på Ruvardag 6 idag

Så kul! Grattis :) :)
  • ijo
    Pitebo skrev 2018-02-15 15:39:17 följande:

Hur går det för er allihopa? Här börjar det närma sej, vecka 39 på lördag!!

Verkligen nära för dig nu, så spännande :)

Själv är jag i vecka 30 nu :) Tycker inte jag har såå stor mage men ryggen värker väldigt mycket nu, speciellt när jag ska sova. Har även lite tryck under bröstet. Har fortfarande svårt att förstå att det är en liten bebis som växer i mig, när ska man förstå? ;)
  • ijo
    ammela skrev 2018-03-02 15:22:08 följande:

Hej alla!

Har varit fullt ös här och inte hunnit meddela er att den 11 januari kom vår son till världen! En stor pojke på 4,7 kg... och jag kom undan med en snabb förlossning och endast några få stygn! Veckorna bara rullar på och vi lever vår dröm. Tänker ofta på er andra som kämpar på fortfarande eller är i väntans tider. Lycka till önskar jag er alla och stort tack för gruppen och möjligheten att få kämpa med IVF ihop med er.

Pitebo skrev 2018-03-08 04:59:25 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

Stort grattis till er båda! Så underbart <3
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-01-22 17:37:30 följande:

Ja man får ta en dag i taget och så känns d väl lite mindre hemskt ju längre tiden går.

Vi ska tillbaka till kliniken imorgon för att ta en sista koll och kommer troligen få börja med tabletter för att få igång missfallet.. Usch.

Sen när det är klart så får vi prata om när vi kan köra igång behandling nr 3, troligen om ngr månader. Inga kvar i frysen :(

Hur går det för er tösen? Börjat med någon ny behandling ännu? Kram!
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-03-28 15:59:05 följande:

Hej fina du!

Tack för att du tänker på oss. Vart så nere och knäckt men nu börjar orken återkomma igen:) så nu är vi igång med ivf nr 3. Sprayar med nässpray ett en vecka imorgon. Hoppas innerligt att det går hela vägen denna gång :)

Hur mår du??:)

Förstår att det blev en tung period :/ Men skönt att ni kommit igång med nytt försök igen :) Hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor? Jag körde ju korta metoden med bara sprutor. Ja, håller verkligen tummarna nu! :)

Det är bra med mig :) Lite krämpor och så men ska inte klaga. Gick in i v. 36 idag så det börjar närma sig :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-04-15 20:28:12 följande:

Man brukar spraya ca 2 veckor 1 puff i varje näsborre 3 ggr dagligen med exakt 8 h mellan gångerna å sen sprutor samtidigt som man fortsätter med sprayandet men endast 1 puff i ena borren 3 ggr dagl.

Åh vad spännandeatt snart e bebben här, har du börjat få några för känningar än?

Kram

Ser att du ruvar nu, håller tummarna för er <3 Spännande med 2 stycken också, det har du inte fått insatt tidigare va? När är TD? :)

Nej känner inte att det är något på g. Idag är det 1 vecka till bf men jag tror jag kommer gå över.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-05-21 15:34:30 följande:

Hur får det för dig, ijo? :) kommit en liten än? :)

Ja lilltjejen är 2 veckor nu & ligger här på mig och sover sött <3 Så himla konstigt att hon varit en fryst snöflinga!

Stort grattis till lyckat ultraljud! Vad underbart att få se hjärtslag! Håller tummarna för er :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017