• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Bara några dagar kvar till TD men jag känner mig säker på att det kommer vara negativt nu.. vågar inte testa typ. Mått så dåligt i helgen och varit ledsen. Verkligen hamnat i en dipp. Om vi gör om det här så kommer jag inte testa tidigt igen. Då kommer jag avvakta... Känns nästan som att det är mensdags, fått massa utslag i ansiktet osv. Bara vänta och se.

Usch inte alls något positivt inlägg nu..

Hoppas att ni alla mår bra och kämpar på!!

• ivfbebis
    Mjbo skrev 2017-09-04 10:40:26 följande:

Man behöver inte alltid vara positiv! I allt som har med ivf att göra är det så mycket känslor både negativt och positivt.. det är så sjukt mycket känslor. Jag förstår dig helt och hållet att det känns mörkt om det känns som mensen är på g.. när hade du test dag?

Kämpa på! <3

Testdag på lördag! Riktig berg och dalbana det här...

Tack <3
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-04 10:51:50 följande:

Det kunde lika gärna vara jag som skrev ditt inlägg! Vaknade med en ytterst tung och dyster känsla. Inga ömma bröst, en bråkdel av "växtvärk" i livmodern... Precis så som jag brukar ha innan mens. Grät till och med innan jag orkade lämna sängen i morse, för jag kände hur allt hopp runnit ur mig. 

Hur hemskt det än är känns det skönt att veta att det är fler som inte tycker att livet leker eller lyckas hålla modet uppe.

All styrka till oss <3

Känns som att jag kan börja gråta bara någon säger hej till mig. Försöker sysselsätta mig men det är en lugnare period på jobbet nu och då hinner man tänka mycket. Springer på toa hela tiden och tror att jag fått mens osv. Nej livet leker inte alls just nu... jag känner mig helt trasig! Och ju närmare testdagen desto värre tror jag att det blir.

Kram till dig <3
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-04 10:54:31 följande:

Man kan inte alltid vara på topp. Tillåt dig själv att vara ledsen, det är en del av livet <3 Jag hoppas innerligt att din magkänsla har fel och att det är er tur nu Kram!

Tack! <3

Vad kul att det gjort susen! Skönt med äggplock på en fredag. Då kan du ta det lugnt i helgen och vila. Det kommer gå super!!
  • ivfbebis
    Rebeccamz skrev 2017-09-04 13:09:13 följande:

Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?

Äggplock en tisdag och återföring på fredagen.

Första gången vi gör ivf.
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-09-04 12:44:24 följande:

"Ruvarresan" är hemsk :(

Önskar dig ork o styrka o håller tummarna!

Tack <3
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)

Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)

Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Heja heja!! Håller tummarna :)
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-09-04 20:09:54 följande:

Lite depp här från min sida idag:

Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.

Jag var hemma totalt 4 dagar inkl den dagen vi hade ÄP plus helgen. Sjukskrev mig. Jag hade ganska ont efteråt, både i livmodern och speciellt ryggen i flera dagar. Så jag hade aldrig klarat av att jobba dagen efter. Fick ta alvedon varje dag. Själva ÄP va okej men efteråt.. nej!
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-04 21:32:35 följande:

Ivfbebis - hur mår du nu ikväll? Usch blev ledsen för sin skull, jag har också liknande dippar och ju närmare jag kommer min testdag desto mer oro och ångest känner jag :( asom tur är har jag ett hektiskt jobb som fördriver dagarna och tiden, men då får jag istället ångest över att stressnivån ska påverka allting negativt.

Tänk så här, mkt av det vi känner och går igenom sitter i våra huvuden som spökar med oss. Idag fixk jag t,ex också för mig att jag börjar få mensliknande känslor. Har haft en helt perfekt tycker sedan vi började Ivf processen (kanske alla hormoner) men IDAG när jag duschade på kvällen och tvätta av sminket så känner jag plitarna och associerar direkt med att min mens är i gång. Har trots allt BIM om 5 dagar :(

Jag lider med dig!! Men vi får peppa varandra... jag hoppas innerligt att din magkänsla är så fel som det kan bli. Du ska plussa!! Så är det bara. Jag har tro och hopp för oss båda!! Styrkekramar

Jag mår sådär. Pendlar upp och ner. Jag har ju inget datum för BIM så det är svårt för mig att ha koll då jag blev nedreglerad med nässpray och har inte haft mens sen juni/juli.

Jag vågar inte hoppas även om jag vill. Så jäkla trött på lutinus också. Kladdigt, läcker igenom kläder ibland trots trosskydd osv. Och börjar bli irriterad i underlivet av att gå med trosskydd hela tiden också.

Haha åh bara massa neggo nu! :-/
  • ivfbebis
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

Lycka till!! :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017