• Senua

IVF start sommar 2017

kattnos skrev 2017-09-03 17:14:13 följande:

Men vad skönt! Frågar som Znickers, hur många mogna kunde de se? :)

Jag har idag fått veta att vi fick hela 12 blastocyster i frysen! Känns fantastiskt :) Nu ska jag få min kropp tillbaka till det normala för att vara i god form för att återföra ett av dem, förhoppningsvis i mitten av oktober :)

Oj! :) jättemånga ju! Vad skönt!! :)
  • Senua

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

• Senua

Så! Nu var det klart. 11 ägg fick dom ut. Skönt att det är över :)

• Senua
    Milli07 skrev 2017-09-05 11:03:41 följande:

Åh så skönt att ha det gjort! Hur kändes det?

Jo, inte så farligt. Man var ju bra snurr av det där smärtstillande dom ger en, lite ont då och då under själva ingreppet, men då gav dom en direkt mer, så det var ingen fara (även om min man sen sa att jag hade satt naglarna i hans hand bra hårt :). Nu såhär efter känner jag ingenting om jag håller mig still, får väl se hur det blir när bedövning och allt släpper.
  • Senua
    Znickers skrev 2017-09-05 21:21:31 följande:

Det kanske är dags att uppdatera den där statuslistan som vi började med:

Kopiera listan nedan, och skriv in ditt loginnamn under rätt rubrik så har vi bättre koll på varandra :)

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

*Mm79 (första försöket)

*Milli07 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- GRAVID:

• Senua

bara en uppdatering: så 5 befruktade ägg (av totalt 11). Får dock vänta 5 dagar innan återföring, vet inte om det är bra eller dåligt eller inget av det. Under själva samtalet var jag så stressad och rädd för att sköterskan skulle säga att inga ägg var befruktade, så kom mig inte för att fråga sen.

• Senua
    Znickers skrev 2017-09-06 18:27:29 följande:

Vad härligt. Då vill de odla vidare till blastocyster!! 5-dagars embryo med andra ord. Detta kommer gå så bra.

Tack för uppmuntrande ord! Innan äp hade jag bara fokus på att ta mig igenom det, men nu på andra sidan det börjar jag noja för att inget ska funka. Blä, jag får försöka sysselsätta mig mer och tänka mindre.
  • Senua
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 18:43:52 följande:

Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*

Grattis!! :) vad roligt!
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-09-07 07:13:18 följande:

Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?

Jag har gått lite i samma tankar! Man fick väga sig innan ingreppet, och jag blev helt konfunderad av att jag verkar ha lagt på mig. Kunde inte förstå när det skulle ha hänt. Men då kanske det faktiskt beror behandlingen :)
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-09-07 19:52:55 följande:

Nu börjar jag bli väldigt nervös för morgondagens ÄP. Kan inte ni berätta hur ni tyckte att det var? Var det smärtsamt? Var det bättre eller sämre än ni förväntat er? Vad var värst?

Har redan så ont av att gå och cykla, allmänt skumpande så är väldigt rädd då läkare sa att de antagligen blir tvungna att trycka på min mage då den ena äggstocken ofta gömmer sig. Bara VUL i sig gjorde ont när den stötte emot.

Hm, jag tyckte nog det gjorde lite mer ont under själva ingreppet än vad jag trodde, men mycket mindre efteråt än jag förväntat mig. Så både plus och minus :) Behövde inte fylla på med smärtstillande efter det jag fått på kliniken. Innan äp var jag också öm som du beskriver, försökte gå så lite som möjligt (vilket iofs fortfarande gäller).

Framförallt måste jag dock säga att det hela var en mycket mer positiv upplevelse än vad jag trott, dvs på så sätt att personalen var väldigt bra, allting kändes tryggt på nått vis, som att man kunde slappna av för att dom visste vad dom pysslade med! Men, förstår om du är nervös! Gud ska veta att jag också var det :). Men det kommer att gå bra!
Svar på tråden IVF start sommar 2017