• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • klonk

Hej igen, Tack för alla svar! Jag skrev fel, satte in den 24e, hade äggplock den 22a, men det kanske inte ändrar så mycket :). Ni som varit gravida lite längre, har era symptom förändrats något under resans gång?

• Niaa
    Popetot skrev 2017-04-02 18:54:59 följande:

Ååh vad roligt! Sett dig i ruvartråden men hade ingen aning om att du plussat. Stort grattis! Blir spännande med ultraljud den 19:e. Vilken vecka är du i då?

Tack snälla! Du väntar väl två små? Går du fortfarande på lutinus?

Nej nu fjärde försöket har jag hållt mig borta så mycket jag kan från familjeliv.. blev ännu en stress att se alla plussa till höger och vänster och även om det gav en hopp så blev man någonstans väldigt ledsen med.. ja du vet säkert :) men nu vågar jag mig in hit igen!
  • Niaa
    Malin79 skrev 2017-04-03 15:52:03 följande:

Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)

Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.

Jag har BF 6 december så vi är många som ligger lika i tiden känns det som! :) så roligt att äntligen få hänga i en sån här tråd!
  • Cakh

Har ni tecknat gravidförsäkringar och vilket bolag anser ni ha bäst försäkring?

• onewish
    Malin79 skrev 2017-04-03 15:52:03 följande:

Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)

Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.

Precis så är det :) tack för uppmuntrande ord. Det är helt fantastiskt att ens vara gravid efter allt man kämpat med! jag fick 7 dec av barnmorskan men 6 december på appen och andra ställen :)
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-04-03 19:18:05 följande:

Har ni tecknat gravidförsäkringar och vilket bolag anser ni ha bäst försäkring?

Jag har tittat runt lite, men de flesta verkar gälla från v22? Även sett vissa som påstår sig vara gratis? Hur nu det går ihop :)
  • Cakh
    Meno87 skrev 2017-04-03 20:25:55 följande:
    Jag har tittat runt lite, men de flesta verkar gälla från v22? Även sett vissa som påstår sig vara gratis? Hur nu det går ihop :)
    Folksam täcker från v10 till 6 mån efter BF såg jag så det blir nog den.
  • Popetot

Jag kommer ta via min bank- swedbank. Täcker också mellan v 10 och dessutom barnet de första 6 månaderna. Engångssumma.

• Popetot
    Niaa skrev 2017-04-03 19:09:42 följande:

Tack snälla! Du väntar väl två små? Går du fortfarande på lutinus?

Nej nu fjärde försöket har jag hållt mig borta så mycket jag kan från familjeliv.. blev ännu en stress att se alla plussa till höger och vänster och även om det gav en hopp så blev man någonstans väldigt ledsen med.. ja du vet säkert :) men nu vågar jag mig in hit igen!

Jag väntar två- så himla häftigt :) Jag tog crinone men skulle sluta på testdag.

Jag känner igen precis vad du menar med familjeliv. Man blir uppriktigt glad för andra som plussar men känner sig så ensam och ledsen för sin egen skull.
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-04-03 20:50:24 följande:

Folksam täcker från v10 till 6 mån efter BF såg jag så det blir nog den.

Jaaa okei! Låter ju bättre! Får jag kolla upp :)
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017