• smulan81

IVF falun, någon mera?

Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Lillflickan

Tråkigt eelinh, verkar ju som om det inte tog sig. Men tills mensen kommit ordentligt kan vi ju hoppas. En del kan ju blöda lite runt mens ändå.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-25 19:43:43 följande:

Tråkigt eelinh, verkar ju som om det inte tog sig. Men tills mensen kommit ordentligt kan vi ju hoppas. En del kan ju blöda lite runt mens ändå.

Ja, det känns förjävligt. Jag har gråtit hela dagen. Förstår inte hur man ska orka med fler motgångar. Känns som jag har nått en gräns nu liksom. Iaf bokat tid hos en kurator på måndag, det känns bra.

Jag tänkte inte testa innan testdag men känns som det är menlöst att vänta nu så det får bli så imorgon.
  • EndoS

Äntligen har vi fått tid för ÄP, vilket blir på måndag ???

Känner av blåsorna mer och mer och har mol-/mensvärk nästan konstant nu...

• Lillflickan

Det är trist och jobbigt när det inte fungerar. Hoppas ändå på det lilla halmstråt att det har gått bra.

Kurator tror jag kan vara bra. Hoppas det hjälper dig med känslorna.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-25 20:28:04 följande:

Det är trist och jobbigt när det inte fungerar. Hoppas ändå på det lilla halmstråt att det har gått bra.

Kurator tror jag kan vara bra. Hoppas det hjälper dig med känslorna.

Tack! Jag hoppas det blir vår tur snart, jag är tacksam att vi har 2 i frysen.
  • eelinh

Idag blöder jag som mens, mensvärk och negativt gravtest. Måste man verkligen fortsätta med lutinus? Jag har testdag på måndag och det lär ju inte vara positivt liksom.

Är det normalt att börja blöda redan på rd 8 om man misslyckats? Jag har en cykel på ca 28-30 dagar. Ska man berätta det för kliniken?

• BusigaSyrran
    eelinh skrev 2018-01-26 15:04:24 följande:

Idag blöder jag som mens, mensvärk och negativt gravtest. Måste man verkligen fortsätta med lutinus? Jag har testdag på måndag och det lär ju inte vara positivt liksom.

Är det normalt att börja blöda redan på rd 8 om man misslyckats? Jag har en cykel på ca 28-30 dagar. Ska man berätta det för kliniken?

Så gick det för mig med. Jag har en cykel på 33 dagar och inga fel på varken mig eller mannen men vi har ett fryst kvar i frysen dock tror jag de är ganska kört på de ägget också för jag tror de är något fel på mig men att ingen i sverige vet vad därför kommer jag att sätta in de frysta och har mejlkontakt med IVF kliniken Serum i Aten istället där de till o med testar mensen, och gör skrapningar i livmodern som de testar osv. Folk som har hittat felen där som ingen hittade i Sverige.
  • Lillflickan

Tråkigt eelinh.

Du hade väl insättning på dag 5? Då blir det ju två veckor så det känns som om det stämmer med cykellängden. Men kolla med kliniken om det känns konstigt.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-26 17:31:56 följande:

Tråkigt eelinh.

Du hade väl insättning på dag 5? Då blir det ju två veckor så det känns som om det stämmer med cykellängden. Men kolla med kliniken om det känns konstigt.

Precis, så tänker jag med. Och då känns det ju konstigt att måsta fortsätta med lutinus. Man känner ju sin kropp rätt bra om det är mens eller bara en blödning. Men förstår att kliniken inte vågar säga att man kan sluta. Men är man dum om man gör det endå?
Svar på tråden IVF falun, någon mera?