• Senua

IVF start sommar 2017

Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.
  • Senua

Tack för uppmuntran! :) Är mest orolig dels för att göra fel, dels för alla ev biverkningar min hjärna har bestämt sig för att jag definitivt kommer att få..,

• Senua
    Milli07 skrev 2017-08-26 20:24:13 följande:

Åh då får vi följas åt!!! Vart i landet går ni? Lycka till!

Jo! Vi går på linnekliniken i Uppsala. Var går ni? Känns redan mycket bättre nu när jag väl börjat med sprutorna! Skönt att vara igång (och så var det inte så farligt/svårt som jag föreställt mig).
  • Senua
    kattnos skrev 2017-08-28 12:23:24 följande:

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

- Gravid

• Senua
    Milli07 skrev 2017-08-29 23:58:16 följande:

Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.

Jag tog ju också min fjärde spruta igår (fast tar menopur, vet inte om det spelar roll, är det samma?). Känner av biverkningar mest på kvällen hittills (molar och sticker i magen), inte så uppsvälld dock men väldigt trött (fast vet inte om det har mer att göra med den allmänna anspänningen än med sprutorna :).
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-08-30 12:30:01 följande:

Vilken dos tar du av Menopur? Jag är också extremt trött. Finns verkligen ingen energi kvar i min kropp. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket av stimuleringen :(

Jag tar bara 150 (så det verkar vara liten dos i jämförelse). Har hög risk för överstimulering säger läkarna. Tröttheten är ju det värsta (har tyvärr en intensiv period på jobbet dessutom).
  • Senua

Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.

• Senua
    Znickers skrev 2017-09-01 14:34:56 följande:

Håll ut!! Även om sprutorna inte är så roliga och alla känner av dem mer eller mindre så tänk positivt. Kunde de se hur äggblåsorna utvecklats hittills?

Jo jag är nog i en lite sådär tycka-synd-om-mig-själv-fas just nu :) men ska försöka tänka på varför man gör det! Läkaren sa att det var två blåsor som var stora, och typ 6-7 (?) som var på gång och ytterligare ett antal som var små (jag tror det var så hon sa, men man är ju lite rörig i den där situationen :), det som fastnade var att dom växte som förväntat iaf.
  • Senua

Vul nr 2 avklarat! Nu blir det ägglossningsspruta ikväll och utplock på tis. Börjar bli nervös på riktigt nu (sprutorna har man ju mer eller mindre börjat vänja sig vid.. :). Hur mådde ni efter äggplock? Ska man räkna med att få vara hemma dagen efter också? (Jag har inte berättat på jobbet så skulle helst av allt göra detta så obemärkt som möjligt, men det är ju svårt att styra över såklart :)

• Senua
    Znickers skrev 2017-09-03 14:20:56 följande:

Åh så spännande. Hoppas ni får fina äggblåsor fyllda med fina ägg. Fixk nu indikation på hur många äggblåsor, mogna dvs?

För mig gick Äggplocket förväntansvärt bra. Jag vet att det är långt ifrån alla som upplevde det som jag. Jag kunde få till jobbet egentligen direkt efter men hade redan sjukskrivit mig den dagen och med tanke på läkemedlen i min kropp tror jag en full dag vila var bra för mig. Däremot hade jag mer molande värk dagarna efter, som mensvärk. Inget man inte står ut med, jag iallafall.

Jag valde att involvera min närmsta chef ganska tidigt, för stödet men även förståelsen inför kommande läkarbesök som sker i sista sekunden. Även enstaka kollegor vet. Om man har bra kollegor och lan anförtro sig så förespråkar jag att man pratar om det. Men självklart om man inte känner att ens anställningsform skulle vara ett hinder, ocj oavsett skulle det vara diskriminering av högsta rank i så fall.

Jag håller tummarna för dig på tisdag!! Lycka till och be om lugnande medel direkt. Det får dig att slappna av. Hjälpte mig mycket!

Jo, sju mogna tror jag det var. (Vet inte varför jag har så svårt att komma ihåg siffror säkert :). Hur som verkade läkaren tycka att det var bra mängd, så det var lugnande.

Vad skönt att höra att äggplocket inte måste vara så jobbigt! Är lite orolig för att bli hemma i flera dagar. Jag skulle ju såklart kunna berätta på jobbet, men skulle helst slippa. Jag ligger lite högt på blodprovet tydligen (vet inte exakt vad dom mäter), så oroar mig fortfarande för överstimulering.
Svar på tråden IVF start sommar 2017