• hanna8911

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!

• hanna8911

[quote=77884429][quote-nick]ijo skrev 2017-07-31 13:56:01 följande:[/quote-nick]Hej!

Vad spännande :) Hittade dom någon orsak till er barnlöshet under utredningen? Kör ni korta metoden med bara sprutor?[/

Nej ingen orsak! Hade en något förhöjt Amh-värde som kanske trodde på att jag ev har pco liknande äggstockar men annars inget! Har regelbunden cykel så förstår inte varför det inte funkar men så är det! Vi kör korta protokollet!!

• hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-07-31 10:58:12 följande:

Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.

Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.

Vad spännande!! När började du med din sprutor? Får se när vi får äggplock, tror det blir måndag nästa vecka! Kör ni korta protokollet också?
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-07-31 23:54:35 följande:

Ja vi kör också korta protokollet, och började med sprutorna i tisdags, 6 d sedan.

Måndag för er alltså, spännande. Heja alla äggen ??

Spännande! Lycka till på fredag! Om du orkar så skriv gärna här hur du upplevde det!
  • hanna8911

Tyvärr en besvikelse idag på ultraljudet! Bara ett ägg som stuckit iväg i storlek så inget äggplock denna cykel! Men ska ändå fortsätta med sprutorna och sen ta ovitrellen som gör att ägget lossnar så får vi försöka själva!

• hanna8911
    Ellencassandra skrev 2017-08-03 11:42:43 följande:

Åh va synd :( fick du för liten dos eller vad sa dom att det berodde på?

Antagligen för liten dos. Ska tillbaka imorgon och kika igen, de höjde dosen med 70 enheten så får vi se om det har hänt något! Fanns ju måna små som man kan hoppas på har börjat växa på denna dos!
  • hanna8911
    ivfbebis skrev 2017-08-03 19:30:06 följande:

Vad tråkigt! Räknas det som ett försök även om det inte går till äggplock?

Nej det räknas som tur är inte! Läkaren sa det att det är ingen idé att slösa ett äggplock om det bara är ett ägg! Ska tillbaka imorgon på vul och se om de andra börjar växa efter doshöjning!
  • hanna8911

Väntrummet:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

*Milli07 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• hanna8911
    kattnos skrev 2017-08-30 16:38:58 följande:
    Hoppas du känner dig bättre snart! Jag började på 125 ie gonal- F och kände massa olika biverkningar men inte hela tiden och bara någon i taget. Värst var faktiskt i början för då hade jag huvudvärk. Sen att man blir lite uppsvälld är nog inte så konstigt fast jag är mer uppsvälld nu efter äp. Min dos blev ju sänkt efter båda mina ul och ändå fick jag ut 40 ägg till slut. Sen finns det de som mår jättedåligt och inte får ut många ägg alls ändå så det verkar vara oerhört individuellt. I mitt fall valde man ju att totalfrysa för att förhindra överstimulering. Och hittills verkar det funka bra även om jag är uppsvälld.
    Härligt med så mycket ägg och att du ändå mår bra!! Vet du hur många av dem som blev befruktade och till frysen?
  • hanna8911

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

Svar på tråden IVF start sommar 2017