• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-09-06 13:50:28 följande:

Kliniken sa också till mig att fortsätta "som vanligt" tills min testdag. Jag förstår att de vill det men jag vill bara skrika "jag hatar lutinus!" när de försöker peppa en.

Jag fick iaf information om att skulle jag vilja återföra en av de embryo vi har i frysen måste jag vänta en mens till, så i oktober. Det känns så otroligt tungt nu!

Det är samma med oss. Måste vänta en mens till.. dock har vi inga i frysen så jag måste göra om hela behandlingen :(
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-07 07:13:18 följande:

Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?

Ingen aning! Har ingen våg så jag kan inte väga mig. Däremot så märker man på byxor att det var jobbigt under stimuleringen. Tog ett par dagar efter ÄP och sen kände jag mig mer normal igen.
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-08 19:41:05 följande:

Tack fina ni för era peppande ord. Nu ska vi bara njuta av helgen, hoppas att rosa flytningarna försvinner och att jag plussar på måndag. Mina Hcg nivåer kanske bara är väldigt låga. Oavsett får det bli nya tag. Har deppat tillräckligt nu. Orkar inte mer. Och mer kan jag inte göra än att vänta... man börjar bli ett proffs på det nu, att vänta!

Jag har testdag imorgon och har exakt samma som dig... har testat negativt i onsdags och nu ser man att det blandas rosa med lutinus... jag har gett upp hoppet men ska ta test imorgon eftersom det är TD.
  • ivfbebis

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

• ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-09 09:04:53 följande:

Jag tror du kan sluta med Lutinus. När du fått negativt och blöder. Usch. Jag lider med dig. Är i samma sits som du. Enda skillnaden är ju att min testdag är på måndag. Men nu blöder jag mer än bara rosa flytningar som det var igår. Övervägde sluta med Lutinus redan nu men sista hoppet är väl kanske ändå testdagen. Men är inställd på att köra om hela processen.

Samma här, blir nog i början av okt för omgång 2. Vi kör korta protokollet men surt.. när man liksom inte fått ett enda jävla ägg till frysen.

Tack!

Vi har inte heller några ägg... fick bara ett befruktat (av 2). Suck...
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-09-09 08:21:59 följande:

Vad tråkigt att läsa :(. Är så ledsen för din skull, vet hur de känns. Man sätter alla förhoppningar man har o lite till o när de då blev negativt första gången va de som lm ngn drog undan marken jag stod på helt. Tappa fotfästet o de tog en hel veckan innan jag kunde återgå till mitt nåt sånär normala jag. MEN, man tar sig upp igen, o kämpar vidare, för så är vi uppbyggda. Längtan efter ett barn är så starkt. Jag håller alla tummar för att ni inte ska behöva så många försök för att just er bebis ska komma till er.

Tyvärr är jag osäker på tampong men de borde ju gå bra. Upp till 2 veckor säger dom efter äggplock att det är inf risk. Byt oftare bara kanske?..

Stor kram

Tack <3
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-09 09:06:24 följande:

Nej vad tråkigt :( Känner verkligen med er! Låt dig själv falla och kämpa sedan vidare, förr eller senare är det er tur <3

Tack <3
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-09 09:22:07 följande:

Slutade du då med Lutinus tidigare än din testdag då? Jag är ju lite som du, rosa flytningar som nu är mer i mängd ocj färgen är brun/röd med klumpar (misstänker av lutinuset) . Men vet inte om jag ska sluta med Lutinus eller fortsätta till testdag på måndag. Finns en gnutta hopp om att jag ändå kan vara gravid men är en av dem som blöder lite. Och då vill jag inte sluta med Lutinus. Är så förvirrad. Står inget om det i papprena man fått hem, bara att man ändå ska testa på testdagen även om man blöder.

Till mig sa dom bara att man ska fortsätta med lutinus och testa på TD även om man blöder...
  • ivfbebis

VÄNTAR:

*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket)

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• ivfbebis

Jag har pratat med kliniken nu och väntar på ny behandlingsperiod. Så läkaren ska ringa upp under veckan och så ska vi gå igenom allt. Måste vänta på nästa mens så det blir väl i slutet på oktober misstänker jag.

Svar på tråden IVF start sommar 2017