• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-20 18:37:33 följande:

Spännande att följa en i nästan samma sits :D Jag har BIM på måndag enligt min app. När beräknar du BIM? Jag känner inga som helst symptom egentligen men tänkte ta ett test på fredag morgon. Vet att det är tidigt och att det kanske inte visar något om även om jag skulle vara gravid. Men är det negativt blir det ett glas vin eller två på kvällen iaf.

Har du funderat på att testa? Känner du några symptom?

Jag har BIM söndag eller måndag men tror mest på söndag. Tänker testa imorgon.

Med mitt andra barn plussade jag i vecka 3+3 och anledningen till att jag tog ett test så tidigt var för att det var nyårsafton :)

Känner inte symtom alls :(
  • Sivans
    ostarihavet skrev 2017-06-20 18:57:12 följande:

Betyder det här att jag ska ha ägglossning snart? Jag har ju förfan bim idag haha

Nej det där är alldeles för svagt för att vara ägglossning. Så där ljust brukar jag ha alla dagar utom just vid ägglossning
  • XAHHA92

Midsommar på fredag vilket oftast innebär alkohol, har inte bim förrän 28-29/6 så jag lär ju inte kunna få svar på gravtest på fredag. Vad hade ni gjort, hållt er nyktra eller druckit alkohol med måtta? Med måtta menar jag några glas vin/cider.

• LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-20 20:31:20 följande:

Jag har BIM söndag eller måndag men tror mest på söndag. Tänker testa imorgon.

Med mitt andra barn plussade jag i vecka 3+3 och anledningen till att jag tog ett test så tidigt var för att det var nyårsafton :)

Känner inte symtom alls :(

Oj! Det var tidigt! Minns du om du hade några symptom då? Visst hoppas man på att det ska visa ett + men jag är trots allt inställd på att det inte blivit något denna månad. Tycker att något borde vara annorlunda. Om så bara en finne på ett udda ställe eller så ;)

Håller tummarna för dig imorn! Du får skriva hur det gick sen :)
  • Malcolm idah
    soffe skrev 2017-06-20 08:38:03 följande:

Hur tidigt tänker ni testa? Jag är på äl+7 och BIM -4 idag. Funderar på testa om 2 dagar men vet inte om det är på tok för tidigt..:)

Jag kunde inte hålla mig, så testade äl +7/ bim -7 och sen äl +9/bim -5, inte antydan till streck. Ska testa imorgon också, äl + 11/bim -3. När stickorna bara kostar tio kr styck kan man kosta på sig att testa lite extra tycker jag, chansen finns ju ändå där, även om sannolikheten inte är stor. :P
  • soffe
    Malcolm idah skrev 2017-06-20 22:48:14 följande:
    Jag kunde inte hålla mig, så testade äl +7/ bim -7 och sen äl +9/bim -5, inte antydan till streck. Ska testa imorgon också, äl + 11/bim -3. När stickorna bara kostar tio kr styck kan man kosta på sig att testa lite extra tycker jag, chansen finns ju ändå där, även om sannolikheten inte är stor. :P
    Jag kunde inte heller hålla mig så testade ikväll. Får köpa sånna där billiga 10-kronors tester du har om jag ska hålla på såhär (andra testet redan) :) men det är ju sjukt spännande! Ska dock testa på morgonen nästa gång, vet inte hur stor betydelse det har dock? Tycker jag börjat känna konstiga tecken (som jag givetvis googlat och någon haft tidigare) ; ömt tandkött, lite molvärk och stickningar. Någon annan som känt något? /hypokondrikern
  • asterisco
    Mattie skrev 2017-06-20 15:53:40 följande:

Det är så jobbigt att bara vänta, vänta, vänta. Blir galen!!

Känner massa symtom men antagligen inbillar jag väl mig eller tänkte på det för mycket.

När hade du tänkt testa? Verkar som vi har bim samtidigt :)

Jaa evig väntan! :) jag (ska försöka iaf) väntar på utebliven mens, orkar inte hoppas & slösa mer test ;) nu har jag stoppat mig själv när jag klämmer på brösten & tittar i spegeln & känner efter. Försöker byta mental inställning att det blir om det blir annars kör vi nästa månad.

Hoppas hoppas att mensen inte kommer för oss :)
  • asterisco
    HannaPanna92 skrev 2017-06-20 21:16:17 följande:

Midsommar på fredag vilket oftast innebär alkohol, har inte bim förrän 28-29/6 så jag lär ju inte kunna få svar på gravtest på fredag. Vad hade ni gjort, hållt er nyktra eller druckit alkohol med måtta? Med måtta menar jag några glas vin/cider.

De säger ju att det inte påverkar så tidigt, men risk för mf finns ju. Så det är ju upp till dig själv, jag väljer att avstå alkoholen & köpa massor av goda cider/öl som är alkoholfria.
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni