• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Znickers skrev 2017-08-27 02:38:09 följande:

Är det någon av er som fått ett samtal dagen efter äggplock för att få en bekräftelse på hur embryona har celldelat sig eller om de ens har kunnat bli befruktade??

Vi hade äggplock igår (fredag) och trodde vi skulle få ett samtal idag lördag. Men inte ett knyst så man har varit nojig. Men så imorgon söndag har vi (preliminär) återföring vilket är då dag 2 om jag räknar rätt (fre-sön). Vi fick 7 ägg och man är så himla nervös att inget går till frysen och det ägg de sätter in kommer vara "ok" men inget superduper fint. Usch! Denna ständiga väntan 

Znickers skrev 2017-08-27 02:39:59 följande:

Åh, håller tummarna för er!!! Hoppas så att ägget fäster. Gick återföringen bra för dig? :)

Tack!!

Vi gick bara ut 2 ägg och bara 1 ägg blev befruktat och det fick jag tillbaka i fredags. Vi hade äggplock i tisdags och jag ringde själv i torsdags och frågade för jag ville veta. Dom har som procedur att endast ringa om man inte ska komma och då gör dom det samma dag! Riktigt jobbigt att sitta och vänta.

Återföringen kändes inte ens :) nu får man bara vänta och vänta.. Jag är fortfarande lite uppblåst och tarmarna måste jobba efter äggplock. Har även jätte ont i ryggen till och från. Hoppas att allt det försvinner snart!!

Lycka till :D
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-08-27 12:34:44 följande:

Ett ägg är allt som krävs ???? jag håller tummarna för er hela vägen ????????????????

Vi fick samtal nyss om att vår tid på Sahlgrenska blev uppskjutet 1 timma, tydligen är många inbokade på återföring idag. Och som jag uppfattade, utan några detaljer (vågade inte ens fråga) så har inte alla våra 7 ägg blivit befruktade. Min önskan ofh förhoppning är iallafall ETT fint embryo/ägg som får åka in nu och trots att det inte är blastocyst att den kan fästa sig oxh fortsätta utvecklas i min mage.

Vilken dag hade ni återföring?

Vi hade återföring i fredags. Så det var en 3-dagars. Testdag 9/9.

Nått fint ägg har ni nog fått! Håller tummarna!!
  • ivfbebis

Jag känner mig förvånansvärt lugn just nu när jag ruvar. Men misstänker att jag kommer bli nervös ju närmare man kommer testdagen.

Har ni haft en bra helg?

• ivfbebis

Kan vi inte göra en sån här lista som andra grupper har? Lite lättare att hålla koll på vart alla ligger då :)

Kopiera bara och skriv in ditt namn på rätt ställe :D

• ivfbebis

- Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

- Gravid

• ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-28 12:25:19 följande:

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

Oj wow! Det var många ägg... Vad kul! :D
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-28 16:21:52 följande:

Måste fråga alla som tar/tidigare tagit, lutinus:

Hur mår/mådde ni?

Jag verkar vara världens mes för jag mår så otroligt illa! Och är så döendes trött. Jag fattar inte att jag ska ta detta i mer än vecka till (och längre OM jag skulle bli gravid). Jag klarar knappt att hålla mig vaken en hel arbetsdag!

Jag tycker mest det är kletigt fast jag kör trosskydd :P

Annars känner jag inga biverkningar alls... Jag ska ta mina tills dem tar slut så det är några dagar efter testdagen. Fick totalt tre paket.

Kanske graviditetssymptom redan?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-28 19:21:14 följande:

Haha ja, det känns riktigt obehagligt att läcka ut det dära!

Jag fick också tre stora paket! Jag tyckte jag mådde fint de första dagarna.. kanske bara är min kropp som absolut inte gillar de där tabletterna :) skönt att du mår så fint!

Hoppas att du mår bättre snart så att du står ut resten av tiden!

Jag är nyfiken på hur tidigt man kan testa efter ET? Om man nu bortser från ovitrelle sprutan...
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-28 21:32:57 följande:

Hmm, jag tänker ju att min mens ska komma nästa tisdag, om man utgår efter min normala cykel. Då har det ju också gått 16 dagar sedan ovitrellen (om jag inte räknar helt galet). Kan ju testa när man vill men om man tänker att ägget ska hinna fästa och kroppen ska samla på sig tillräckligt för att ge utslag på en sticka så får man nog iaf ge det en 10-12 dagar efter ET?

Sen verkar det ju också vara så individuellt det där - vissa visar suuuper tidigt och andra lite senare.

Jag har själv blivit gravid på nyårsafton för en herrans massa år sedan. Det var enda gången jag hade sex under några månader, så ganska lätt att räkna ut ;) jag testade mig 10 jan och då var det positivt. Ren tur att just det testet gav utslag kanske men det var iaf innan min mens skulle beräknas komma, så tidigt var det haha.

Min senaste mens var typ vid midsommar så jag kan inte räkna på det sättet :P Jag har ju sprayat med synarela efter det. Har läst om flera som börjar testa på typ dag 11-12 efter ovitrelle. Men imorgon är det dag 10 för mig och då är det ju bara 6 dagar efter ET.

Hmm. Hahaa. Mycket tankar.
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-29 07:55:13 följande:

Haha ja, då kan du inte gå efter mensen ;) haha.

Man blir ju knäpp av alla trådar "är det en pluss eller späkstreck?". Jag känner mig relativt lugn med att faktiskt vänta tills testdagen...eller ja, åtminstone i närheten :) lätt att säga det nu kanske.

I vilket fall som helst, skulle man vara gravid så måste man ju ändå vänta tills maj innan bebisen kommer - hur tidigt/sent man än testar i denna cykeln :P

Gud var otålig man blir nu bara av att tänka på det!

Hahaha! Jag känner mig ganska lugn och kommer inte testa förrän tidigast i helgen. En vecka före TD typ. Men sen är det ändå TD som räknas! Har ju massa tester hemma från testlagret så det finns ju om man säger så... hahaa!! Om jag håller mig sysselsatt så är det okej. Det är när jag får lugna stunder som jag börjar fundera. Ska man känna nåt eller ska man inte känna nåt? Osv... Man kommer nog hinna oroa sig 10.000 gånger till innan man får en bebis..
Svar på tråden IVF start sommar 2017