onewish skrev 2017-04-03 15:39:51 följande:
Hej allihopa ! Jag är gärna med i tråden trots att jag inte gjort en "vanlig IVF" om det är okej. Jag är 28 år och min sambo och jag har försökt få barn i två år när jag för lite mer än 1 år sen fick veta att jag kommit för tidigt i klimakteriet och mina ägg är slut. Gjirde ett första försök i januari som misslyckades och gjorde en FET med en blastocyst den 21 mars och plussade igår och idag. Ringde barnmorskan och ska dit den 25 april. Jag är så lycklig men samtidigt så rädd att det inte ska gå vägen. Vad gör ni för att inte tänka på missfallsrisken? Grattis allihopa :) malin79: då har vi BF nästan samtidigt ju :) vi fick BF den 7 december.
Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)
Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.