• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-01 22:06:22 följande:

Åh va bra! Super resultat ju! Nu hoppas vi dom växer sig fina tills på måndag då :)

Tack så mycket!

Längtar tills jag är där du är :)
  • Villhabulle
    kastrullen skrev 2017-06-02 05:59:42 följande:

Härligt! :) Håller tummarna för att det blir några superembryon till dess!

Tack så mycket! Vill bara att helgen ska gå fort!!!
  • Villhabulle
    Sophiasophia skrev 2017-06-02 09:02:25 följande:

Kanonbra ju!!! Och med en blastocyst är det 50% chans att det funkar fick jag veta! Spännande dag på måndag för dig. Vi fick se blastocysten på en tv-skärm först innan det satte in den. Den var helt fascinerade och vacker på nåt sätt. Ångrar så att vinintresse fotade. Så det är mitt tips om du oxå får se.

Åh jag hoppas det stämmer i mitt fall!!! Superspännande dag. Tack för tipset, redan tänkt göra det, för eventuellt kan inte min fästman hänga med på måndag så då får syrran filma! Vilken dag Plussade du?
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-02 15:53:38 följande:

Tack så mycket!

Längtar tills jag är där du är :)

Förstår det! Snart är du oxå här! <3
  • Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-02 16:09:18 följande:
    Åh jag hoppas det stämmer i mitt fall!!! Superspännande dag. Tack för tipset, redan tänkt göra det, för eventuellt kan inte min fästman hänga med på måndag så då får syrran filma! Vilken dag Plussade du?
    Hahaha, det ska ju inte stå vinintresse, även om jag helt klart har ett sånt :P, att vi inte fotade ska det stå såklart, men det hajjade du säkert!

Jag plussade jättesvagt på ruvardag 5, är på ruvardag 9 idag.
  • Mjbo

Imorgon är den stora dagen här. TESTDAG :D

Testade som ni vet positivt för några dagar sen så ja räknar med att de fortfarande är positivt imorron men ändå, så länge man väntat på denna dagen :D

Hur går det för er?

Hur mår ni?

• Jangeles

Testdag idag men har inte hunnit testa så imorgon får de bli skraj över att det kanske inte visar lika starkt eller starkare än sist..

Kommer ha hjärtat i halsgropen haha..

En fråga hur räknar man veckorna?

Satt ju in ett fem dagars, räknar man äggplock som 2+5 då?

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-02 23:25:07 följande:

Testdag idag men har inte hunnit testa så imorgon får de bli skraj över att det kanske inte visar lika starkt eller starkare än sist..

Kommer ha hjärtat i halsgropen haha..

En fråga hur räknar man veckorna?

Satt ju in ett fem dagars, räknar man äggplock som 2+5 då?

Vad jag har läst mig till här på fl (sen vet ja inte om de stämmer eller inte dock) men så räknar man äggplock som ägglosningsdag :) men som sagt ingen säker källa på det:D
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-03 06:33:43 följande:
    Vad jag har läst mig till här på fl (sen vet ja inte om de stämmer eller inte dock) men så räknar man äggplock som ägglosningsdag :) men som sagt ingen säker källa på det:D
    Jo, så har jag oxå förstått det.

Jag vaknade inatt av att det stack och gjorde jätteont i typ höger äggstock, känns väldigt oroväckande. Men det gav med sig efter en stund.
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-03 07:19:47 följande:

Jo, så har jag oxå förstått det.

Jag vaknade inatt av att det stack och gjorde jätteont i typ höger äggstock, känns väldigt oroväckande. Men det gav med sig efter en stund.

Jag har otroligt ont i magen på nätterna jag med fortfarande. Vaknar av att de gör så ont till och med. I början va jag super nervös för ett början till mf. Men har läst mig till att de bara är livmodern som växer. Inget att oroa sig för så länge det inte blöder.. Ja har haft så i säkert 6 nätter nu. Testdag idag ocj fortfara de positivt :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017