• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Shofimafi skrev 2017-04-29 19:40:05 följande:

Jag tar inga vaggisar denna gång. De bedömde att det inte behövdes.

Jag tänkte att det kanske beror på att det irriterade efter insättningen men det kom dagen efter så det känns inte troligt.

Alltså denna ruvning gör en gråhårig

Ja verkligen..tankarna snurrar hela tiden. Vad gör du för att fördriva tiden?:)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-04-29 21:38:20 följande:

Min man är ju i sej själv en sjujäkla trygg norrlänning, men han är verkligen min klippa i allt detta. Jag får sådan ångest av alla nålar och behandlingar och är rent ut sagt livrädd att nästa graviditet ska sluta i ännu ett missfall. Och än värre att det aldrig tar sej igen! Jag känner mej lite smått bipolär under denna press. Så utan min fantastiska äkta hälft hade jag varit förlorad.

Sedan har vi faktiskt blivit lite som nykära under denna helt tokiga tillvaro. Och vi ägnar oss mer åt "nykära-aktiviteter" om ni förstår vad jag menar. Haha!

Hehe, så underbart att höra :) ni är lyckligt lottade som kompletterar varandra så fint:). Känslorna åker upp och ner under denna tid med mycket frustration, ovisshet,väntan,oro,nervositet m.m även mkt längtan,spänning,nyfikenhet,hopp och glädje över äntligen komma framåt. Då är det så skönt att kunna verkligen dela allt med sin älskade och komma ännu närmare varandra. Har också en otroligt stöttande och underbar kille som peppar, lyssnar och tröstar. <3
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-04-29 23:44:52 följande:

Fast jag har faktiskt handen på hjärtat vart hemskt dålig på att fråga honom om hur han mår i allt detta. Tack för att du fick mej att uppmärksamma det. Ska fråga honom hur han har det så fort jag träffar honom imorgonbitti. Är nattjobbare. :)

Man blir så uppslukad av sitt eget så, iaf jag, har ärligt glömt att fråga honom. Tycker även att det är konstigt att kliniken alltid i första hand vänder sej med ny information till mej. Allt är adresserat i mitt namn, och de ringer alltid till mej. Fast det faktiskt är VÅRA blastocyster som är i frysen. Undrar varför det är så?

Och vet nu om det finns ngr trådar för just IVF-pappor?

Kul att du tog upp detta ämne tösen!!

Ja det blir lätt så, det blir väl så eftersom behandligen görs på tjejerna så då riktar sig den mesta infon till oss:)

Har inte sett om det finns för ivf-pappor, hoppas de blir inspirerade nu och startar en tråd så märker de nog att det är rätt skönt att få skriva av sig till andra par i samma situation :)
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-04-30 12:07:39 följande:

Det är mest jobb och den vanliga vardagen samt googla som en galning på alla symptom ????

Hur gör du? Hur går det för dig?

Haha känner igen mig helt. Varannan sekund "nej, nu ska jag inte tänka på detta ngt mer just nu" sen direkt "hur ser nu en 4 cellig embryo ut och visst var vår jätte söt" hahaha

Man blir lite knäpp av detta :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-30 16:15:18 följande:

Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(

<3 kanske nidblödning? hur ser det ut idag? när har du testdag? <3
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-05-01 20:27:27 följande:

Ruvardag 4 idag och fortfarande sparsamma bruna flytningar sen dag 1. Detta gör mig orolig och ledsen på mig själv då det inte går att påverka. Förlåt för mitt depp <3

Hur går det för er andra kämpar?

Hej!

Det är klart man blir orolig, ring och fråga kliniken om vad de tror? Kämpa på! <3

Jo jag går in i ruvardag 5 idag, känner inget alls. Kämpar på med lutinus...

Tankarna hoppar runt hela tiden. Tiden går långsamt .
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-01 23:10:10 följande:

Ruvardag 5, på en 5-dagars. Kände mig superpigg och full av energi när jag började med sprutorna. Efter äggplock mådde jag pyton. Fick sjukt ont i magen när jag började med lutinus, svullen och såg ut att vara i sjätte månaden. Nu är jag bara jättetrött och finnig. Tänk om man kunnat snabbspola tiden och TD var här. Har än så länge varit stabil i humöret iaf. Håller alla tummar och tår för att vi snart är en hög här inne som fått plus och att vi får följas i nästa fas istället!! 

Håller tummarna :)

Hehe tiden sniglar sig fram till td.

Hur mår du idag?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-05-02 10:32:15 följande:

Hej! Ligger nu i sängen efter ÄP. Eftersom jag endast hade 4 blåsor tog det typ 5 minuter. Trodde smärtan skulle vara värre. Hoppas på ett guldägg!!!!

Åh vad spännande!!! Hoppas verkligen att ni får ert guldägg snart har ni fått tid för insättning?:)
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-05-02 15:53:38 följande:

Jag försöker fokusera på jobbet vilket går bra kanske fem minuter i taget haha.

Då är vi på samma rd. Spännande. Lutinus är ju ett kapitel för sig XD<3 Ja tiden sniglar sig fram verkligen.

Haha ja känner igen det :)

Hur mår du idag? :)
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-05-02 20:59:39 följande:

Haft mycket mensvärk idag samt att "de bruna" fortsätter. Det känns som mens kommer när som helst. Hoppet lever ändå så länge det inte är blod...

Hur är detHaft ordentligt med mensvärk idag samt "de bruna" men hoppet lever tills mensen kommer...

Hur mår du? Några symptom? :)

Okej, vi hoppas absolut vidare!! :)

Jag mår bra, tror inte att jag känner ngt. Ibland tror jag att jag har lite molandevärk men tror att jag inbillar mig.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017