• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Hoppfullhet skrev 2017-08-31 10:27:05 följande:

Vet du om ngn annan av medicinerna förutom ägglossningssprutan (ovitrelle o den andra jag inte kan namnet på) som kan påverka testet? Kan FSH sprutorna (eller va de heter) påverka?

Tex menopur ger inte falskt plus.. Det är bara ovitrelle vad jag vet!
  • ivfbebis

Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.

• ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-31 19:12:04 följande:

Åh visst är där ett streck, GRATTIS :)

Milli07 skrev 2017-08-31 20:31:19 följande:

Åh vad spännande! Ser också strecket :D Grattis!!

Ser ni också? Tack!!

Jag va tvungen att fråga mannen om han såg strecket och han sa att ja det gör han men han kommer ändå vänta till TD med att tro på det.. Jag vet egentligen inte hur jag ska tro eller tänka
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-31 20:45:52 följande:

Vad kul!! Ser också strecket! Grattis :) :)

Tack!! Hoppas det blir starkare för varje dag bara...
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-31 21:25:25 följande:

Men HUR ska jag kunna hålla mig från att testa nu?! Haha! Undra om jag också skulle få utslag..? Usch jag vågar inte testa!

Grattis <3

ijo skrev 2017-08-31 21:48:58 följande:

Ja, hoppas <3 När man väl börjat testa är det svårt att sluta haha. Nu har jag dock hållit mig sen i lördags!

Tack! Men imorse fanns inget streck, inte som jag kunde se iallafall :( Så får nog vänta med att glädjas...
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-01 07:14:11 följande:

Men det kommer, oroa dig inte!

Jag tänkte försöka hålla mig till måndag morgon åtminstone.. eller onsdag (lätt att säga det nu). Min man är lika otålig som jag och stampar nervöst hör hemma.

Jag hoppas det... kanske hade otur och så var det ovitrellesprutan ändå? Fast det står 10 dagar men det gått 13. Dock har jag haft samma grej med ägglossningstester, inget utslag på morgonen men på eftermiddagar får jag bättre resultat.

Min man tycker att det är onödigt att testa för tidigt och tycker att vi ska vänta till TD. Men helt omöjligt att vänta ju! Gaaaah!! Idag är det dag 7 sen ET.

Nu får jag hålla mig några dagar tror jag innan jag provar igen.
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

ijo skrev 2017-09-01 07:38:40 följande:

Hoppas det visar starkare sen igen! Det är ju fortfarande jättetidigt. Man ska inte kunna se en antydan till streck om det inte är något. Vänta några dag hoppas vi på tydligare linje <3

Grattis! <3

Håller tummarna för dig fram till VUL och för mig själv med starkare plus!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-01 08:45:21 följande:

Allas kroppar är ju olika och efter att ha kastats in i IVF-världen så förstår man ju ÄNNU mindre ;) haha. 

Jag tycker att det är påfrestande psykiskt, för även om man inte aktivt sitter och väntar (eller nästan haha) så blir ju dagarna till testdagen som en enda lång väntan! Och tiden står still. Otroligt frustrerande!

Nästa vecka hoppas vi att det kommer regna plus här inne i gruppen :) 

Jag tycker det psykiska är värst... hemskt. Alltid något nytt steg att oroa sig över men ändå försöka leva normalt. Man kan ju liksom inte påverka eller styra något. "Om jag äter det här..." osv. Och vi har ju inte berättat för några förutom för min bästa vän. Behöver någon att prata med! Jag är ändå glad över att vi fick relativt "kort" till TD. Många verkar ha upp till 18 dagar. Vi fick bara 15. Usch.. jag vill veta nu! Tänkte att jag kunde vara glad igår men så försvann glädjen imorse.
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-09-01 12:13:03 följande:

Nu är vi hemma efter äggplocket, som var en riktigt jobbig upplevelse. Trodde att jag inte skulle känna av det så mycket som jag gjorde, undrade till och med om smärtstillande funkade, kändes inte så. Hoppas att slippa göra om det. Men fick ut 11 ägg, så det får man glädjas åt. Kommer få 3 dagars sedan tillbaka på måndag, förhoppningsvis.

Ja det är inte skönt.. jag tyckte det va "okej" men däremot så mådde jag riktigt dåligt ett par dagar efteråt. Så att folk säger att man kan leva vanligt dagen efter var omöjligt för mig. Jag var hemma i flera dagar. Hoppas du mår bättre!
Svar på tråden IVF start sommar 2017