• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-08-29 19:21:35 följande:

Åh då kommer jag sitta som på nålar i helgen när du testar! :)

Superspännande!

Tänker också på vad/om/när man ska känna något! Hade varit lättare som alla blev påverkade på samma sätt. Nu kan man inte gå efter något! :) haha

Nää det är ju det, alla är så olika! Idag högg det till lite en stund efter jag satt in lutinus mitt på dagen. Kände lite mensvärk typ.

Har du fått några speciella instruktioner om när du ska ta lutinus? Jag har iaf märkt att om jag försöker va still ca 10 min efter att jag tagit den så tycker jag att det kletar mindre.
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-08-29 22:16:14 följande:

Återföringen gick jättebra, 1 ägg av 7 som blev befruktat som de satte tillbaka. Till min stora besvikelse blev fet 0 som gick till frysen . Inga andra ägg var tillräckligt bra och blev inte befruktade. Nu är min största oro att detta fina ägg jag har i mig nu inte ska fästa (ruvardag 5 nu) och i sådana fall måste vi starta en ny IVF procedur. Stressen är fruktansvärd och oron lika så ????????

Vi fick bara ut 2 ägg... varav 1 var det enda som klarade sig som jag nu ruvar. Så inga till frysen! Jag försöker att inte tänka på att behöva göra hela cirkusen igen. Det får vi ta då. Försöker tänka att det här ska fungera.... sysselsätt dig med nåt så du inte funderar så mycket! Vi finns ju här om du vill prata av dig :)
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-29 21:14:14 följande:

Jag har haft mensvärk i över en vecka, ingen rast eller vila för min livmoder! Haha.

Njae, hon sa väl bara till mig att tjoffa upp dem på morgonen, på eftermiddagen och en när jag går och lägger mig.

Försöker att inte hoppa hopprep direkt efter typ ;) har märkt att det håller sig rätt bra där inne tills det gått 1-2 timmar.. vare sig jag rör mig eller ej. Sjukt öm där inne efter dessa veckor med konstiga föremål där inne haha.

Jag har hört att man ska fördela det jämnt över dygnet.. Jag har räknat ut när jag ska ta mina för att det ska passa in på mitt vakna dygn. Tar direkt när jag går upp, sen har jag räknat ut vart mitt på dagen är och sen när jag går och lägger mig.

Men fick egentligen inte några speciella instruktioner. Dock tycker jag det är jobbigt med kläder då jag tycker det fläckar igenom byxorna.. haha! :\
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-30 12:30:01 följande:

Vilken dos tar du av Menopur? Jag är också extremt trött. Finns verkligen ingen energi kvar i min kropp. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket av stimuleringen :(

Jag ruvar ju nu men tog 412 på menopur. Nästan högsta dosen. Jag tycker inte att jag fick så mycket biverkningar förutom ömhet där jag tagit sprutorna.
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-30 12:54:28 följande:

Så skönt att du slapp biverkningar! Hoppas att min kropp bara överdriver och inte alls mår så dåligt som jag känner mig!

Hehe. Jag tror att har man inga biverkningar så funderar man på om det ens händer nåt? Och har man massa biverkningar så önskar man att man inte hade några :) Sen (jag iallafall) analyserade minsta lilla som hände i kroppen.. "det är nog för nässprayen eller sprutorna" fast det inte alls är det.
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-30 14:35:54 följande:

Haha ja så kan det säkert vara! Ska försöka slappna av i det hela och tänka bort allt jag känner. Hoppas på bra besked på fredag :)

Det kommer gå bra! Jag ska försöka hålla mig från att göra för tidigt gravtest :-|
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-30 16:37:17 följande:

Åh håller tummarna för att ni får ett stort fint plus! :)

Tack :)
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-30 20:04:16 följande:

Idag fick jag reda på att vi har två fina ägg i frysen! Jätteglad blev jag, i ungefär 5 minuter. Troligtvis en svacka men jag tvivlar på att jag ens är gravid. Känns som att vi kommer få ta av de i frysen direkt... :( blir så trött och frustrerad på denna bergodalbana! Jag som var så lugn igår!

Jag vet känslan. Man pendlar upp och ner hela tiden! Vi får pusha varann :)

Men jätte kul med 2 ägg i frysen!!
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-08-30 23:14:11 följande:

Är det någon av ruvarna som redan testat, fast dagen D inte kommit?

Känner ni av några tecken? ( om man försöker bortse från Lutinus påverkan)

Jag tänkte nog testa i helgen... men det är en vecka innan min TD. Så tveksam om det kommer visa något. Hade ju ET i fredags 25/8. Inga speciella symptom, lite mensvärk men det kan ju som sagt vara lutinus.

Kände mig jätte lugn i början och tänkte att det inte skulle va några problem att vänta till TD men ju mer jag tänker på det desto mer vill jag testa. Haha! Inget tålamod alls!

Hoppas såklart på positivt så jag slipper göra om hela behandlingen. Men man kan bara vänta och se.
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-08-31 08:54:14 följande:

Ååh så spännande. Jag håller tummarna att du redan nu får ett starkt plus. Risken är ju bara att hormonerna från alla sprutor och annat kan ge utslag på stickan. Men jag är ju likadan, är så otålig så varje dag är en stor jäkla PINA. Trots mitt hektiska jobb så går det så lååångsamt. Men jag hill hålla mig. Även om besvikelsen för ett negativt test kommer oavsett när man testar. Den är ju ofrånkomlig

Vilken ruvardag är du på?

Vad jag vet så är det bara ovitrelle som kan ge falskt plus och den har gått ur kroppen nu eftersom det är 12 dagar sen jag tog den. Om man räknar med samma dag jag fick tillbaka embryot så är jag på ruvardag 7 (annars 6). Så i helgen blir det dag 9-10 typ :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017