För oss med bim JULI 2017
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Hoppar in här :) 3e försöket för oss. Har en pojk på 2 år och 5 mån och vi vill nu ha syskon
Bim 24/7 enligt appen men känns som äl kom senare.
Vill gärna veta från er om plussat, vad för skillnad har ni känt eller märkt jämfört med tidigare månader? Jag tänker att vet man så vet man, när man analyserar minsta värk i lilltån så finns det egentligen inget att analysera men skulle ändå höra, hålla spänningen vid liv tills mensen dyker upp ????
Vill gärna veta från er om plussat, vad för skillnad har ni känt eller märkt jämfört med tidigare månader? Jag tänker att vet man så vet man, när man analyserar minsta värk i lilltån så finns det egentligen inget att analysera men skulle ändå höra, hålla spänningen vid liv tills mensen dyker upp ????
Den absolut enda skillnaden har jag märkt av bara 2-3 dagar innan bim och det är att mina bröstvårtor börjat ömma rejält - vid graviditet alltså. Ömma bröst innan bim kan jag ha även när jag fått mens, men just bröstvårtorna är ett tydligt tecken. Men då har jag iof redan fått ett svagt plus Iom att jag är så nyfiken och otålig och testar redan 5-6 dagar innan bim :)
Illamående kan jag bli ändå lite då och då. Trött med.
Kanske mer frekvent kissande också, när jag tänker efter.
Läste artikeln och är nu i valet och kvalet. Ska på konsert ikväll och innan den hem till en vän på middag.. har pratat med sambon som tycker att jag gott och väl kan dricka lite eftersom vi ännu inte vet ifall det "blir något" denna månad. Har flertalet bekanta som druckit tidigt i graviditeten pga. oplanerat gravida/inte vetat om och barnen är friska och krya. Nu får jag dock lite beslutsångest över kvällen, för skulle det vara så att man lyckats pricka in så kommer man ju ha det på samvetet och älta att man drack m.m. Får se hur jag känner kring detta senare under dagen och om det blir något vin eller inte.
Hade varit kul med andras erfarenheter/tankar ang. alkohol och planering av bebis.
Har samma dilemman då mitt liv vanligtvis inkluderar några glas vin eller öl i veckan. Just nu dricker jag inte mellan ÄL och BIM samtidigt som jag inte vill berätta för min omgivning varför. Det kanske låter lite extremt men jag har börjat ha med mig alkoholfri cider i väskan (!) som jag ha i glaset vid middagar. Serveras jag riktig alkohol brukar jag smita iväg och hälla ut i handfatet, hehe. Ute kan man diskret beställa alkoholfritt vin eller öl.
Min reflektion av hela den här perioden är att alkoholnormen är så sjukt stark, i alla fall bland mina bekanta. Tar man en läsk går folk verkligen i taket och samtliga tror att man är gravid. Tröttsamt!
Idag fick jag mens :( Några dagar för tidigt enligt min app men är så jäkla oregelbunden. Har extremt korta cykler. Började tillochmed tänka att man kanske skulle ta ett gravtest. Men nope, började störtblöda från ingenstans idag.. Besviken!
ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.