• Milli07

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-08-30 14:01:28 följande:

Hehe. Jag tror att har man inga biverkningar så funderar man på om det ens händer nåt? Och har man massa biverkningar så önskar man att man inte hade några :) Sen (jag iallafall) analyserade minsta lilla som hände i kroppen.. "det är nog för nässprayen eller sprutorna" fast det inte alls är det.

Haha ja så kan det säkert vara! Ska försöka slappna av i det hela och tänka bort allt jag känner. Hoppas på bra besked på fredag :)
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-08-30 14:42:01 följande:

Det kommer gå bra! Jag ska försöka hålla mig från att göra för tidigt gravtest :-|

Åh håller tummarna för att ni får ett stort fint plus! :)
  • Milli07
    1Elle2 skrev 2017-08-30 16:15:14 följande:

Jobbigt med biverkningar, men det låter ju helt normalt. Jag kände inte så mkt tidigt men fick överstimulering ändå så jag tänker att du inte ska försöka oroa dig. Jag försökte/försöker tänka att allt är normalt, tills motsatsen är bevisad... För vad ska man göra. Ta hand om dig!

Tack för dina lugnande ord! Tråkigt dock att du blev överstimulerad. Fick ni avbryta behandlingen?
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-08-30 19:33:02 följande:

Helt naturligt, jag lände exakt samma symptom, inte illamående med jag var väldigt gasig, öm, svullen och lite halvkass i magen. Det kände jag av kanske sprutdag 3-4 och framåt. Så var inte oroligt ;)

Åh det var skönt och höra, tack!!! Klart inte kul att du också fick en massa biverkningar men skönt att inte vara ensam och att det är normalt. Vilken dos tog du?
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-08-30 16:38:58 följande:

Hoppas du känner dig bättre snart! Jag började på 125 ie gonal- F och kände massa olika biverkningar men inte hela tiden och bara någon i taget. Värst var faktiskt i början för då hade jag huvudvärk. Sen att man blir lite uppsvälld är nog inte så konstigt fast jag är mer uppsvälld nu efter äp. Min dos blev ju sänkt efter båda mina ul och ändå fick jag ut 40 ägg till slut. Sen finns det de som mår jättedåligt och inte får ut många ägg alls ändå så det verkar vara oerhört individuellt. I mitt fall valde man ju att totalfrysa för att förhindra överstimulering. Och hittills verkar det funka bra även om jag är uppsvälld.

40 ägg är ju helt sanslöst! Har du en bra äggreserv? Fanns det några indikationer tidigare att du kunde bli överstimulerad? Jag vet inte riktigt varför jag ska ta så hög dos, det gör mig lite nojig, men hoppas på det bästa :) När blir det insättning för er nu?
  • Milli07
    Ellencassandra skrev 2017-08-30 20:01:46 följande:

Jag kommer också få ta gonal 250 när vi sätter igång. Så det räknas som en hög dos eller?

Nja. Den är nog medelhög tror jag. Men högre än många andra som jag läser om. Tror maxdosen är 450. Lycka till!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-08-31 18:58:32 följande:

Jag kunde inte hålla mig.. jag gjorde ett test nyss.

Åh vad spännande! Ser också strecket :D Grattis!!
  • Milli07
    ijo skrev 2017-09-01 07:38:40 följande:

Hoppas det visar starkare sen igen! Det är ju fortfarande jättetidigt. Man ska inte kunna se en antydan till streck om det inte är något. Vänta några dag hoppas vi på tydligare linje <3

Åh grattis!!!
  • Milli07
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

Skulle såklart citera detta inlägget! Grattis igen!! :D
  • Milli07

Nu har vi varit på VUL 1. Inte behövde jag vara rädd för överstimulering iaf... 6 ägg, tre på varje sida som mognat på bra. Resten är små och håller sig i bakgrunden. Så nu blev dosen ökad till Gonal-F 300 till på måndag då det är dags för nytt VUL. Lite besviken är jag allt, men det är ju kvalitén och inte kvantiteten som räknas så får hoppas på guldägg :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017