• frikenfröken

IVF start sommar 2017

Hej.

Tänkte jag skulle hänga med lite här jag med. Vi håller just nu på med vårat första försök med ivf. Tagit sprutor i 4 dagar och har planerat ultraljud på söndag. Ska bli spännande för att se om äggen växer på, hoppas hoppas. :)

Vi har vart ofrivilligt barnlösa i många år... När vi sökte fick vi reda på att sambon har få och slöa simmare, och att jag har pcos. Någon som har de liknande som oss?

Ska bli intressant att följas åt!

• frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-11 08:06:51 följande:

Välkommen! Kul att fler hittar tråden!

Vi har också varit ofrivilligt barnlösa länge, vid vår utredning hittades dock inget fel. Kommer de att köra ICSI för er då? Vi kommer inte att göra det eftersom spermaproven varit bra.

Ijo: Stort lycka till!

Milli07: Haha, samma här.. Ovanlig känsla!

Ja men de stämmer så bra, ICSI är de som gäller för oss. Ska bli spännande och intressant. Man hoppas ju sjävklart på att de ska gå bra på första försöket men vem hoppas inte på de :)

Så skönt att spermaproven varit bra för er! När var de ni skulle köra igång?
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 13:06:23 följande:

Välkommen!

Vi kör långa protokollet. Jag har hållt på med nässpray några veckor nu och har precis börjat med sprutorna. Ska på UL i slutet på nästa vecka för att kolla läget. Jag har väldigt lågt AMH och min man har färre simmare än normalt så vi får göra ICSI.

Tack!

Okej, för mig var tanken också först nässpray men efter undersökning valde vi att köra korta protokollet även fast vi har över 13 mil enkel resa. Vet du anledningen till att ni fick köra nässpray eller bor ni en bit bort? Så intressant att följa någon som också ska köra ICSI.
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-11 11:36:51 följande:

Nä det är ju anledningen till hela grejen så man måste ju hoppas :)

Vi väntar på att jag ska få mens så kör vi igång med korta protokollet! Mensen är beräknad till nästa helg så det är låånga dagar kvar :)

Lycka till med ultraljudet, du får berätta hur det går :)

Kan tänka mig att de känns som att de är långt bort! Så ska man försöka att inte tänka på de, men hur lätt är de. Jag fick ett datum som min mens skulle komma på men de funkade inte alls för mig blev försenat nästan n vecka även fast jag käkade provera... Blir ju dumt om man är stressad :p men den kommer när den kommer får i alla fall jag tänka.

Jadå, jag ska uppdatera hur de går :)
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 20:27:17 följande:

Som jag förstod det så får jag köra nässprayen för att man får bättre kontroll över äggen och hela processen. Vi bor kanske 20 min från kliniken så det är inte långt. Hoppas att dom här dagarna går fort. Nervös inför UL, så man fått bra ägg.

Jaha okej :) förstod inte riktigt varför min läkare ville byta mig till sprutor. Men han kan ju o sprutor känns bra för mig. Skönt att ha nära till kliniken :)

Ja men verkligen, håller med där!
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 21:18:10 följande:

Dom tittar ju på helhetsbilden så man får lita på att dom tar rätt beslut. Jag får ganska hög dos av menopur. Vilka sprutor ska du ta?

Jo men eller hur, har inga problem med vilket och detta har funkat så bra för mig än så länge i alla fall. Jag kör gonal f och börjar med orgalutran idag för att inte få ägglossning.
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 21:56:59 följande:

Jag har ingen koll på alla dessa olika sprutor och grejer. Haha.

De har verkligen inte jag heller. Googlade lite om den som du tar och de var väl typ antingen eller mellan den sprutan och den som jag tar. Läste något om att man får mer ägg av gonal f men finare ägg med menopur men vad vet jag :p vet inte ens om de stämmer :p
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-12 20:28:42 följande:

Nu har jag avverkat min 4e spruta och imorgon är det dags för att lägga till orgalutan (?).

Första VUL på måndag, hur mycket kan mina äggblåsor vuxit då? Tycker det känns så kort att komma på en koll efter bara 5 sprutor???

Hur har ni andra blivit kollade i början av era sprut-perioder??

Hej!

Härligt, du är 1 dag efter mig. Imorgon är de ultraljud för mig. Får se hur mycket äggblåsorna har växt så kan jag uppdatera om hur de såg ut för mig. Men som du skriver, de känns så kort men sprutor i 5 dagar bara.. Har inte känt av någonting förutom att orgalutran gett mig blåmärke och svider lite när man sprutar in. Men jag hoppas på fina stora ägg så man slipper åka in för många gånger för extra ultraljud. Vad tar du för spruta? Hur mycket per dos?
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-13 09:33:13 följande:

Spännande att höra någon som nästan är exakt samma! Uppdatera gärna vad de sa på ditt UL :)

Jag tar Bemfola med en dos på 150. Vad tar du? Vilken klinik går du på?

Jag trodde jag skulle bli stor som en ballong, har ju sett i andra trådar på FL att folk ser gravida ut. Jag märker inte av det, har tom gått ner i vikt :) haha.

Jag gjorde ju ett Ul innan jag startade min behandling och då kunde hon se 12 (!!) äggblåsor på var sida, så man kan ju hoppas att Bemfola bara gett dem en extra skjuts :)

Ja men eller hur! Så kul att följas åt när ni är så nära varandra i tid :) nu är de nervöst, 1 timme kvar.

Jag tar gonal-f. Min dos ligger just nu på 112.5, får se vad som sägs efter UL.

Härligt med mycket ägg!! Hade jag med, har pcos så har massvis med ägg som inte mognar eller släpper... Så jag hoppas de kommer visa många fina stora ägg idag :)

Jag går i Göteborg, du då?

Håller tummarna att dina ägg växt till sig :)
  • frikenfröken
    Sandra1991 skrev 2017-08-13 10:03:35 följande:

Jag och min man gjorde ivf i början av sommaren och för oss gick det hur bra som helst. Sprutorna gick förvånansvärt bra. Vi gick på Sophia hemmet och plussade på första.

Hoppas det går bra för er????

Åh vad härligt!! Vad underbart att de gick så bra med plus direkt, de är ju vad alla hoppas på :) jag har inte haft några problem med sprutorna heller än, jag hoppas att de håller i sig också :) idag är de UL för mig för att se hur mina ägg svara på sprutorna :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017