• Lillflickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Säkert inget att oroa sig för för dig. Du har ju inte haft några blödningar.

Hoppas jag tar slut på den dåliga statistiken i tråden och det går bra för alla er andra.

• Lillflickan

Nej, jag sa ju att jag skulle vara den söliga statistiken och stå för allt elände. Hoppas på det bästa Tino. Kan de kolla om det är något allvarligare? Hemsk att komma halvvägs och upptäcka något otäckt. Håller tummarna att det inte är så farligt.

Det går säkert bra på KUB Shrigley. Håller alla tummar.

• Lillflickan

Oh vad skönt att höra alla goda nyheter!

Jag har tyvärr inget bra att bjuda på. Blöder mer nu. Inte mycket värk än och allt kvar i livmodern. Men såg tydligt på ultraljudet själv utan utbildning att det var kört.

Skrapning i morgon eller (förhoppningsvis inte) akut i natt. De anser det för stora risker att värka ut det.

Så nu är jag helt tom mentalt. Skönt ändå att jag märker att det kommit igång så jag känner att det är kört.

• Lillflickan

Mitt andra missfall. Förra i V8 och detta i v13. Som tur är fick jag en son däremellan som är fyra år nu. Annars hade det känts ännu tyngre. Tre graviditeter på nio år och så två missfall. Första missfallet efter fyra års försök och 7 insättningar på ett mirakulöst eget försök. Detta efter tre år och första insättningen. Hur stor är chansen att tredje insättningen på samma klinik också fungerar, 3/3, när sex stycken på förra kliniken misslyckades. Känns hopplöst. Tur att jag har sonen. Finns risk att han blir söndergosad och blöt i natt när han kommer in till oss i natt.

• Lillflickan

Tack shrigley! Jag är så glad att det har gått så bra för dig så här långt och hoppas det går bra hela vägen. Det värmer i allt.

Är rätt så nervös idag. Känns otäckt med skrapningen. Så rädd att det ska vara obehagligt eller att det ska hända något. Om en timme ska jag vara på sjukhuset.

• Lillflickan

Tack alla som tänkt på oss. Det har gått bra idag. Inga problem. 45 minuter och sen var allt borta. Känns tomt i själen.

Ingen förklaring till vad som hände och de ville inte skicka iväg för koll. Så inget som går att göra inför nästa gång.

• Lillflickan

Sonen får mycket kramar. Vi får försöka gå vidare även om det känns hopplöst.

Vi hade en på neo förra gången med klumpfot. Det var lite meck och så med gips och ställning som höll fötterna rätt i några år. Men det blev snabbt bättre och ställningen behövdes efter ett tag bara på natten. Men hon verkar springa obehindrat och var inte senare att gå än normalt. Finns säkert olika grader på det men jag hoppas det går bra för din pojke och att det inte är något mer.

• Lillflickan

Det kommer inget blod mer. Det har gått så fort. I lördags levde den och nu är den spårlöst borta ur kroppen men inte ur minnet.

Men det kanske är bra att allt är borta så det går att börja om igen. Två mensar måste jag vänta. Evighet.

Jag ville bara skriva av mig det sista. Jag ska sluta sprida negativitet i tråden.

Ni känns som nära vänner. Jag kommer säkert gå in och kolla då och då och se hur det går för er och gråta en tår av glädje för er när era små tittar ut och av sorg för att det inte blev så för mig.

När vi försöker igen hoppas jag få komma tillbaka hit och vara med trots att jag hamnar ur synk. Ni har varit fantastiska.

Tack för allt stöd och kärlek och jag önskar er alla bra graviditeter och underbara barn. Lycka till!

• Lillflickan

Usch Pitebo, överstimulering har jag också haft några gånger. Men jag har alltid fått tillbaka ett embryo. Ditt måste ha varit värre om du fick vänta. Med sonen eskalerade det när jag blev gravid. Det var första gravidtecknet. Var sjukskriven väldigt länge i början där. Vad skönt att FET fungerade. Håller tummarna att det går hela vägen för er.

Vi har resa inbokat i september. Hade inte åkt om jag varit gravid men nu kan jag ju åka. Skönt att bara jobba ett fåtal veckor och sen ha något att se fram emot. Har också bokat finresturang till mannens födelsedag. Så är på gång på dina tips :) Om det är något jag lärt mig av lVF-karusellen är att boka in och göra det man tycker om och inte skjuta på framtiden. Hellre boka av om man får vinstlotten i IVF-lotteriet.

Sitter nu på gynakuten och väntar. Har fått smärtor i magen. Hoppas verkligen det inte blir komplikationer nu.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017