• Lillflickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Jag fick åka hem dagen efter. Fick inget riktigt svar på vad som gjorde ont. Kanske en infektion på gång. Fick massa smärtstillande på sjukhuset och antibiotika i tio dagar. Vad gäller det mentala så har väl värsta panikkänslan dämpats något men jag klarar inte av att träffa folk eller äta något vidare. Blivit sjukskriven två veckor till. Ska till kuratorn idag igen.

• Lillflickan

Oj Popetot! Jag kunde inte hålla mig från att läsa hur det går för er andra.
    Vad jobbigt om de behöver komma redan. Bra att du fått kortison. Hoppas de stannar några dagar till och att båda mår bra.
    Jag var hur nervös som helst när sonen hotade att komma i v30+. Var hur orolig som helst att det skulle gå dåligt. Men v30 är inte så väldigt farligt tidigt som jag trodde. Sonen kom sen i v32 och det var inga problem. Behövde lite hjälp med andning, värme, solning och mat ett tag. Fyra veckor på neo. Vägde ca 1600 då. Nu som vilken fyraåring som helst om än lite liten fortfarande.
    Ta det lugnt och vila och försök tänka på något annat.
    Hoppas de får några dagar till på sig att växa och att allt blir bra för er allihop.

• Lillflickan

Popetot, Jag är hemma. Kroppen återhämtar sig och jag har väl börjat fungera hyfsat igen. Sjukskriven en vecka till.
    De där mätningarna stämde inte alls bra på sonen. Så man vet ju inte. Men varje dag hinner de ju växa till sig på så hoppas de kommer upp mot 2000. Varje gram är bra. Lättare för dem att hålla värmen då.

Hoppas allt är som det ska minaimaginärabarn.

• Lillflickan

Kan inte hålla mig från att skriva mer misär här.

Var på återkontroll efter skrapningen idag. Sjönk långt ner i underjorden igen. Kroppen återhämtar sig men inte jag. Läkaren tyckte jag skulle leva och tänka på det jag har och vänta med att bli gravid, egentligen i evighet för hon tycker inte jag ska bli gravid igen alls. Det var INTE det jag ville hon skulle påminna mig om. Jag kan inte ens tänka mig det. Usch och fy och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

• Lillflickan

Jag tror faktiskt ändå att hon förstår. Hon har trots allt varit väldigt snäll och förstående. Tror faktiskt att hon kände sig tvungen att säga det.
    Men det är inget jag inte redan vet. Det var det första läkaren sa efter att jag fött min son. Innan jag träffat honom eller visste om han skulle klara sig. Var helt förstörd första halvåret av sonens liv.
    Men efter att ha pratat mer fyra olika läkare med fyra olika teorier så inser jag att de inte har någon aning. Allt från absolut inte till att de avråder till 10 procent. De vet inte. Men jag vill så gärna att jag tycker det är värt riskerna. Men kommer att kräva mycket kontroller och hålla mig nära sjukhuset mot slutet om jag blir gravid igen.
    Jag orkar bara inte höra om det här igen när min dröm kraschat.

• Lillflickan

Har typ pratar med halva läkarkåren. Jaja, har lugnat mig lite nu. Men känner att den här dagen var ett stort steg bakåt.

• Lillflickan

Grattis till alla bebisar! Själv var jag på väg till kliniken idag när de ringde och meddelande att det inte blir något, den klarade inte upptiningen :(

• Lillflickan

Känns surt. Men jag är inte beredd att ge upp än. Måste övertala maken dock. Kan starta sprutor nästa mens om drygt en vecka. Måste bara hinna ta prover och hitta hemklinik för att få köra igång. Båda klinikerna jag gått hos har stängt ner. Hade önskat så mycket att slippa börja om igen :(

• Lillflickan

Grattis pyssling!

Själv har jag påbörjat ny IVF. Äggplock idag. Förhoppningsvis gravid igen innan alla bebisar här inne tittat ut.

• Lillflickan

Miraklet har skett, gravid igen på första försöket sen missfallet. Gravid tre av tre i Falun. Kan inte riktigt tro det!

• Lillflickan

Känner mig inte så hoppfull. Väntar bara på mensvärken. Men en liten gnutta önsketänkande ger lite, väldigt lite hopp.

• Lillflickan

Var på ultraljud idag. Liten verkar leva så hör långt. Stämmer i storlek och hjärtat tickar på. Vecka 7+4 idag.

• Lillflickan

Redan fyra månader popetot! Skönt att det ordnade upp sig med RS:en. Förstår att det är jobbigare med två utan rutiner, men vid den åldern hade jag min son hos mig på kvällarna vaken och sovandes. Så sov han när jag sov.

Tänkte häromdagen att jag troligtvis haft min lille bebis nu om det inte gått dåligt i höstas. Men den nye lille verkar vara kvar där inne. Tyvärr två veckor kvar till KUB och jag hoppas inte jag får en chock där. Tänker att om det inte kommit något blod då och jag klarar KUB kan jag börja tro på det. Har varit så sjukt rädd för missfall den här gången, och är fortfarande, nu i v11.

• Lillflickan

Grattis till bebisarna och lycka till ni som väntar!

Tino, hoppas att den lilla får må bra nu!

Hade haft min bebis här nu om det gått bra. BF om två dagar. I stället är jag i v14 och klarade av KUB i början av veckan. Ett mirakel att jag blev gravid igen!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017