• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Cakh
    Malin79 skrev 2017-04-03 10:45:45 följande:

Så roligt med den här tråden, jag är gärna med!

Vi satte in en blastocyst den 22 mars. I går testade jag positivt men min testdag är egentligen i morgon, 4/4. Det ska bli så spännande att få ringa till kliniken och berätta och jag hoppas på att få VUL inplanerat.

Vår resa började för ganska många år sedan. Vi försökte länge få barn själva och gick sedan vidare med utredning. Resultat av utredning var oförklarligt barnlösa. Efter flera IVFer och slutligen ett FET fick vi till slut ett plus som nu är en son som är ca 3,5 år. Nu har vi gått igenom liknande process igen. VI hade inget kvar i frysen. Min äggreserv hade tyvärr blivit mycket sämre än sist. Men nu på andra IVF-försöket ha vi alltså fått plus på stickan Skrattande

Stort grattis till er <3
    Längtar till vårt UL den 5 maj
  • Popetot
    Cakh skrev 2017-04-03 13:00:26 följande:

Någon som har nått bra tips att äta mot illamående? Mår illa trots att jag äter postafen när jag mår som mest illa.

Äpplen specifikt pink lady utan skal har räddat mig. Använder sea-band och det har hjälpt mig mycket. Fortfarande konstant illamående men mycket mindre.
  • Cakh
    Popetot skrev 2017-04-03 13:46:02 följande:
    Äpplen specifikt pink lady utan skal har räddat mig. Använder sea-band och det har hjälpt mig mycket. Fortfarande konstant illamående men mycket mindre.
    Tack, ska köpa pink lady efter jobbet
  • Skogsmulle82
    Popetot skrev 2017-04-03 10:09:44 följande:

Tack! Vad jag läst mig till så blir det tätare kontroller men ska träffa BM i morgon så får väl veta mer då. Ville int boka in tid med BM innan jag fått bekräftat att allt var bra på vul hos RMC :) Kul att vi är flera från rmc här. Skönt att ultraljudet gick bra. Hur stort är fostret nu?

Förstår känslan att du ville vänta med MVC till efter första vul, jag tänkte likadant. Det är svårt att ta in att man faktiskt är gravid när man väntat så länge och tvivlat på att det någonsin ska gå. Vi gjorde kub för en vecka sedan och då var fostret 6,6 cm, idag mätte inte läkaren men gissar att den växt någon cm till. Lycka till hos BM imorgon!
  • Skogsmulle82
    Cakh skrev 2017-04-03 13:00:26 följande:

Någon som har nått bra tips att äta mot illamående? Mår illa trots att jag äter postafen när jag mår som mest illa.

Syrliga frukter typ kiwi och gröna äpplen fick jag i mig när det var som värst. Jag åt även allt med citron i. Levde på citronyoggi ett par veckor. Kom dock lindrigt undan och mådde mest illa v. 8-11 ungefär, sedan vände det.
  • onewish

Hej allihopa ! Jag är gärna med i tråden trots att jag inte gjort en "vanlig IVF" om det är okej. Jag är 28 år och min sambo och jag har försökt få barn i två år när jag för lite mer än 1 år sen fick veta att jag kommit för tidigt i klimakteriet och mina ägg är slut. Gjirde ett första försök i januari som misslyckades och gjorde en FET med en blastocyst den 21 mars och plussade igår och idag. Ringde barnmorskan och ska dit den 25 april. Jag är så lycklig men samtidigt så rädd att det inte ska gå vägen. Vad gör ni för att inte tänka på missfallsrisken? Grattis allihopa :) malin79: då har vi BF nästan samtidigt ju :) vi fick BF den 7 december.

• Malin79
    onewish skrev 2017-04-03 15:39:51 följande:

Hej allihopa ! Jag är gärna med i tråden trots att jag inte gjort en "vanlig IVF" om det är okej. Jag är 28 år och min sambo och jag har försökt få barn i två år när jag för lite mer än 1 år sen fick veta att jag kommit för tidigt i klimakteriet och mina ägg är slut. Gjirde ett första försök i januari som misslyckades och gjorde en FET med en blastocyst den 21 mars och plussade igår och idag. Ringde barnmorskan och ska dit den 25 april. Jag är så lycklig men samtidigt så rädd att det inte ska gå vägen. Vad gör ni för att inte tänka på missfallsrisken? Grattis allihopa :) malin79: då har vi BF nästan samtidigt ju :) vi fick BF den 7 december.

Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)

Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.

• klonk

Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få

• Cakh
    klonk skrev 2017-04-03 16:48:27 följande:

Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få

Tack :)
    Jag hade det oxå så med mina bröst. Jag hade en rosa flytning ruvardag 10 och mina bröst slutade ömma kvällen dag 11 och var borta till fm dag 13 sen kom det igen....och jag plussade på vår td :)
  • mylittleponny
    klonk skrev 2017-04-03 16:48:27 följande:

Hej jag satte in ett 2 dagars embryo den 22 mars också och jag plussade både igår och idag. Var tvungen att kolla med vanliga stickor och digitalt. Ovitrelle är ur kroppen på ruvar dag 6. Så det ska inte vara någon fara. Utan plussar du nu så är du också gravid
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017