• smulan81

IVF falun, någon mera?

Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Anonym (Syakonförsök)
    Lillflickan skrev 2018-02-11 11:13:17 följande:

Hej!

Det ingår inte frysåterföring. Det ingår nedfrysning och lagring ett år tror jag. Sen tror jag man får betala lagringen också, vilket är nytt. Det där är jag osäker på så det får du kolla med kliniken. Men är säker på att man får betala för frysåterföringen. Det gjorde jag i våras. Priset finns säkert på hemsidan. Tror jag betalade 14000, men kan ha fel och det kan säkert ha ändrats.

Lycka till!

Tack så mycket för svar ! Såg nu på hemsidan att en frysåterföring ingår om man köper deras trepack, men verkar som du säger inte ingå när man köper bara en behandling.
  • EndoS

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • Anonym (Syakonförsök)
    EndoS skrev 2018-02-11 18:59:22 följande:

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

Beklagar Hoppas att du har fel och att du är gravid, trots dina känningar på att mensen är på g.

Nytt försök får man göra direkt om man gjort en frysinsättning, men om man gjort ett stimulerat färskförsök måste man ha en vanlig menscykel emellan först.
  • EndoS
    Anonym (Syakonförsök) skrev 2018-02-12 06:30:57 följande:

Beklagar Hoppas att du har fel och att du är gravid, trots dina känningar på att mensen är på g.

Nytt försök får man göra direkt om man gjort en frysinsättning, men om man gjort ett stimulerat färskförsök måste man ha en vanlig menscykel emellan först.

Ja, jag hoppas ju också att jag har fel.

Tänkte vänta med testet tills på lördag, men pratade med kliniken idag och de rekommenderar att jag gör testet på fredag som planerat för att kunna spraya/ta Enanton direkt över helgen om det är negativt. Sen vet jag ju förstås inte hur länge jag måste spraya/ta Enanton, men jag gör hellre det än att min endometrios får härja fritt...
  • Madeeleenee

Hej alla! Tänkte bara uppdatera.. Efter vårt misslyckade ET i september blev jag sjukskriven till början på januari.. Orkade då med ett fet som mot alla odds (tunn slemhinna på 7 mm) och usel motivation från mig lyckades! Går in i vecka 7 imorgon men vågar inte riktigt vara glad än.. ambivalent!

• EndoS
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:17:20 följande:

Hej alla! Tänkte bara uppdatera.. Efter vårt misslyckade ET i september blev jag sjukskriven till början på januari.. Orkade då med ett fet som mot alla odds (tunn slemhinna på 7 mm) och usel motivation från mig lyckades! Går in i vecka 7 imorgon men vågar inte riktigt vara glad än.. ambivalent!

Åhh, härligt att höra! Hjärta

Blev du sjukskriven för fysiska besvär?
  • Madeeleenee
    EndoS skrev 2018-02-14 17:01:48 följande:

Åhh, härligt att höra!

Blev du sjukskriven för fysiska besvär?

tack! nej, djup depression.. Blev liksom droppe efter det misslyckade ET. kraschade helt. sedan har jag haft en depression i många många år pga andra orsaker än bara barnlösheten, men har aldrig riktigt tagit tag i det utan bara kört på.
  • EndoS
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 17:14:17 följande:
    tack! nej, djup depression.. Blev liksom droppe efter det misslyckade ET. kraschade helt. sedan har jag haft en depression i många många år pga andra orsaker än bara barnlösheten, men har aldrig riktigt tagit tag i det utan bara kört på.
    Då kan jag verkligen förstå att du behövde vara sjukskriven ett tag. IVF är ju ingen lätt process att gå igenom även om man är på topp för övrigt...! Hur mår du nu då? Har du fått ordentlig hjälp med din depression?
  • eelinh

Vad glad jag blir att höra detta, grattis!

Vi gjorde ett ET i januari som misslyckades och det bröt ner mig totalt, jag fick nog och blev sjukskriven i 3 v. Nu måste jag väg och jobba fast jag inte riktigt orkar pga av att läkaren inte har tillräcklig orsak att sjukskriva mig då han påstår att jag har haft en stor sorg och behöver bearbeta den bl.a. med att jobba. Jag förstår inte riktigt hur han menar då jag knappt kan gå på Ica utan att få ångest, men jag måste väl testa.

Vi har FET nästa månad och har varit sjukt rädd att vi inte kommer lyckas pga av att jag mår kasst, men då vet jag att det inte är omöjligt. Håller alla tummar för er!
  • andromedae

Grattis!
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
Svar på tråden IVF falun, någon mera?