IVF falun, någon mera?
Hej
Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?
Hej
Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?
en liten fundering. Ni som har karlar, hur har dem reagerat på hela IVF grejen? Min sambo är lite svårläst och även om han är med på noterna så får han den där funderar ?rynkan? mellan ögonen och jag känner ibland att det är mitt fel att vi måste gå den här vägen, hans grejer fungerar ju. :/
Hur lång tid har ni sprutat med Menopur? Första gången fick jag börja på 225, och fick sedan höja till 300 efter första VUL. ÄP blev då 17 dagar efter sprutstart. Den här gången kommer jag att få börja på 300 i fem dagar och sedan gå ned till 225. Tror ni då att det kommer att gå fortare, alltså kortare än 17 dagar till ÄP denna gång?
Min sambo tycker att det går för fort (trots att vi försökte i 1,5 år själva), han tycker att det är sjukt jobbigt att få ihop alla besök med arbetet, och han tycker att det är jobbigt att jag mår dåligt och behöver gå igenom alla undersökningar. Han är den som mått sämst psykiskt av oss, vilket påverkar oss båda otroligt mycket. Vi är osams var och varannan dag, mest på grund av att han har ett arbete som han behöver anpassa sig till och jag tycker att det här är det viktigaste just nu och att arbetet får komma i andra hand.
I vårt fall är det lite enklare eftersom det är fel på oss båda två. Jag har endometrios, och han väldigt lågt antal.
Sista försöket med garantipaketet misslyckades det också. Nu måste jag åka och göra ultraljud för att få tillbaka våra pengar och gå vidare utomlands med utredningar. Känner mig besviken över att man inte har gjort mer utredningar och bara fick två ägg att försöka bli gravida med
Trist BusigaSyrran! Hur många försök har ni gjort hittills? Bra med garantipaket ändå så ni får pengar tillbaka. Kostar ju lite.
Sista försöket med garantipaketet misslyckades det också. Nu måste jag åka och göra ultraljud för att få tillbaka våra pengar och gå vidare utomlands med utredningar. Känner mig besviken över att man inte har gjort mer utredningar och bara fick två ägg att försöka bli gravida med
Man får bara göra ett ägguttag med garantipaketet.
Där fick vi ett färskt och ett som klarade sig till frysen.
Inget utav dessa har tagit sig, inga fel på oss och vi har ett barn ihop. Men inte hänt något sen dess.
Då det inte fungerade så kommer vi inte att försöka igen här i Sverige utan hoppas på att man i Aten kan hitta varför det inte stannar kvar i kroppen.
Slutade med lutinus idag på testdagen och någon timme senare började jag blöda.
Ja det är en speciellt paket man ansöker om och köper när man har blivit godkänd då vi har ett barn ihopa som blev gjord naturligt så måste vi bekosta allt själva och därför valde vi Falun då de är längre fram i sin utveckling än resterande i Sverige. Men nu tar vi de som är ledande istället.
Jag kommer att gå ur denna tråden då jag inte orkar prata om Falun eftersom de blev misslyckade försök utan ett enda plus. Hade hellre fått missfall än ytterligare en månad utav alla år där mensen kommer istället.
Och så fick jag nya besked från kliniken :/
Jag måste vänta minst 6-8 veckor pga min endometrios. Det gör att vi hamnar mitt i sambons högsäsong och får skjuta fram det ytterligare någon vecka. Så planeringen just nu är att jag ska ta Enanton depot i två månader och sedan blir det förhoppningsvis sprutstart i slutet av april med ÄP i början/mitten av maj.
Blir dock lite irriterad över att jag själv ska behöva ifrågasätta om det är bättre att vänta pga endometriosen. Tycker nog att de borde ha koll på det själva, tycker inte ni?
Ja det är en speciellt paket man ansöker om och köper när man har blivit godkänd då vi har ett barn ihopa som blev gjord naturligt så måste vi bekosta allt själva och därför valde vi Falun då de är längre fram i sin utveckling än resterande i Sverige. Men nu tar vi de som är ledande istället.