• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 06:24:49 följande:

Hur svaga var era tester rd 7? Tycker det är så jäkla svagt fortfarande. Ökar bara lite.

Mitt såg typ ut sådär, liiite starkare kanske, testade på rd 8. Skall ta ett nytt test idag då ja vaknar i em efter en jobbnatt för att se om de stegrat något, har bim idag enligt appen så är lite nojig.
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-31 07:28:35 följande:

Mitt såg typ ut sådär, liiite starkare kanske, testade på rd 8. Skall ta ett nytt test idag då ja vaknar i em efter en jobbnatt för att se om de stegrat något, har bim idag enligt appen så är lite nojig.

Jag hade bim igår. Så skönt att den dagen är över iaf. Håller tummarna att den håller sig borta åt oss båda två:)
  • Sophiasophia

Skönt att höra hörni, då är inte mitt extra svagt :)
    Älskar att vi är lite lika nojiga och testande flera av oss.

Jag brukar normalt sett få mens dag 12 efter ägglossning och det är idag för mig, så att klara idag är nog mitt första delmål. Sen dag 14 också eftersom det är bim normalt sett.

• Villhabulle

Så då har vi gjort äggplocket idag. De var otroligt duktiga och omhändertagna. Så häftigt hur det går till. Tack vare morfinsprutorna var smärtan hanterbar och nu har jag vanliga menssmärtor bara. Så otroligt lättad att de fick ut 14 ägg och bra mängd spermier. Så nu är det två nervösa steg kvar, om några blivit befruktade, som de sa är mycket troligt och sen den jobbiga väntan på gravtest!! Härligt att höra att det ni passerat testdagen :)

• kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 06:24:49 följande:

Hur svaga var era tester rd 7? Tycker det är så jäkla svagt fortfarande. Ökar bara lite.

Mina tester var väldigt svaga då! På bilden ser du rd 8-12 tror jag, om jag minns rätt.

• Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-31 11:28:25 följande:

Så då har vi gjort äggplocket idag. De var otroligt duktiga och omhändertagna. Så häftigt hur det går till. Tack vare morfinsprutorna var smärtan hanterbar och nu har jag vanliga menssmärtor bara. Så otroligt lättad att de fick ut 14 ägg och bra mängd spermier. Så nu är det två nervösa steg kvar, om några blivit befruktade, som de sa är mycket troligt och sen den jobbiga väntan på gravtest!! Härligt att höra att det ni passerat testdagen :)

Va roligt att de är klart, och vilket jätte bra resultat! 14 ägg är ju hur bra som helst! När ringer dom till er och meddelar angående befruktningen? :) Stort lycka till oavsett!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 08:55:14 följande:

Skönt att höra hörni, då är inte mitt extra svagt :)
    Älskar att vi är lite lika nojiga och testande flera av oss.

Jag brukar normalt sett få mens dag 12 efter ägglossning och det är idag för mig, så att klara idag är nog mitt första delmål. Sen dag 14 också eftersom det är bim normalt sett.

Nej ja tyckte våra var ungefär lika på dag7.. Så förmodligen helt normal! :) De är ju ändå rätt tidigt.

Haha jag älskar oxå att de verkar som vi är likadana allihopa här inne! Känns som att alla är lika testgalna, och knäppa :D Så himla härligt att ha några stycken att diskutera med, och att oroa sig tillsammans med. Kärlek till er alla :) <3

• Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-31 08:12:14 följande:
    Jag hade bim igår. Så skönt att den dagen är över iaf. Håller tummarna att den håller sig borta åt oss båda två:)
    Jaa, hemsk det är när man drömmer att man får mens men det bara är lutinus som runnit ut :D fyy!

RFSUs test, nu slipper man kisa med ögonen för att se två streck, förstår inte att detta håller på att hända oss <3
  • kastrullen

Ni som plussat, hur gör ni med kontakten med mvc? Jag tänkte först att jag skulle vänta till efter ultraljudet men nu tänker jag att jag kanske ska ta kontakt med dem innan. Hur gör ni? Har ni fått några råd om detta från era kliniker?

• Rosenblad

Fick precis reda på att inget av de 3 äggen som vidareodlats i fem dagar kommer att frysas pga deras utveckling inte var optimal. Så nu har vi ett embryo kvar som jag ruvar på, vi fick ut 6 st, 4 st som blev befruktade och endast 1 kvar. Kommer alltså behöva göra om hela skiten om de inte tar sig. Trodde jag skulle behöva slippa de. Har inte mycket hopp om detta jag ruvar på heller.. Vist "det behövs bara ett embryo" för att få ett barn men jag vet inte om jag orkar gå igenom hela skiten igen. Helvete alltså. De måste ta sig nu. Gör det inte de så måste vi vänta tills de öppnar igen och då börja om igen med sprutorna bla bla.. Hur fan orkar man? Kommer ju bli deprimerad om mensen kommer som den gjort nu i alla år. Hade inte ens något hopp om att de ska ta sig men när vi får höra att resten varit dåliga, ja då är vell det jag fick tillbaka lika kasst. Så det lilla hopp försvann nu och jag förväntar mig mens nästa vecka. Ville bara skriva av mig lite, söker inte tröst. Alla går igenom liknande med ivf men man blir ju bara så jävla trött.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017