• hanna8911

IVF start sommar 2017

Znickers skrev 2017-09-21 11:30:55 följande:

Nu är jag tillbaka igen. Har ingen koll på hur det har gått för er andra :( Så hemskt ledsen. Men hoppas på att fler har lyckats!! Jag kännde bara att jag behövde en paus från FL.

Nu har jag fått ny ordination, IVF2 - långa protokollet som jag starta med i min nästa menscykel i oktober.

Tydligen blir det menopur istället för Gonal-f.

Är det någon mer som kommer köra långa protokollet i oktober??

Jag ser INTE fram emot det, men tydligen krävs det då jag inte fick så bra ägg i 1a försöket.

Trött på det redan innan man startat!! *suck*

Hej! Jag kör långa protokollet just nu! Har snart sprayat med suprecur i 2 veckor! Mensen kom som planerat vilket var skönt då den kan bli uppskjuten av sprayet. Mådde som vanligt första veckan men har denna veckan ont i huvudet dagligen. Ska på vul och ta prover på måndag så får vi se om jag får börja spruta då! Lite krångligare än korta såklart men funkar ändå bra!
  • hanna8911
    Znickers skrev 2017-09-21 21:13:17 följande:

Åh spännande. Men ska du även köra med menopur? Vet inte vad jag känner än, tänker att den är mer omständig för att man måste blanda ihop lösningen själv medan Gonal-f var färdigblandad sprutor.

Vilket försök är ni inne på?

Ja Menopur här med! Inget krångligt tycker jag inte! Man blandar en gång sen är det bara att dra upp varje dag från ampullen! Sen jobbar ju jag som sjuksköterska då det är min vardag:) men mycket smidig att ta, bra vass nål som inte känns! Vi är inne på första. Körde korta protokollet i sommras men blev bara en äggblåsa så då blev det inget plock. Nu testar vi då istället det korta och hoppas på flera bra ägg!!
  • hanna8911
    Senua skrev 2017-09-25 07:43:06 följande:

Och det blev ett plus!! Fast kan inte förmå mig att tro på det. Ska testa igen imorn.

Stort grattis till er!!
  • hanna8911

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nässpray 21/10

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

* Hanna8911 Menopur 27/9

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10

* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10

* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10

* Senua (första försöket) VUL 13/10

• hanna8911
    Senua skrev 2017-10-13 15:22:19 följande:

Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)

Grattis!!
  • hanna8911
    FruPäron skrev 2017-10-16 17:05:52 följande:

Hej alla i tråden (om ni finns kvar...?)

Jag har nu påbörjat försök 2. Ska göra FET denna månaden och har ultraljud på onsdag för att kolla hur mina äggblåsor är och när jag får äl.

Tar äl-test varje morgon nu och blir nervös så fort jag ska kissa på stickan. Har aldrig tagit äl-test så ny värld för mig!

Hur går det för er andra?

Vad härligt att få vara igång igen! Hur funkar det med FET, ringer man in då när äl testet är positivt? Sen sätter man in någon dag efter?
  • hanna8911
    kattnos skrev 2017-10-17 07:14:28 följande:
    Ja man ringer när det är positivt och sen sätter man tillbaka på rätt dag, så om man har ett femdagars embryo så sätter man tillbaka fem dagar efter ÄL.
    Okej! När vi började försöka skaffa barn använde jag äl test, jag har alltid tyckt det varit svårt att detektera den med stickor utan har använt clear blues digitala. De var väldigt smidiga dock dyra!
  • hanna8911
    Västerås skrev 2017-10-24 09:02:29 följande:

Blir nog kvar här..
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Beklagar! Stor kram!
  • hanna8911
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Stort grattis!! Jag tror definitivt det är positivt! I och med att det inte var morgonurin så kanske det inte är så konstigt om det inte var jättestarkt!!
  • hanna8911

[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 

Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 

Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/

Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!

• hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-12-09 23:41:31 följande:
    Känner med dig, och förstår.. Har du fått hjälp med nån att prata med? Kan ju va värt ett försök, så man inte förlorar sig själv helt i allt detta.

Hur fungerar stimulerat försök? Eller menar du som äggplocket?

Jag ska göra fet nr 2 nu i veckan, innebär dock att "facit" kommer vid julafton... kan bli en extra tung jul..
    Då ligger vi ganska lika! Väntar på omslag på stickan så du är lite före. Är mest orolig över att det enda frusna blaston vi har inte överlever upptining...
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-12-12 23:06:19 följande:

Har du haft omslag nu? När blir det för dig? Den överlever säkert prima. kram

Idag på kvällen fick jag det så det har tagit sin lilla tid! Men ska ringa imorgon och antagligen ta sprutan imon sen tillbaka på tisdag!
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-12-14 16:56:35 följande:

Vad bra att det är igång nu! Hur fungerar det med stimulerat försök. Man får ägglossning och sen tar spruta (vadå för nån?) och sen fet?

Jag gjorde återföring idag. Det gjorde nåt så vedervärdigt ont, som att den lilla katetern var en nål typ, så ska det ju inte va :s

Ja precis! Jag har tagit letrozole ingen dagar, från dag 3 tom 7! Sen varit på två vul och kört äl-test! Sen ringde man när det blev positivt och tog ovitrellen för att äggen ska släppa! Så nu blir det insättning på onsdag!

Usch vad obehagligt! Det brukar ju knappt kännas!
Svar på tråden IVF start sommar 2017