• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Znickers skrev 2017-09-21 21:16:07 följande:

Skönt att det några som kör långa protokollet. Men hur är det nu, jag ska då alla papper hemskickade med proceduren osv, men börjar man med nässprayen ca 14 dagar efter mens?

Känns som att den eviga väntan kommer upplevas än mer olidlig med långa protokollet.

Znickers skrev 2017-09-21 21:20:54 följande:

Tack för peppningen. Jag blev väl bara helt paff imorse när jag ringde för att kolla med den nya ordinationen. Jag trodde inte det långa protokollet skulle vara ett alternativ för oss, men jag läste på en del. Och med tanke på mina futtiga 7 ägg och som dessutom inte var av bästa kvalitet så är jag väl tacksam att de ändå bytte till det långa nu.

Men du sprayar alltså 2ggr / dag. Sköterskan i liten sa 3gge/dag till mig eller så hörde jag nog fel för jag var så upprörd just då. Skönt o höra att du mådde bra. Får hoppas att även jag svarar lika bra till den. Men sån tid allt ska ta. Med långa protokollet är vi då planerade för äggplock i mitten av november.

Du borde ha fått information om vilken dag du ska börja spraya på.. alla gör olika så kolla det med kliniken! Jag ska börja på dag 19, då räknas första dagen med mens som dag nr 1. Jag sprayar 2 ggr per dag (4 sprayningar - alla näsborrar). Sprayar totalt i ca 14 dagar. Vissa sprayar ju i flera månader... Sen när jag börjar med sprutor så sprayar jag bara i en näsborre på morgonen och en näsborre på kvällen. Men det kanske beror på vilken spray du får? Om du ska spraya 2 eller 3 ggr per dag.

Jag fick, trots långt protokoll, endast 2 ägg... ett blev befruktat och det fick vi tillbaka. Tyvärr funkade det inte så nu kör vi försök nr 2.

Man får nånstans lita på att dom vet vad dom gör...
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-22 07:29:23 följande:

Idag har jag BIM i naturlig cykel, har TD på måndag den 25e. Testade positivt, dock väldigt svagt redan i måndags, sen starkare på tisdagen. Sedan dess har testet inte blivit starkare vilket oroar mig. Clearblue digital visar också positivt, men jag ska ta ett nytt om några dagar och se om den skiftar över till 2-3 veckor istället.

Brukar det vara starkare än detta på BIM? Tror ni jag behöver oroa mig?

Grattis!!
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-10-02 19:12:44 följande:

Där va ett litet pyre på ca 21mm med tickande hjärta. Idag känns det bra <3

Åh grattis!! <3
  • ivfbebis

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nässpray 21/10

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10

* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10

* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10

• ivfbebis

Uppdaterade listan, hoppas det blev rätt.

Jag får börja med nässpray 21/10 och förhoppningsvis nytt ÄP mitten på november :)

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-04 08:13:50 följande:

Hur känns det för dig?

Kram <3

Det känns bra att komma igång igen även om det finns lite oro också. Men än så länge lättnad över att få komma igång och ha en liten tidsplan.

Hur har det gått för dig?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-04 16:17:40 följande:

Ja, skönt med en plan så man inte bara står som ett frågetecken (som man gjort senaste månaden haha). Hoppas att allt går bra <3

Jag känner mig väl ganska redo att kasta mig in igen. Oron gnager mer och mer för varje dag, så svårt att släppa den när man inte lyckades första gången. 

Hoppas det blir många ägg för er denna gången.

När skulle du göra nästa behandling? Du skulle göra FET?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-06 16:56:04 följande:

Ska på ultraljud den 18e för att fastställa när/om jag har ägglossning. Hoppas på att göra FET veckan efter det... men allt (och inget) kan ju hända :(

Håller tummarna hårt för er!!
  • ivfbebis
    Västerås skrev 2017-10-09 11:03:17 följande:

Vi fick 2 st 5 dagars tillbaka. Säkert beroende på min ålder

Lycka till!!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-16 17:05:52 följande:

Hej alla i tråden (om ni finns kvar...?)

Jag har nu påbörjat försök 2. Ska göra FET denna månaden och har ultraljud på onsdag för att kolla hur mina äggblåsor är och när jag får äl.

Tar äl-test varje morgon nu och blir nervös så fort jag ska kissa på stickan. Har aldrig tagit äl-test så ny värld för mig!

Hur går det för er andra?

Heja dig!!

Jag börjar med omgång 2 av nässpray på lördag.
Svar på tråden IVF start sommar 2017