• smulan81

IVF falun, någon mera?

Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-24 09:46:20 följande:

Hur gick det Eelinh?

Det går bra, fick tillbaka en fin blastocyst i onsdags. Har en bra känsla i kroppen, men blir lite rädd av det, är rädd att bli ledsen om jag är för positivt. Men försöker att tänka att det aldrig är dåligt att vara positiv :)
  • Lillflickan

Härligt att höra Eelinh! Jag hoppas din känsla stämmer. Aldrig fel att vara positiv. Man mår bättre då. Spelar ju ingen roll för utfallet ändå så bättre att vara glad om man kan!

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-24 17:34:43 följande:

Härligt att höra Eelinh! Jag hoppas din känsla stämmer. Aldrig fel att vara positiv. Man mår bättre då. Spelar ju ingen roll för utfallet ändå så bättre att vara glad om man kan!

Ja exakt, jag försök intala mig det. Sist var jag inställd redan från början att det inte blev något. Och nu tänker jag ändå vara positiv, för det kan ju faktiskt verkligen vara något!
  • eelinh

Fy vad långsamt ruvartiden går. Bara på ruvardag 4 idag och är så nervös inför veckan och bim :(

• Lillflickan

Ja, det är hopplöst vad långsamt tiden kan gå. Hoppas du kan distrahera dig med något så tiden går lite snabbare.

Själv känner jag det som om jag varit gravid i ett år. Vecka 20 i morgon. Tiden verkligen släpar sig fram. En dryg vecka till ultraljudet.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-25 16:48:41 följande:

Ja, det är hopplöst vad långsamt tiden kan gå. Hoppas du kan distrahera dig med något så tiden går lite snabbare.

Själv känner jag det som om jag varit gravid i ett år. Vecka 20 i morgon. Tiden verkligen släpar sig fram. En dryg vecka till ultraljudet.

Jag har sovit mig igenom eftermiddagen både igår och idag, man blir tydligen trött av att ruva! 2 h igår och 2 h idag. Men skönt att kunna ta det lite lugnt :)

Oj, men vart skönt med ultraljud snart!! Jag håller alla tummar. Tror du inte att det går snabbare sen?
  • Karinnan

Jag går och väntar på operation. På Livio Falun upptäckte de en polyp vid en spolning. Så jag fick remiss till kvinnokliniken för att operera bort. Väl i operationsstolen på gyn så såg de med kameran fler polyper i olika storlekar. Så de behövde annat instrument för att de skulle bli bra. Så det blev ingen operation då.

Nu väntar jag på tid till dagkirurgin i Falun för att de ska operera bort alla polyper när jag är sövd.

Iof kan det ju va dessa polyper som ställer till att jag inte kan bli gravid. Men allt drar lixom ut på tiden. Nu förstår jag ju att man ser mer med en kamera än med ultraljud. Men ja, suck.

Jag fyller 40 i nov och landstinget bekostar IVF:en. Vet ni om de bara avbryter i nov i så fall om de tre försöken ej hunnits med?

• Lillflickan

Karinnan, jag har tyvärr inga svar på din fråga. Men vad trist när tiden rinner iväg. Hoppas du får en tid snart.

• eelinh

Jag har sedan i fredags fått positiva gravtest. Har testat med RFSU röda test. Det är ett klart synbart streck, men inte lika starkt som kontrollstrecket. Ökat en aning men inte super markant. Bör jag vara orolig att det inte är lika starkt som kontrollstrecket på rd 11? Jag vågar inte riktigt vara så där super glad än. Sista testet får bli på tisdag då det är testdag, sen får tiden utvisa om vi får en bebis i december eller inte.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?