Popetot skrev 2017-05-11 14:48:52 följande:
Jag har haft en riktigt jobbig dag. Hade lite blod på pappret när jag gick på toa i morse. Blev så otroligt rädd. Har inte haft en tillstymmelse till blod tidigare i graviditeten. Mvc hade stängt idag. Fick inte tag på gynakuten. Till sist ringde jag bm på annan ort som kunde få tag på gynakuten. De sa åt mig att komma in. Fick tag på min man och hämtade honom och sen in till gyn. 1 timmes väntan på läkare. Verkar vara rester från gammal blödning och att jag har någon form av obalans nertill. Så ska medicineras. Fick göra ultraljud. Båda två var pigga och rörde sig massor. Så himla härligt att se dem. Har känt mig så lugn och inte haft lätt att oroa mig tidigare men idag tappade jag helt greppet.
Förstår att ni blev rädda men det är inte helt ovanligt att få lite blödningar. Jag har haft lite till och från, oftast bara lite blodblandade flytningar, ibland lite mer. I v. 6 el 7 blödde jag mer och det var rött blod och kom även ut en klump. Jag var helt förkrossad och var säker på missfall en hel helg innan vi fick komma till ivf-kliniken på vul. Visade sig att allt var bra och fostret levde. Sen för ett par veckor sen när jag var i v. 13 började jag blöda mitt på gatan när jag var på väg hem. Det rann längs benen och genom byxor och allt, som tur var var jag nära hemmet så skyndade hem och då kändes det som det forsade blod ur mig. Jag kände hur något satt fast där nere och drog ut två STORA klumpar som jag var säker på var fostret. Jag satt och grät och trodde jag höll i mitt döda barn och det var blod överallt på toaletten, på sitsen, på golvet, handfatet... byxorna var helt nerblodade. Var helt hundra på missfall. Åkte till akutgyn och väl där visade det sig att fostret levde och mådde bra, allt såg superfint ut. Så vill lugna alla som eventuellt får blödningar, det behöver inte vara någon fara! Dock är det ju inte bra att blöda så mycket som jag gjorde sist så vi kan just nu bara vänta och se hur det utvecklar sig. Jag blöder från livmodern men man vet inte vad det beror på. Nu har jag inte blödig på 1,5 v iaf så det känns bra!