• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-01 07:29:01 följande:
    Jag mår illa lite stundvis. Inte hela tiden men de kommer ibland. Däremot har jag ont i magen på nätterna. Vet inte varför :( någon mer som har det?? Har haft det i säkert 4 nätter nu. Hoppas inte de är mf på gång.... inget blod över huvud taget och tuttarna gör inte ont som jag annars har varje mens..
    Och att ontet kommer på nätterna tänker jag beror på att det är då du ligger still och känner allt mer.
  • Rosenblad
    Villhabulle skrev 2017-05-31 22:53:37 följande:

Ta inte ut något i förskott. Min kompis var i samma situation och nu är hon höggravid! Jag förstår att det känns tungt ändå. Jag håller alla mina tummar och tår åt dig! Styrkekram

Åh jag hoppas jag får va en av dem som lyckas med ett embryo :((( Kram
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 19:25:31 följande:

Förstår att det måste kännas jättetungt. Men du har en pärla i magen nu och jag håller tummarna lite extra för dig nu! :)

Ja jag hoppas såå att vårt enda embryo vill stanna :( Hade varit världens bästa sätt att inleda sommaren på! Åh... Tack!
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-31 19:34:25 följande:

Hoppas verkligen att ni fick tillbaka ett toppembryo så att ni slipper gå igenom allt igen <3

Ja jag hoppas så :(
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-01 11:27:32 följande:
    Jag har knappt några symptom alls längre, förutom just det där illamåendet. Men mina test ökar i styrka varje dag och det tar jag som ett positivt tecken.

Men mååånga vittnar ju om värk när livmodern växer, ska tydligen vara värre när det är 2, så vem vet :P

Haha nej de räcker med 1 :D 

Ja de kanske beror på att man ligger still och känner de mer. men ja vet inte. känns inte som vanlig magont, de gör lixom riktigt ont. så ja vaknar av det.. Skulle ha pratat med kliniken kanske. Men lika bra och vänta tills ja ska ringa efter testdag. Jag har ju testdag på lördag så jag ska vänta tills på måndag och ringa dem.. ;)

• Mjbo

Någon som vet om de BARA gör ultraljud vid återbesöket om man plussat efter testdag? Eller är det något mer dom gör?

• CazaAzur

Usch jag gjorde testet idag, hade lovat mig själv att inte göra det, egentligen är det rd 7 (blasto på 5) och det var ju negativt. Jag tyckte först att jag kunde se något men tror att jag väl inbillade mig.. Har haft så konstig känsla i magen som att mens kommer (fast det är typ en vecka till mens). Hade super ont om (.)(.) jättelänge som nu har avtagit... 

Har ni andra redan sett positivt på rd 7?

• Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-06-01 07:29:01 följande:

Jag mår illa lite stundvis. Inte hela tiden men de kommer ibland. Däremot har jag ont i magen på nätterna. Vet inte varför :( någon mer som har det?? Har haft det i säkert 4 nätter nu. Hoppas inte de är mf på gång.... inget blod över huvud taget och tuttarna gör inte ont som jag annars har varje mens..

Jag mår illa till och från olika tider och dagar. Har köpt hem ett åksjukearmband i förebyggande syfte om de blir värre.

Hade mycket värk på kvällarna förut men nu känner jag inte av de så mycket heller. Läste på lite om de och är man orolig så är de bättre att man ringer sjukvården en gång för mycket än för lite. Men skulle inte oroa mig så mycket om de inte kommer blod eller extrema flytningar.

Försöker själv tagga ner lite och inte tänka på de. De första veckorna var jag så glad och ville bra skrika ut att jag va gravid. Men höll de inne så klart..känns som att man sitter på världens hemlighet. Är i vecka 6 nu och det är ju så mycket som kan hända än så ska hålla mig tills efter ultraljudet innan jag berättar för mina närmsta tänkte jag. Chefen på jobbet vet och några till som har varit väldigt inblandade.
  • STHLMivf17
    alade skrev 2017-06-01 07:57:26 följande:
    Oj, vad oväntat och bra att ni får nytt försök så snart!

Vi vet ju inte om det är hårda äggskal eller knas med spermierna som gör att inga ägg blev befruktade, så vi har nog reagerat ungefär likadant båda två. Sambon har i alla fall inte pratat med mig om att det känns värre än tidigare. Han är iofs inte den som vill prata så mycket om detta alls, utan håller det gärna på armlängds avstånd för att slippa må dåligt hela tiden.
    Ja jag känner igen det där. Man lägger locket på för att slippa tänka på det.
    Men oavsett är det skönt att vara igång igen när den första besvikelsen har lagt sig. Nu är det bara att fortsätta framåt! :)
    När har du äggplock?
  • alade
    STHLMivf17 skrev 2017-06-01 18:35:10 följande:

Ja jag känner igen det där. Man lägger locket på för att slippa tänka på det.

Men oavsett är det skönt att vara igång igen när den första besvikelsen har lagt sig. Nu är det bara att fortsätta framåt! :)

När har du äggplock?

Jag hade äggplock i tisdags. 9 ägg blev det. De har tack och lov inte hört av sig, så jag antar att tiden för återföring imorgon klockan 13 gäller. Ska bli spännande!

Har du plock nästa vecka?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017