• Milli07

IVF start sommar 2017

Fick brev hem idag att inget av våra ägg som odlades vidare gick att frysa :( Trodde inte jag skulle ta det så hårt, men känns verkligen inte kul att behöva göra om hela processen igen om det inte tar sig denna gång. 9 ägg, 4 blev befruktade, 1 fick vi och resten kasserades.

Någon som vet kriterierna för att frysa? Alltså vad de kikar på osv. Till oss förklarade de enbart att det är andra kriterier som ska uppfyllas om äggen ska frysas. Är det vanligt/ovanligt att inte få något till frysen?

• Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-15 13:53:16 följande:

Trist! Vi har inte heller några i frysen. Vi fick 2 ägg toralt. Vi fick bara ett ägg befruktat och det fick jag tillbaka. Så nu måste vi göra om allt...

Om inga har gått till frysen så var dom nog inte tillräckligt bra för det. Tänk att dom vet vad dom pysslar med! Man vill ha BRA ägg, inte bara ägg. Förstår du vad jag menar? Kram <3

Du har så rätt så, känns bara tungt precis när man öppnat det där brevet och inser att man troligen måste genomgå allt igen. Är lite nyfiken på hur kvalitén i allmänhet var på våra ägg/embyron samt om det uppkommit några indikationer på varför vi är ofrivilligt barnlösa så skickade iväg ett mail för en stund sedan, men fick nu till svar att de inte lämnar sådan information i mail. Orkar inte ringa just nu så får ringa dem i nästa vecka så kanske oron stillas lite :)

Har ni fått mycket information om kvalitén på ägg/embyron, era chanser att lyckas osv? Vi har inte fått någon info alls och går ändå privat och betalar själv. De känns som att läkarna alltid är stressade och mest vill ha besöken avklarade och ta in nästa patient.
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-16 16:00:55 följande:

Det är hemskt! Jag är dock mer åt andra hållet, dvs tolkar allt jag känner som att mensen är på väg... vågar knappt gå på toa längre :(

Du är inte frestad att testa tidigare? Jag har td om en vecka, och vet inte om jag kommer att kunna låta bli (om nu inte mensen kommer innan dess vill säga)

Väntan är verkligen orolig. Tror mina tankar upptas till 70% av hela ivfgrejen hur mycket jag än försöker tänka på annat samt sysselsätta mig. Känns som ren tortyr! Tror inte heller att jag kommer klara av att vänta till TD :(
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-17 10:11:05 följande:

När har du testdag milli07

Om en vecka ungefär 25/9. Känns som en evighet dit! När har du TD?
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-17 16:14:17 följande:

På onsdag den 20/9 känns dock även det som en evighet! Varje dag som går blir det jobbigare

Instämmer! För varje dag blir det bara jobbigare och jobbigare och vemodigare och vemodigare. Hoppas på tur för oss alla <3
  • Milli07

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

• Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 12:00:32 följande:

Jag vet inte vilken dag som är bäst att testa men om man har tagit ovitrelle så ska man akta sig då den kan ge falskt positivt test :)

Jag tänker att 3 dagar innan TD borde funka att börja testa..

I fredags, 9 dagar efter jag tog Ovitrelle testade jag för att se om den gått ur kroppen, mest för jag var rädd för falska gravtest längre fram. Och i fredags var strecket så svagt att det mer eller mindre inte syntes. Provade i morse igen för att jag ville ha ett blankt test och därmed kunna vara säker på ett positivt gravtest senare i veckan. Nu fick jag ett svagt men ändå klart tydligt andra streck, starkare än det i fredags. Vet inte vad jag ska tro, är bara på ruvardag 7. Fick insatt ett tredagars embryo för en vecka sedan, dock 16- celligt. Men jag får nog låta bli att tro det ena eller andra och bara vänta :)
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 14:36:17 följande:

Jag tog test 11 dagar efter ovitrelle och fick svagt plus men det var tyvärr sprutan.. sen var det så blankt det kunde vara! Så nästa försök kommer jag vänta. Jag har lärt mig en läxa...

Tack, då förutsätter jag att det är sprutan som härjar ännu och väntar till senare i veckan :)
  • Milli07
    Mm79 skrev 2017-09-18 13:30:23 följande:

För mig var det så att på RD 13 visade stickan väääldigt svag streck, nästan osynlig, vi såg antydan till streck... idag på RD 15 är test tydligt positiv. Har TD imorgon annars. Testat första veckan och det var blank nej. Så för min del kom det sent. Får se hur det utvecklas längre fram.

Åh grattis!!!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 17:14:17 följande:

Jag håller tummarna för dig!!! Alla reagerar ju olika...

Tack! Vågar inte hoppas så förutsätter att det är sprutan och provar igen om en dag eller två. Har stickor på lager att göra slut på efter alla år av försök :D
Svar på tråden IVF start sommar 2017