• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Hej

Ny här :)  

Vi ska starta vår ivf under sommaren. Vi får göra det långa protokollet så jag ska börja med nässpray på dag 19 så det blir i mitten på juli, sen får jag spraya tills dem öppnar upp igen efter semestern. Då ska vi förhoppningsvis få börja med sprutorna. Första gången med ivf och är livrädd för att jag ska må skit under behandlingen!  Plus att mitt jobb inte alls vet att vi gör detta så jag vet inte hur jag ska förklara all frånvaro när det är dags efter sommaren. 

• ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-06-30 17:38:31 följande:

Hej! Nykomling här! Glad att jag hittade den här tråden. Vi är mitt uppe i vårt första ivf-försök. Är på ruvardag 12 och får ta mitt gravtest imorgon!!! Jag är så nervös så jag spricker. Jag har 4 missfall i bagaget, 4 misslyckade inseminationer och vi har försökt i 5 år. Vi gör vår ivf i Falun. Vi tog bemfola och cetrotide och vi fick ut 20 ägg. 14 befruktade men bara 3 klarade sig...

Har du gjort testet??  Håller tummarna för Er!!  :)
  • ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-07-02 09:29:19 följande:
    Jag har gjort det och det var ett starkt plus! Yey! Men det är såklart mycke som kan hända så man är ju ändå inte lugn. Varenda liten brun flytning känns som domedagen!

Läste att ni ska börja behandling! Spännande. Jag hade exakt samma rädsla som du, att man skulle må jättedåligt. Nu har ju inte jag kört med spray och så men för mig gick det hyfsat smärtfritt. Jag mådde lite illa till och från men då blev jag överstimulerad så det var inte så konstigt! Jag valde att berätta för min chef och de jag jobbar närmast med. Då har de förståelse för om man mår dåligt eller behöver gå hem. Men det är ju så olika hur man vill göra! Det är ju en jobbig sak att prata om
    Åh vad kul grattis! :)  Jag kan inte berätta för min arbetsgivare då dem inte är så positiva till det tyvärr :/   
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-02 17:29:33 följande:

Hej!

Jag har precis gjort mitt första återförande av ägg. Jag har haft det långa protokollet så det var både nässpray och sprutor. Igår satte jag in ägget så det är alldeles färskt. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna. Har ni varit på ert första möte på Sahlgrenska ännu? :)

Hur upplevde du nässprayen?  Jag ska börja med Synarela nu i juli och sedan börja med sprutor när dem öppnar igen efter sommaren. Hur länge sprayade du och hur länge behövde du ta sprutor?   
  • ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-03 23:28:23 följande:

Känns som att jag har lita för höga förhoppningar om att vi kommer kunna börja i höst. När jag läser om andras väntan, som är flera månader eller upp till ett år...

Vi fick höra att det var 6-8 månaders kö sen helt plötsligt fick vi tid inom 2 månader. Nu kom sommaren emellan men annars hade jag redan börjat med behandlingen. Håll ut!  
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)
    Hoppas det går bra för alla!

Välkommen! Vi tillhör också Stockholm ivf :) 
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-03 17:33:48 följande:
    Jag hade suprecur nässparay. Jag var inställd på en massa biverkningar eftersom man läst en del. Men jag fick inte en enda. Konstigt tänkte jag. Men inte alls konstigt sade det på mottagningen :) men jag är ju sån. Förbereder mig alltid på det värsta så man istället kan bli positivt överraskad. Sprayade i ca en månad och sprutor i ca 10 dagar
    Jag är likadan, förbereder mig på det värsta! Haha :)  Hoppas att inte må så dåligt som man hört. Jag vet inte vad skillnaden är på Synarela och Suprecur? Jag skulle egentligen spraya i 2 veckor och sen börja med sprutor men min mens har hoppat så mycket nu så jag börjar spraya nu i juli så vi kan komma igång direkt efter sommaruppehållet. Totalt blir det väl 1 månad jag sprayar. Då ska jag lämna blodprov och sen börja med sprutor. Min man är borta en del så det är svårt att få ihop det med ägguttag och lämna spermier Obestämd  Försöker räkna ut allt nu i kalendern så vi kan försöka planera. Men det löser sig väl tillslut! 
  • ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-04 08:53:48 följande:
    Tack <3

Vart gör ni ivf? :)
    Vi gör på Fertilitetscentrum Stockholm. Vi gjorde utredningen där så det kändes naturligast att även genomföra behandlingen där. Sen lättaste stället för oss att åka till :)
  • ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-04 17:00:02 följande:

Okej, där vill jag också göra :) är de bra?

Har gjort utredning på annat håll men de gör inte ivf.

Ja jag tycker dem är bra! ????
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-04 18:57:12 följande:

Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är riktigt mellan de sprayerna. Hmm. Det finns ju olika sprutor också har jag förstått. Ja men gud det är mycket som ska tajma ja. Men det kommer säkerligen gå jätte bra för er :)

Idag är jag inne på "ruvdag" 3. Hoppas blödningarna håller sig borta.

Vart är det ni gör er IVF någonstans?

Jag har fått menopur som sprutor. Vi har valt Fertilitetscentrum i Stockholm.

Håller tummarna hårt för er!!
Svar på tråden IVF start sommar 2017