• kattnos

IVF start sommar 2017

Annap81 skrev 2017-10-29 12:32:48 följande:

Hej!

Jag har varit inne här och läst och följt er ett tag men inte riktigt orkat skriva själv....men nu är det på tiden Skäms.
    Jag och min sambo har försökt skaffa barn i snart 3 år. Först hittade inga fel på oss men tillslut kom de fram till att jag har endometrios och flera stora cystor som är ivägen för oss.
    Vi har nu gjort 3 IVF försök. På tredje försöket fick vi äntligen det är efterlängtade plusset på stickan och vi var såklart överlyckliga! Allt kändes bra, jag fick mer och mer symptom som illamående och ömmande bröst. När vi precis skulle gå in i v 9 var det dags för vårt första VUL. Vi gick dit med ganska lätta steg, allt kändes ju bra och jag hade ju så tydliga symptom. Tyvärr fick vi inga positiva besked! Hinnsäcken och cellerna runt omkring hade vuxit precis som de ska men tyvärr var det helt tomt. Allt tyder på ett tidigt missfall som kroppen inte har fattat.
    Hela världen rasade och allt kändes och känns fortfarande helt hopplöst.
    Vi har försökt ta oss igenom det och se framåt, vi har ett embryo kvar i frysen men är så orolig och nervös inför nästa försök.
    När nästa mens kommer är det dags för ägglossningsstickor igen men vet ju inte alls när den kommer eftersom jag nyss har fått framkalla ett missfall och nu efter nästan 2 veckor fortfarande blöder till och från.....

Någon som vet ifall där är som en vanlig cykel efter missfall?

Detta blev ett långt och kanske lite osammanhängande inlägg men behövde bara skriva av mig lite Skäms.

Välkommen in!
    Tyvärr kan jag inte heller svara på din fråga men tack för att du delade med dig! Även om det inte var en rolig berättelse.. allt kan verkligen hända!

Men nu stöttar vi varandra här, jag önskar dig stort lycka till och hoppas att kroppen återhämtar sig snart!
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-28 15:47:51 följande:
    Jäklar elva st i frysen?? Bra jobbat :) fick ingen till frysen tyvärr :( eller jag hade en som det var oklart med, får väl reda på det i veckan!
    Men grattis :) ruvardag 2 för mig :)
    Jo jag fick ut rätt många ägg och tydligen många som var bra :) vore skönt att åtminstone slippa äggplock igen för det var inte trevligt!
    Rd 4 för dig idag? Känner du av något? :)
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 08:45:40 följande:
    Ja Gud så skönt å slippa det! Jag hoppas att jag får till frysen nästa gång.. om denna gång inte funkar..
    ja precis :) Nää.. tycker det är så svårt nu för lutinus ger ju en massa symptom.. har haft ömma bröst hela tiden sen jag började med sprutorna typ. Så vet inte riktigt.. tänker ändå att ägget borde väl fästa idag eller de kommande dagarna? För ägget fäster väl mellan dag 5-7 typ? :)
    Ja hoppas verkligen! Men hoppas också att det inte behövs :)
    Det där lutinus verkar inte alls trevligt! Jag är glad att jag slipper det, kör ju ostimulerat. Ja jag tror det, för du fick ett två-dagars va? Jag fick ett femdagars så mitt borde nog fästa senast i morgon. Då är vi typ i samma fas ju, kul!
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 10:01:36 följande:
    Ja det är inge vidare kul. Men det går :)
    Jaa va kul :D när hade du din testdag?
    Ja man får väl stå ut antar jag :)
    Jag är med i en studie så jag ska mäta hcg med ett blodprov den 8/11 och får väl svaret typ dagen efter och då är jag på Rd 12. Annars står det att man kan ta graviditetstest 15 dagar efter återföringen vilket för mig är måndag 13/11.
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 11:24:36 följande:
    Juste jag läste att du skrev nåt om det! Spännande! Men då tar du alltså inget extra progesteron?
    Ja det har inneburit några extra blodprov och ul samt några frågeformulär men det känns som att de har haft extra bra koll på en också! Nej, jag fick en ÄL-spruta men inget annat. Vet egentligen inte om jag faktiskt behövde den då jag fick omslag på stickan och fick då ta den samma kväll. Men annars naturlig cykel!
  • kattnos
    FruPäron skrev 2017-10-31 17:17:44 följande:

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

Jag förstår verkligen din känsla inför släktträffen, man vill bara skrika rakt ut "lämna mig ifred!" när folk i ens närhet pratar om att de väntar barn..

