Ellencassandra skrev 2017-07-28 08:56:31 följande:
Jo det förstår jag. De kan ju inte riktigt förstå vad vi går igenom.
Jag har berättat för tre vänner. Men har bestämt mig för att inte berätta för dom när vi ska ha ägguttag osv. Just för att jag vill inte ha frågor som: hur gick det? Har du testat nu? Osv. Velar fram å tillbaka om det inte e lättast å berätta för chefen. Måste ju ta ledigt å så ibland.. men samtidigt vill jag inte att hon ska veta.. får se hur man löser det.
Ibland mår jag bra, ibland mår jag dåligt.. tar en dag i taget. Men känns himla bra att veta att man snart får hjälp! När ska du göra din ivf?
Jag har tagit sprutor i 1v nu, så Ultraljud imorn och förhoppningsvis då äggplock på fredag eller måndagen.
Känns ömt och svullet liksom vid äggstockarna. Kan inte hoppa eller gå fort. Och är lite hormonig :)
När ska du börja?
Berättade för min bästa killkompis nu i helgen, kändes himla fint ändå, båda grät. Känns fint att någon hoppas med en och förstår om/när man är ledsen och vad som sker. Men är ju så psykiskt dränerande att berätta om det för mig, så håller det nog nära. Ja riktigt svårt med chefen, jag kan ducka undan det i mitt jobb, men är ju olika.