• shrigley

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Mickelickan skrev 2017-07-03 07:43:57 följande:

Jag vaknade av världens "mensvärk". Ligger nu i soffan och hoppas det går över. Det kom också värsta flytningen när jag ställde mig upp så tanken var ju såklart att nuuu är det blodbad!! Men det var väl bara lutinus antar jag för flytningen var färglös. *suck* Man blir ju helt knäpp! Tur att jag har semester så jag kan vila ut värken i soffan

Vita/ofärgade flytningar som inte luktar illa är helt normalt och kan vara tecken på graviditet. Fortsätter du med Lutinus sade du? Jag har slutat med allting, trappade ner Prednisolonet under midsommarhelgen och tar nu ingenting (vilket är lite läskigt men Falun tyckte det räckte). Har nu på morgonen tagit nytt blodprov och får veta mitt hcg i eftermiddag, sjukt nervöst.
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-02 22:03:09 följande:
    Och jag har inte känt nåt på hela dagen! Fy vilken bergådalbana det är att vara gravid efter missfall!

Håller tummarna för dej att dem hittar ett tickande hjärta!
    Ja, snacka om bergochdalbana! Min sambo börjar snart tröttna "nu är jag nog gravid, nej förresten nu känner jag inget, eller vänta undrar om inte..." osv.

Om 24 tim vet jag om jag bär på en frisk graviditet eller inte. Det är en sjuk nervös väntan till VUL. Den här IVF-omgången började jag i mars, för 4 mån sen (efter flera tidigare MF), så om det nu inte bär sig så är det ett tungt fall.... Foten i munnen
  • shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-03 11:35:17 följande:

Håller tummarna för stigande HCG!

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-03 21:20:27 följande:

Men grrrr! Vilken tortyr. Fortsätter att hålla mina tummar för er <3

Ja gör det snälla <3
  • shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-04 07:04:10 följande:

Irriterande! Jag mailar dem varje gång och bifogar foto av min legitimation och ber dem maila resultaten utan att läkare kollar på dem. Då kan man få resultaten samma dag. Annars brukar hormonproverna ta lite längre tid och även avvikande resultat. Håller tummarna för dig.

Fick äntligen svar: 12120! Jag tror det är bra. Nu är det 14 dagar sen sist jag testade men fördubblingstiden i snitt under perioden ligger på var 67:e timma. Enligt hcg-kalkylatorn är det en helt normal utveckling. Jag hoppas det är så. Vad tror ni? Visar f ö att CB tester som vid 2000 ska slå över från 2-3 till 3+ inte är att lita på.
  • shrigley

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

• shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-04 11:39:33 följande:

Åh vad skönt! Man behöver hopp och solskenshistorier!

Själv har jag min officiella testar på torsdag. Jätte sent, kommer nästa att ha gått in i vecka sju då. Begriper inte riktigt varför dem lägger den så sent? Men då får jag förhoppningsvis ett positivt test och kan ringa in till kliniken och få ett tid. Så på torsdag har jag en liten personlig milstolpe.

Vet dock inte om jag kommer överleva ett VUL. Man har ju bara haft tråkigheter under dessa så just nu vill jag bara stoppa huvudet i sanden som en struts! Haha!

Inte så sent, jag är i v6+5 idag (dvs v 7) och det är knappt man ser något, åtminstone inte med stor säkerhet. Jag såg själv inget tickande hjärta men låg också snett o en bit ifrån skärmen, min sambo tyckte han såg mer och gyn var ju övertygad. Så det får räcka. Men måste tillbaks igen nästa vecka. Blir ju spännande men nu måste jag försöka slappna av o njuta lite i stunden även om det är svårt.
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-04 11:51:13 följande:

Åååh vad härligt! Så glad för din skull! Hoppas också att du kan ansluta till oss med tvillingar ;) inga fler gravtest nu - lova det!

Inga mer test, lovar!!!
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-04 11:39:33 följande:

Åh vad skönt! Man behöver hopp och solskenshistorier!

Själv har jag min officiella testar på torsdag. Jätte sent, kommer nästa att ha gått in i vecka sju då. Begriper inte riktigt varför dem lägger den så sent? Men då får jag förhoppningsvis ett positivt test och kan ringa in till kliniken och få ett tid. Så på torsdag har jag en liten personlig milstolpe.

Vet dock inte om jag kommer överleva ett VUL. Man har ju bara haft tråkigheter under dessa så just nu vill jag bara stoppa huvudet i sanden som en struts! Haha!

Läste nu ordentligt, det är på torsdag du har testdag? Och sen boka VUL? Trodde det var vul på torsd. Ja det låter ju sent men då borde det vara glasklart.

Jag var såå nervös inför idag, sist hade jag ofostrig graviditet o tvingades genomlida 3 st VUL under två v i hopp om att hitta nåt spår av liv, men icke.. Inte konstigt man är rädd, helt normalt. Har du oxå haft sådana erfarenheter?
  • shrigley
    alade skrev 2017-07-05 08:41:46 följande:

Om tre timmar ska vi göra VUL.

Jag är nojig och orolig för MA, just för att allt kan kännas tiptop utan att vara det. Usch. Jag önskar att det var redan nu...

Håller tummarna! Återkom med rapport!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017