• frikenfröken

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-08-13 11:52:51 följande:

Hoppas det går bra!! :)

Jag hoppas på att jag slipper en långdragen sprut-period. Det verkar vara så olika för alla och alla har ju olika förutsättningar. Försöker läsa mig till det mesta men det är ju en djungel och man är mer förvirrad efteråt haha :)

Jag går i Malmö.

Hejja dig!! (Och äggen såklart!)

Tack hörrni!

Varit inne och kikat på mina små ägg. De för ju protokoll på hur stora äggen är och hade bara 3 idag som låg på ca 10 mm resterande var mindre än de och då mäts dom inte. Men på de igen, fick höjd dos till 150 och ska in på nytt UL på onsdag! De var vanligt att man inte hade så stora ägg efter så få dagar med sprutorna men de gjorde en koll så de inte missade något :)

Ja men eller hoppas man slipper köra med sprutor för länge. Haha, ja de är verkligen så. Man googlar lite och är mera förvirrad än klar :D försöker att inte googla så mycket för då jämför jag så mycket med vad jag läser ;)
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-13 17:54:03 följande:

Men ändå 3 som vuxit till sig så bra på bara några dagar! Grymt jobbat! :)

Men då kan jag nog också bara vänta mig några och inga allt för stora, måste lägga band på mig så jag inte förväntar mig för mycket och så kommer de fram till att det är tomt där inne eller något!

Håller vi tummarna tills onsdag :)

Ja precis :) skönt att 3 växt lite i alla fall.

Ha inte för höga förväntningar så kan de bara bli bättre :) men som hon sa till mig så var de vanligt att inte ha så stora ägg än.

Ja, men först håller vi tummarna inför imorgon för dig!! :)
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-14 09:25:28 följande:

Nu är mitt ul gjort!! Jag är på behandlings dag 6 och hon kunde se följande:

Slemhinnan i livmodern 6-7 mm tjock (?).

Hade 4 folliklar (ingen aning om vad det heter eller hur det stavas) på höger sida runt 8-11 mm. På vänster var det 8 stycker(!!) på 11 mm.

Jag ska fortsätta med mina sprutor tills torsdag - sen nytt ul på fredag. Troligtvis kommer mina ägg plockas nästa måndag!!

Så bara fortsätta ikväll med sprutorna.

Hur går det för alla andra i tråden???

Man går verkligen inte reda på samma saker känns de som haha :p men vad härligt att du hade så långa ägg som var så stora som dom var :D blev de någon ökad dos för dig eller kör du på som du gjort?

Känner du av äggstockarna tycker du?

Jag höjde min dos igår och tycker mig känna av mina äggstockar, kanske är något jag bara tror men de borde ju växa så :p

Vi är verkligen precis i fas, jag ska ju tillbaka på ons o för mig blir de med äggplock antingen fre eller måndag beroende på hur de ser ut på ons :)

Kör på!! Heja oss alla :)
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-14 11:15:41 följande:

Jag blev förvånad att det var så många - redan! :)

Jag ska fortsätta med min Bemfola på 150, inga ändringar där.

Dock så gjorde det ganska ont när hon undersökte mig på äggstocken som är så välfylld. Idag är nog första dagen som jag är svullen om magen. Jag upplever en tryckande känsla vid äggstockarna och blev uppmanad att ta det lugnt de kommande dagarna, för nu ska de bli riktigt stora haha! Så inget hoppande när jag tränar :)

Undra hur mycket dina vuxit tills på onsdag?! Ska bli kul att höra :)

Ja men så härligt att du hade mycket ägg!! :) hoppas att du får ett bra besked om äggplock på fredag sen också :)

Jobbigt, jag som inte hade så många stora än upplevde bara obehag och fick som en molvärk kvar under dagen. Känns som jag känner lina äggstockar något mera idag men.

Hehe, du får ta de lagom lungt på gymmet då ????

Ja jag hoppas att höjningen gör susen för de små äggen. :) längtar!!
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-14 13:23:44 följande:

Vad kul!! Jag är på dag 5 och har inte UL förrän på fredag som blir dag 9. Hoppas på äggplock efter helgen. Jobbigast är att inte veta hur det går, om man har några ägg. Jag känner mig uppblåst och svullen över magen, öm där jag tagit sprutan (som ett blåmärke). Har en hel del flytningar oxå tycker jag. Hoppas att det inte blir värre! Haha.

Lycka till med UL på fredag! :) hoppas du har mycket fina och stora ägg!! :)

Hoppas du klarar dig från att få mera ont eller sådär :)
  • frikenfröken
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 14:09:45 följande:

Va på nytt ultraljud idag, äggblåsorna har fortsatt växa bra.

Planeras för äggplock på fredag!

Åh vad härligt :) :) vad kul!!
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-14 15:17:40 följande:

Men nu denna väntan! Vänta på ul, på plock, på insättning... jag har absolut inga nerver för detta :) hoppas att tiden går fort!!

Jag håller med dig!! Vill ha onsdag nu! :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-08-15 10:40:41 följande:

Jaa hoppas det går undan! :) hur mycket kostar sprutorna förresten? :)

Mina sprutor låg på ca 5000, tur de finns högkostnadsskydd :)
  • frikenfröken

Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...

Så tråkigt att de inte händer någonting.. :(

• frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-16 10:49:19 följande:

Heja äggen! Hoppas att de växer till sig nu med en extra skjuts.

Nervös inför fredag och mitt ul då, hoppas verkligen de inte höjer min dos för jag mår så otroligt illa redan (!!) av dessa hormonerna 

Ja vi får verkligen hoppas de. Blir så irriterad på min kropp att de inte händer något....

Hoppas du slipper höja! Fy tusan, inget kul att må så dåli! Lycka till på fredag!! :)

Jag mår bra av mina just nu, får se vad 225 gör med mitt mående. Förhoppningsvis får jag må bra :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017