• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-10-31 17:17:44 följande:

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

Kämpa på! Vi får vara deppiga och asociala under denna period.. Stor kram! <3
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Grattis!! Håller tummarna hårt att det blir starkare!

Dag två för mig med sprutor. Jag kommer inte våga tjuvtesta denna gång eftersom jag fick falskt pos :/
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-11-06 07:16:02 följande:

Morgonens test var helt blankt! Inte tillstymmelse till streck så vad det än varit som gett mig positivt innan så är det borta nu. Ingen mens, bara mensvärk så det är väl bara invänta vad som komma skall :(

Styrkekramar! Vänta några dagar och om mensen inte kommer så ta ett nytt test <3
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-11-06 11:16:08 följande:

Näe nu känns det inget bra längre! I går kväll innan läggdags såg jag en liten mörk fläck i trosorna. På morgonen blev det lite brunt på pappret. Kör med skydd nu och är säker på att mensen kör igång när som helst.. Så himla deppigt! :(

Inte du också... :( Kram!

Vi måste få lite lycka och tur i den här gruppen snart!!
  • ivfbebis

Man pendlar ju som en jojo. Ena dagen positiv. Idag är jag gråtfärdig... gjorde så himla ont med sprutan igår men vet att vi gör detta för något bra. Känner mig lite allmänt lugnare den här gången men känslorna tar ju över ändå. Vet ju inte ens hur kroppen kommer reagera eftersom jag delvis har ny medicin den här gången. Bara att vänta på UL.

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-06 11:37:54 följande:

Ja visst måste vi få lite tur i den här gruppen!

Förstår att det går som en berg och dalbana.. usch. Jobbigt. Gott humör ena dagen, sen är allt skit nästa. Lycka till med sprutorna!

Jag är på rd 11 idag. Testade ju minus på kvällen rd 9 vilket var dumt å onödigt.. vågar inte testa nåt mer nu. Har officiell testdag den 9e nov. Men jag har verkligen inga symptom alls. Känner inte ens att mensen är på g. Brukar bli risig i magen då och ömma bröst. Men inget. Har bara fått massa finnar..

Tack :)

Håller tummarna att det dyker upp ett plus för dig!
  • ivfbebis

Själv har jag ultraljud på fredag.. Vi har ju provat lite ny medicin den gången. Trodde inte att jag skulle bli nervös men det kommer smygande.

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 06:33:41 följande:

Testdag rd 14 - negativt. Känner mig rätt tom nu. Ingen mens. Förmodligen lutinus som försenar den. Bara ringa kliniken idag å meddela resultatet :( nästa försök blir väl i januari.. fyfan. Varför ska man behöva gå igenom det här :(

Tråkigt att höra, vi fortsätter kämpa här tillsammans!! Jag mådde jätte dåligt när vi misslyckades med första försöket. Samtidigt så var det såå skönt att slippa sprutor, lutinus och allt annat. Man kunde liksom slappna av och vara ?vanlig? igen. Och även om man gärna vill göra ett nytt försök direkt så var det skönt att få lite tid för återhämtning. <3 Stor Kram!
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-11-08 21:13:16 följande:

Det kommer att gå fint! Lycka till!

Tack :)
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 07:38:53 följande:

Jaa vi får göra det. Kämpa kämpa!

Jo det är blandade känslor. På ett sätt är det skönt för nu slipper jag oroa mig å känna efter en massa symptom hela tiden. Men hade gärna satt igång innan julen men man måste ju vänta en cykel :(

Nu håller vi tummarna för dig att det ska gå bra! Snart dags för dig med ÄP va? :) kram!

Jag ska på ultraljud imorgon så då får vi veta! Men borde bli ÄP i början på veckan.
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 11:25:04 följande:

Spännande :) håller tummarna

Pratat med kliniken idag. Ska ringa när jag får en blödning å så skulle vi bestämma nästa behandling. Det lät nästan som att jag inte behövde vänta tills jan.. hon skulle höra med min läkare..

Håller tummarna för dig!!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

Ååh jag skickar massa styrkekramar och kärlek till Er!!! Det är nog ganska bra att ta en paus, speciellt för själen. Även om man gärna vill komma igång igen. <3 Tänker på er!

Tack <3
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 17:32:25 följande:

Man griper ju efter halmstrån här men blir lite förvirrad. Kollade nu på grav testet jag fick av kliniken och nu ser jag att det står att den ska doppas i behållaren i 15 sekunder? Det är en klocka bredvid bilden där man doppar den å så står det 15 sekunder. Jag doppa min i 4 sekunder typ. Inte för att jag tror det gör nån skillnad.. men att jag missa det. :/

Gör nytt och doppa i minst 15 sekunder... Då vet du att du gjort som du ska. Kan va bra för din egen skull och dina tankar. Jag håller nog alltid längre än 15 sek!
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-10 06:05:19 följande:

Började blöda smått nu. Då vet jag att lutinus försenade allting. Därför värken började två veckor efter ÄP - den ville egentligen komma då.. jaha. Bara nya tag

Stor kram <3
  • ivfbebis

Ultraljudet gick åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

• ivfbebis

Vi avbryter vår behandling. Läkarna ska gå igenom vårt ?fall? och diskutera vår fortsättning. Eventuellt får vi ett försök till efter jul/nyår annars får vi gå vidare med äggdonation.

• ivfbebis
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:43:10 följande:

Skönt att de ska studera ert fall, men då får ni vänta mer än vad ni tänkt?

Ja vi får ju ny väntetid om vi måste gå över till äggdonation...
Svar på tråden IVF start sommar 2017