Vilken ruvardag är du på? Alltså jag försöker tänka att det är precis som när man blir gravid naturligt, vissa känner tidigt och andra inget alls men är likafullt gravida.. och det kan väl vara olika beroende på graviditet.. eller "ska" det vara på annat sätt vid ivf?

Stor peppkram till dig!
  • kattnos
    FruPäron skrev 2017-10-31 21:21:38 följande:
    Jag vill ju bara dra täcket över huvudet! Så ska man hålla masken och vara trevlig...

Jag satte in min blasto i torsdags, så dag 5 går mot sitt slut nu. På söndag är min mens beräknad att komma.. får väl välkomna den med öppna armar då.

Det enda jag har hört att hormonnivåerna kan vara lägre under ivf eftersom kroppens egna hcg hamnar lite på efterkälken då kroppen inte blivit gravid ?av sig själv?. Men alla andra verkar ju känna av graviditeten innan de ens hunnit passera första ruvardagen... typ..

Tack för all pepp! Kram <3
    Men ge inte upp hoppet än! Det kan hända mycket fram till söndag. Sen är det väldigt lätt att jämföra sig med andra och det är ju faktiskt olika vad man känner och inte :)
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-11-01 07:34:30 följande:

Jag är på rd 6 idag med tvådagars. Känner inga symptom överhuvudtaget.. brösten ömmar ibland men tror det beror på lutinus.
    Jag ska ringa kliniken idag för vill höra hur många celler embryot som de satte in hade. Glömde å fråga när jag var där. De sa bara att det var ett fint embryo. Men visst är det vanligast att ett två dagars har fyra celler?

Ring och kolla, jag har också för mig att de ska ha fyra celler.

Jag är idag på Rd 4 och det jag känner är främst magknip, som att jag är riktigt förstoppad.. så det är inte kul men om det är tecken på graviditet vet jag inte.. känner av mensvärk ibland men det kommer och går... men helst vill jag inte känna efter för mycket (även om det är typ omöjligt). Det är ju långt kvar till testdag...
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-11-01 08:29:08 följande:
    Ja jag väntar på nu att de ska ringa upp :) vet inte riktigt varför jag måste veta det men vill väl få bekräftelse att embryot såg normalt ut :P de sa att först kunde dom inte se en befruktning, men nästa dag såg den jättefin ut. Undra varför man inte kunde se först..

Nä jobbigt när man inte vet liksom! Jo jag sa själv att jag inte skulle känna efter å googla.. men vad gör jag? Precis det haha! Man är bra hopplöst ibland haha!
    Hoppas hoppas vi får pluss <3
    Jag lyssnade på ivf-podden och då sa de att man var tvungen att kolla efter ett visst antal timmar för att se om befruktning hade skett, kanske berodde på det.

Haha ja jag vet precis vad du menar! Jag hoppas också <3
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-11-01 14:52:32 följande:

Jag väntar på ägglossning för att få tillbaka embryo 5dagars....

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Oj, panikångest har jag inte känt av.. kanske är för att det ju faktiskt händer något nu till skillnad från perioden före remissen och väntan på att få starta..

Det är givetvis inte lätt men två veckor går trots allt ganska fort. Åtminstone efteråt. Jag kan bara skicka pepp och säga att du ska försöka göra saker som du tycker om, kanske kan du distrahera dig med en fika med en god vän eller liknande. Det kanske kan få tankarna att vandra en stund iaf.

Stor kram till dig!
Svar på tråden IVF start sommar 2017