IVF start sommar 2017
Är det någon av er som fått ett samtal dagen efter äggplock för att få en bekräftelse på hur embryona har celldelat sig eller om de ens har kunnat bli befruktade??
Vi hade äggplock igår (fredag) och trodde vi skulle få ett samtal idag lördag. Men inte ett knyst så man har varit nojig. Men så imorgon söndag har vi (preliminär) återföring vilket är då dag 2 om jag räknar rätt (fre-sön). Vi fick 7 ägg och man är så himla nervös att inget går till frysen och det ägg de sätter in kommer vara "ok" men inget superduper fint. Usch! Denna ständiga väntan
Åh, håller tummarna för er!!! Hoppas så att ägget fäster. Gick återföringen bra för dig? :)
Vi gick bara ut 2 ägg och bara 1 ägg blev befruktat och det fick jag tillbaka i fredags. Vi hade äggplock i tisdags och jag ringde själv i torsdags och frågade för jag ville veta. Dom har som procedur att endast ringa om man inte ska komma och då gör dom det samma dag! Riktigt jobbigt att sitta och vänta.
Återföringen kändes inte ens :) nu får man bara vänta och vänta.. Jag är fortfarande lite uppblåst och tarmarna måste jobba efter äggplock. Har även jätte ont i ryggen till och från. Hoppas att allt det försvinner snart!!
Lycka till :D