• shrigley

Vi som plussat efter IVF våren 2017

alade skrev 2017-07-05 12:20:04 följande:

Allt gick bra!

Pickande hjärta, exakt förväntad storlek. Vi grät av lycka!

Men så braaa!!!
  • shrigley
    alade skrev 2017-07-07 10:12:33 följande:
    7+3 Idag, 7+1 vid VUL.
    Alade, så glad för dig! Måste fråga har du fått mage än..?

Nog för att jag äter för två just nu (eller tre...), trots att man inte ska, men min mage står ut och jag har svårt att välja kläder där det inte smiter åt för mycket och syns. Kan man verkligen ha putmage i v 8?

Idag på t-banan började jag prata med en nyanländ person som ville öva svenska - så han frågar på klassiskt Mellanösternmanér hur många barn jag har, och när jag svarar att jag inte har några, så pekar han på min mage och säger "men det är kanske några på gång snart..?" och skrattade. Jag blev helt paff! "Jo, jaa.. det vet man ju aldrig.. hehe..." var det enda som jag fick fram. Och när jag hoppade av tåget på min station ropade han, "trevligt att träffas - och lycka till med förlossningen". Hjälp! Kan det synas redan? Jag känner mig iofs grymt svullen o uppblåst, men ändå...
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-08 02:15:54 följande:

Hej igen alla!

Meddelat kliniken men fick tid för vul först i Augusti! Kommer att vara inne i vecka elva innan vårt första möte. Tycker det känns hemskt oseriöst av min klinik. Dem vet att vi haft upprepade missfall tidigare med bland annat ma. Men tycker att dem överlag har haft en del konstigheter för sej. Förstår självklart att dem måste få ha semester. Men vet av kliniker som gör ultraljud även under sommaren....

Surt, men kan du inte gå privat nånstans? Göra ett eget VUL?
  • shrigley
    alade skrev 2017-07-07 16:08:30 följande:

Min mage är svår att dölja, men ser ändå mest tjock ut. De som inte såg mig för två veckor sen i mitt vanliga tillstånd skulle nog bara tro att jag gått upp i vikt och lagt det på magen. Jag är lite orolig att alla på jobbet ska räkna ut det direkt när jag kommer tillbaka från min 2 veckors semester nu på måndag. Jag kommer bara i mina allra största byxor och mjukisar. På eftermiddagarna är magen mer än dubbla sin vanliga storlek. Galet!

Ja, precis som jag. Vissa dagar ser jag verkligen PREGGO ut, fast det bara är uppblåst. Spelar ju ingen roll vad det är, risken är att man får frågan o jag vill inte outta något än!
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-09 20:15:21 följande:

Drygt tre dagar till VUL. Mår illa och är trött. Ingen höjdarsemester direkt. Hoppas verkligen det ser bra ut på onsdag så det är värt det...

Åh så spännande. Känner mig precis som du som du ser. Vi har nytt VUL på torsdag, hoppas oxå vi kan se mer då - och framförallt att det fortfarande är nåt liv därnere. Men annars hade man väl inte mått som man gör, eller ?!
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-09 23:25:20 följande:

Tyvärr kan ju hormonerna spöka även om det inte står rätt till där inne. Men det är ju i alla fall inget dåligt tecken. Kul att vi följs så nära shrigley. Och "kul" att vi mår samma. Hoppas på att det är ett bra tecken för oss båda. Har gäster som kom på eftermiddagen när jag mådde lite bättre. Spännande hur jag ska klara morgondagen utan att de ska märka något...

Ja, inte lätt att hålla masken. Jag har knappt kunnat träffa några vänner den senaste tiden, dels för att jag mår så illa o dels för att magen varit så uppblåst att de skulle kunna misstänka. Snart väntar två veckor dygnet runt med min sambos barn, jag förstår inte hur jag ska kunna dölja det för dem. Igår sov jag 3 tim på em/kväll och sen 10 tim i natt. Jag är helt slut.
  • shrigley
    Mickelickan skrev 2017-07-10 09:01:26 följande:

Jaha. Då fick jag färskt blod på papperet när jag var på toaletten. Tog 2 alvedon om det är så att jag börjar få kramper snart. Bara att vänta och se vilket håll det går åt... *suck*

Hur har det gått? Hoppas det bara är en nidblödning eller nåt!
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-12 08:11:13 följande:

Om en timme så vet vi om det finns något där inne. Usch vad nervöst.

Är det idag ni ska göra nytt VUL? Går säkert bra! Jag ska tillbaks imorgon..
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-12 09:41:35 följande:

Hon hade svårt att se men storleken motsvarade 8+3 och efter mycket letande hittade hon hjärtat. Jag hade svårt att se och vi kunde inte få någon bild för bilden var så dålig. Men det såg bra ut! Wohoo!

Åh bra, men nu känns det väl lite bättre? :) Tycker det är svårt att se nåt själv, man brukar ju ligga dumt till s a s.

Håll tummarna för mig imorgon. Just fått nytt IL--dropp o väntar nu på inskrivning.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017