• Tösen88
    aguila86 skrev 2017-05-04 22:17:24 följande:

Nu är jag tillbaka. ???? Vi körde igång och idag är det sprutdag 8. På söndag är det dags för ultraljud, nervöst och spännande!

Vad spännande!!:) hur kännder du dig?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-05-05 11:01:03 följande:

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

Åh nej vad tråkigt:( hoppas verkligen den som är kvar klara sig och blir starkare.
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-05 21:00:30 följande:

Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..

Hur känner du dig då? :) Vilken ruvardag är du på nu?

Åh men vi ger inte upp än men förstår att det inte känns så hoppfullt. Får avvakta till på måndag. Hur var det,fick ni ngr till frysen?

Du får inte ge upp hoppet om plus, ni får kämpa vidare <3

Jag går in i rd 9 idag och mår bra. Känns lite som jag har lite molvärk ibland men d kan nog vara lutinus.
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-06 11:58:15 följande:

Jag mår bra, men kan inte hjälpa att jag letar symptom. Tycker att jag har mycket mer stickningar o känningar av livmodern än vanligt, men inte så konstigt när lutinusen ska göra det beboligt där i. Det är ju inget som säger att det finns någon där för det. Försöker verkligen att intala mig att det är lutinusen och min hjärna som spelar mig ett spratt och inget annat. Har varit skengravid förut och det var på samma nivå som nu. För övrigt tycker jag att tiden har gått snabbt, det är mycket både på jobbet och hemma som gör att jag håller fokus på mycket annat. Förutom symptomletande förstås. 

Vi bestämde nog igår att vi testar på fredag 12/5 istället för på TD 14/5 för det känns lättare att ta ett negativt test och gå till jobbet och fokusera på annat. Annars kommer jag nog deppa hemma hela helgen istället. 

Hur mår du? Symptom?

Ja det kanske kan vara mentalt skönt att få landa lite mer under helgen då ifall ni testar lite tidigare. Lutinus e klurigt eftersom det ger så mkt gravliknande bieffekter så man kan ju inte lita på de olika symtomen hehe. Jag mår rätt bra, känner också efter hela tiden och tror mig känna att det är ngt men det är nog bara en massa inbillning hehe. Haft rätt ömma bröst men d gar d vart nästan sen nässprayningen. Kanske lite illamående å molvärk då å då men d e nog lutinus. En vecka kvar till td;)
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-05-07 16:16:41 följande:

Var på ultraljud idag och 8 äggblåsor hittades. Så nu blir det gonal-f till tisdag, på onsdag blir det ägglossningssprutan och på fredag är det dags för ägguttag!

Vad spännande!!! :) hur mår du? Kännt av ngr biverkningar?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-08 17:55:24 följande:

TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.

Åh vad tråkigt att du blöder så:( men tänk att ändå fått se texten gravid <3 hoppas det ger lite extra pepp att köra igång med nästa försök om inte denna omgång tar. Hur mår du idag?
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-09 07:08:37 följande:

Negativt test imorse. Har egentligen testsag på söndag men eftersom vi fick tillbaka en blastocyst så tycker jag att det borde varit positivt redan. Rd 13 idag. Kan jag sluta med lutinus nu tro?

Fortsätt med lutinus tills td :) man vet alldrig vad som kan hända till på söndag:) hur mår du?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-10 16:56:38 följande:

Ja, underbart att se texten men ändå så sorgligt när man blöder såhär :( Blöder lika mycket idag men fortfarande positivt på gravtest. Men det kan väl ta ett tag innan hormonet går ur kroppen. Kliniken skulle ha ringt mig igår för att se hur vi ska gå vidare men hörde inget. Ringde upp igen idag och sa att dom inte ringt upp igår då skulle hon prata med läkaren och ringa upp i eftermiddag men inget samtal idag heller :( Får testa ringa för 3:e gången imorgon och hoppas jag får lite svar hur vi går vidare.

Hur är det med dig nu? :) TD snart va?

Ja, måste vara mycket blandade känslor. Hoppas du fick tag på kliniken tillslut.

Här är d sådär..tjyvtestade igår morse på rd 14 för jag blev så orolig å då var det negativt. Började få lite ljusrosa flytningar i onsdags, bruna igår och idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m, har nog haft lite mensvärk också. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. :'-(
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-10 20:17:47 följande:

Jag mår bra. Börjat fundera på om jag hade obalans innan för sen jag började ta sprutorna är jag mycket piggare, vaknar av mig själv när jag sovit klart (aldrig hänt tidigare), behöver typ 7-8h sömn för att vara pigg istället för typ 9. Har dessutom gått ner 3.5 kg efter äggplock (2v) utan förändringar, är mindre hungrig, blir mätt snabbare som håller längre osv osv. Jättemärkligt. Nästan så jag skulle kolla upp detta när jag slutat ta lutinus. Och det känns extra motiverande för att köra igång nästa behandling när det får mig att känna mig så stabil o bekväm. Jag hade iof jäääätteont i magen efter äp och första två dagarna av lutinus.

Hur är det själv? Symptom? Är det ert första försök? Har du testat något ännu? Vilken del av Sverige behandlas du?

Kolla upp det ifall det kanske är något som din kropp har brist på? Du kan ju fråga din läkare ifall hon/han vet om det är ngt som kan vara en bra biverkan av medicinerna?

Här är d sådär. Har nog fått min mens idag..lr rödare bruna flytningar + lite mensvärk. Tog ett negativt test igår och har egentligen td imorgon men vi tror inte att det kommer vara någon skillnad på det testet imorgon..vi får vänta och se. Känner mig väldigt ledsen och nere :(
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017