• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-09-11 19:28:53 följande:

Pratade också med min klinik idag. Deppigt samtal men skönt att de tagit emot tusentals negativa besked innan.

Inväntar också återkoppling av min läkare och kommer troligtvis ta en blasto från frysen efter nästa mens (början av okt) och sätta in sista veckan i okt?

Då får vi samköra igen här! <3

Jag kör ju långa protokollet :/

Så jag måste vänta på nästa mens.. sen börja med nässpray i ca 2 veckor och sen sprutor. Men förhoppningsvis slutet på okt/ början på nov :)

Vi följer varann :)
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-11 23:10:39 följande:

Japp, då är vi några från denna rund som kommer följas åt i okt/nov igen. Du, jag, frupäråon, hoppfullhet... ja vi är några. Så jäkla surt, hittills har vi EN i tråden som är gravid. Jag hoppas på fler snart. Tröttsam vänta.

Ja det är tråkigt att vänta! Tiden går långsamt. Tänker att jag ska försöka slappna av nu och leva normalt innan det är dags för nästa behandling. Men det här tär ju mer på psyket än jag trodde.... Tur att vi har varandra <3
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-11 15:54:55 följande:

Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?

Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3

Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?

Och förlåt igen för min korkade fråga :'D

Grattis till ruvning! Håller tummarna för dig!
  • ivfbebis

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ivfbebis, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-13 10:38:36 följande:

I måndags när jag ringde Sahlgrenska för att informera om vårt misslyckade 1a försök, så fick jag besked att dem är helt fullbokade vid min näst menscykel i oktober. Så arg och besviken, in i bomben. Ska man nu få vänta igen?? För sitt 2a försök?! Hon fick boka in mig till 2 november i stället. Men jag ska ligga på och ringa dem ett par gånger i veckan, någon kanske, tyvärr, behöver avboka. 

Ibland upplever jag hela IVF-karusellen som "löpande band". Är det någon annan som upplever samma sak? Kanske inte samma känsla om man går på privat klinik, men de stora sjukhusen ger en sådan upplevelse iallafall. Riktigt surt! Jag är inte alls bitter. Är hemskt ledsen... men verkligheten suger hästballe många gånger.

Vad konstigt att inte ha plats för er! Jag har inte hört vår klinik prata om att det kan vara fullt. Vi går på en privatklinik som är landstingsfinansierad. Jag hade inte velat vänta. Får vänta tillräckligt länge ändå :(
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-13 15:40:04 följande:

Känner med din frustration!

Fick besked att nu när jag ska testa med FET i oktober så får min äl inte ske på en helg (kan ju inte JAG styra iom den är ostimulerad). Kliniken har stängt lör - söndag så då får jag "bara vänta tills nästa månad och se om det blir bättre timing då". Vi har ändå betalt för våra tre försök och det känns så jävla ustrerande att de är så lugna, precis som om man kan ta det lugnt när det enda man får göra är att vänta?! Jag har svårt att hålla huvudet kallt och bara tänka "ja ja, då blir det nästa månad..deeet gör iiiiiinget" !!! Man blir galen!

Å vad jobbigt! Håller tummarna att det inte inträffar på en helg!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-13 20:14:12 följande:

Vågar knappt tänka på det. Min mens är beräknad fredag 6 oktober och kommer ägglossningen 14 dagar efter så.. ja fan också!! :(

Jag har ingen koll på min ägglossning. Däremot hoppas jag på att kunna försöka planera äggplock så nära helgen som möjligt eftersom min kropp reagerar så starkt. Om det nu går att planera...

Såg att jag fått nya recept utskrivna och då med någon ny spruta. Hoppas dom ringer och förklarar vad jag ska göra :/
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-15 06:57:06 följande:

Ja visst är det jobbigt! Känner mig som världens elakaste människa och kan verkligen inte hejda mig. Kan tom tänka "reagera inte, reagera inte" eller "det är inget att bry sig om, det är inget att bry sig om", men klarar inte hålla emot. Är så trött på mig själv för tillfället :(

Men är det inte hela processen som egentligen är orsaken? Att man känner sig pressad och stressad? Jag gick in så himla mycket i det så att det nästan var det enda jag kunde tänka på. Kände inte att hormonerna påverkade mig mer än normalt, min man sa "nä du är lika grinig som vanligt" Hahaha! Nu när vi har en paus så känner jag mig helt normal igen och det är jätte skönt.
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-15 13:14:08 följande:

Fick brev hem idag att inget av våra ägg som odlades vidare gick att frysa :( Trodde inte jag skulle ta det så hårt, men känns verkligen inte kul att behöva göra om hela processen igen om det inte tar sig denna gång. 9 ägg, 4 blev befruktade, 1 fick vi och resten kasserades.

Någon som vet kriterierna för att frysa? Alltså vad de kikar på osv. Till oss förklarade de enbart att det är andra kriterier som ska uppfyllas om äggen ska frysas. Är det vanligt/ovanligt att inte få något till frysen?

Trist! Vi har inte heller några i frysen. Vi fick 2 ägg toralt. Vi fick bara ett ägg befruktat och det fick jag tillbaka. Så nu måste vi göra om allt...

Om inga har gått till frysen så var dom nog inte tillräckligt bra för det. Tänk att dom vet vad dom pysslar med! Man vill ha BRA ägg, inte bara ägg. Förstår du vad jag menar? Kram <3
Svar på tråden IVF start sommar 2017