• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • soffe

Hej,

Hela den här grejen är så nervös, fick en tempdipp igår så ställde in mig på mens, har BIM idag och då plötsligt åkte temperaturen upp jättemycket (använder NC), fattar inget, hoppet kanske lever ändå... drack inte alkohol igår så det borde inte påverka. Är inte hemma förrän imorgon så blir att testa direkt vi kommer hem!!

• Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-24 09:38:58 följande:

Hej,

Hela den här grejen är så nervös, fick en tempdipp igår så ställde in mig på mens, har BIM idag och då plötsligt åkte temperaturen upp jättemycket (använder NC), fattar inget, hoppet kanske lever ändå... drack inte alkohol igår så det borde inte påverka. Är inte hemma förrän imorgon så blir att testa direkt vi kommer hem!!

Åh håll oss uppdaterade :)
  • Sommarhopp

Min mens kom idag. På cykeldag 22. Allt känns så hopplöst nu. Det här var försök 6 och inte en tillstymmelse till plus någon av gångerna. Vi har prickat äl varje gång o jag har haft både äl stickor och tempat för att vara säker. Smörjt med progesterall för att förlänga tiden efter äl fast utan resultat och provat rosenrot innan äl. Det är fortfarande ett halvår innan vi får söka hjälp men det är så frustrerande när det bara känns som ett halvår av bortslösad tid, och vi blir ju inte yngre. Skulle dessutom gärna vilja ha ett syskon till ett eventuellt barn, men det känns som att tiden rinner ifrån oss. Det är självklart viktigast att få ett barn. Men jag saknar själv syskon och ser hur mycket glädje min sambo har av sina. Förlåt för ett deppigt inlägg, men jag trodde så mycket att vi hade lyckats den här gången. Men icke.

• XAHHA92
    Sommarhopp skrev 2017-06-24 10:57:51 följande:

Min mens kom idag. På cykeldag 22. Allt känns så hopplöst nu. Det här var försök 6 och inte en tillstymmelse till plus någon av gångerna. Vi har prickat äl varje gång o jag har haft både äl stickor och tempat för att vara säker. Smörjt med progesterall för att förlänga tiden efter äl fast utan resultat och provat rosenrot innan äl. Det är fortfarande ett halvår innan vi får söka hjälp men det är så frustrerande när det bara känns som ett halvår av bortslösad tid, och vi blir ju inte yngre. Skulle dessutom gärna vilja ha ett syskon till ett eventuellt barn, men det känns som att tiden rinner ifrån oss. Det är självklart viktigast att få ett barn. Men jag saknar själv syskon och ser hur mycket glädje min sambo har av sina. Förlåt för ett deppigt inlägg, men jag trodde så mycket att vi hade lyckats den här gången. Men icke.

vi är på försök 14 utan något resultat, har också testat rosenrot, progesterAll, vitaminer, äl-test & aldrig missat att ha sex vid ägglossning. Så du ska INTE ge upp hoppet, även om det känns så nu :)
  • LovisaTilda

Alla ni som plussat och ni som (tyvärr) fått mens, kan inte ni uppdatera listan där ni anger vilket efteråt? Kan vara kul att se procentuellt hur många som plussat :)

• jhk88

Någon som har lust att analysera? BIM-5, ÄL+9

• asterisco
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-23 17:40:49 följande:

Alltså!? Vågar man tro att detta är sant!? Bim 27de.

Testet är ett cb early och jag tog ej mprgonurinen som är rekommenderat.

Grattis!! :D Jag har också den 27/6 som bim. Kände du av något innan? :) Har jätteont i brösten & bröstvårtorna är såå känsliga.. ska nog hålla mig till tisdag & se om det kommer eller ej..
  • jhk88

Redigerad bild... ändrat ljuset bara...

• GAndrea

Fick mensen igår som beräknat. Första "misslyckade" försöket till syskon. Men är inte så deppig då jag tycker det för tidigt med syskon. Dottern blir 7 mån nästa vecka. Men mannen tyckte att vi skulle börja försöka iom att det 10 mån förra gången.

Grattis till er som har plussat och kämpa på och håll modet upp till er som fått negativt. Er/vår tid kommer! Går det inte på ett sätt så går det på ett annat. Efterlängtade barn blir sååå mycket älskade!

• Dropdeadgorgeous
    asterisco skrev 2017-06-24 15:56:19 följande:

Grattis!! :D Jag har också den 27/6 som bim. Kände du av något innan? :) Har jätteont i brösten & bröstvårtorna är såå känsliga.. ska nog hålla mig till tisdag & se om det kommer eller ej..

kan inte påstå att jag kände något. Haft lite halsbränna till och från och lite värk som att mensen varit påväg. Jag hade lovat mig själv att inte testa förrän bim dagen men hade jag o sambon pratat bebis så jag kunde inte låta bli att ta ett test mest för skojs skull när han gick och rasta hunden. Hade Iiiinga förväntningar alls o var övertygad att jag skulle få negativt då ja ej haft symptom.
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni