• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Cakh
    mylittleponny skrev 2017-04-04 15:20:41 följande:

Har en fråga

Jag gjorde min första IVF/ICSI med äggplock nu i mars (Det  var väldigt smärtsamt och bedövningen funkade inte) sen hade vi insättningen 2 dagar efter. Typ i en vecka var ju äggstockarna jätte svullna och magen öm, gjorde ont som fan när man gick eller rörde sig. Sen blev det ju bättre och gjorde mindre och mindre ont varje dag. Men sen jag plussade så sticker det till i äggstockarna och gör ont lite då och då. Är det vanligt vid ett ET och när man blivit gravid att det gör ont i äggstockarna?. Hur länge håller det i sig?

Jag har ju barn sen innan och upplevde aldrig att det kändes något från äggstockarna. Bara kramper från livmodern när den växer, det är ju normalt.

Grattis till plusset
    Jag har oxå känningar av mina äggstockar från och till. Ibland när jag suttit på huk och reser mig upp hugger det till ordentligt. Pratade med rmc Malmö om det och de sa att det var helt normalt.
  • Niaa

Fyller också på:

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

• Hunny B

Jag är i v. 8+5 och idag var vi på ultraljud och fick se vår lilla knodd röra sig och hjärtat slog fint på den så vi kunde se det också ordentligt den här gången. Var helt underbart, det var första gången jag på riktigt kände att det faktiskt är ett liv där inne som ska bli ett efterlängtat barn! Det har känts så abstrakt tidigare, plus att jag har mått så himla dåligt med illamående, trötthet och massa oro att jag inte riktigt kunna glädja mig ordentligt tidigare. Den här veckan har illamående avtagit också så nu är jag bara jätteglad!

• Hunny B

Klämmer in mig i listan också:

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

• Skogsmulle82

Jag hoppar också in på listan

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

• Skogsmulle82

Sorry, såg nu att listan var ordnad efter datum!

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

• minaimaginärabarn

Hej!

Först vill jag säga GRATTIS till alla! Vet egentligen inte om jag vågar mig in här, allt jag gör utåt som bekräftar att jag har en liten en i magen bidrar till tron att jag jinxar. Men nu gör jag det bara för det känns så roligt att få följas åt med er, förhoppningsvis hela vägen.

Vi var på VUL idag, 8+6, och fick se en liten en med huvud, armar, ben och ett litet tickande hjärta. Var så nervös innan att jag mest blev lättad men nu också försiktigt optimistisk.

• Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-06 14:39:51 följande:

Hej!

Först vill jag säga GRATTIS till alla! Vet egentligen inte om jag vågar mig in här, allt jag gör utåt som bekräftar att jag har en liten en i magen bidrar till tron att jag jinxar. Men nu gör jag det bara för det känns så roligt att få följas åt med er, förhoppningsvis hela vägen.

Vi var på VUL idag, 8+6, och fick se en liten en med huvud, armar, ben och ett litet tickande hjärta. Var så nervös innan att jag mest blev lättad men nu också försiktigt optimistisk.

Grattis till dig med! Välkommen! Förstår vad du menar med jinxande, jag är likadan. Häftigt med armar och ben. Mina såg ut som två små bollar med tickande hjärta. Skriv gärna in dig i listan. Kram
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-04-06 14:47:56 följande:
    Grattis till dig med! Välkommen! Förstår vad du menar med jinxande, jag är likadan. Häftigt med armar och ben. Mina såg ut som två små bollar med tickande hjärta. Skriv gärna in dig i listan. Kram
    Tack, ja benen och armarna syntes inte särskilt bra men huvudet och kroppen absolut. Det är häftigt! Jag höll på att skriva in mig i listan men där tog det stopp. Kändes totalt overkligt och måste nog smälta att jag skrev i detta forum i några dagar först.
  • Malin79

Nu har vi fått tid på kliniken för ultraljud, 26 april. Just nu önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017