• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Milli07 skrev 2017-09-15 14:21:25 följande:

Du har så rätt så, känns bara tungt precis när man öppnat det där brevet och inser att man troligen måste genomgå allt igen. Är lite nyfiken på hur kvalitén i allmänhet var på våra ägg/embyron samt om det uppkommit några indikationer på varför vi är ofrivilligt barnlösa så skickade iväg ett mail för en stund sedan, men fick nu till svar att de inte lämnar sådan information i mail. Orkar inte ringa just nu så får ringa dem i nästa vecka så kanske oron stillas lite :)

Har ni fått mycket information om kvalitén på ägg/embyron, era chanser att lyckas osv? Vi har inte fått någon info alls och går ändå privat och betalar själv. De känns som att läkarna alltid är stressade och mest vill ha besöken avklarade och ta in nästa patient.

Nej vi har inte fått någon sådan information!
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Läser allas historier o måste säga vilka kämpar ni alla är ????????

Grattis till alla posotiva o glada nyheter.

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Slutspruta imorgon och äggplock på måndag.

Håller tummarna för oss alla

Välkommen! Håller tummarna för er! Vi väntar på vårt andra försök i slutet på okt.
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 07:36:16 följande:

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

Jag vet inte vilken dag som är bäst att testa men om man har tagit ovitrelle så ska man akta sig då den kan ge falskt positivt test :)

Jag tänker att 3 dagar innan TD borde funka att börja testa..
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 12:48:22 följande:

I fredags, 9 dagar efter jag tog Ovitrelle testade jag för att se om den gått ur kroppen, mest för jag var rädd för falska gravtest längre fram. Och i fredags var strecket så svagt att det mer eller mindre inte syntes. Provade i morse igen för att jag ville ha ett blankt test och därmed kunna vara säker på ett positivt gravtest senare i veckan. Nu fick jag ett svagt men ändå klart tydligt andra streck, starkare än det i fredags. Vet inte vad jag ska tro, är bara på ruvardag 7. Fick insatt ett tredagars embryo för en vecka sedan, dock 16- celligt. Men jag får nog låta bli att tro det ena eller andra och bara vänta :)

Jag tog test 11 dagar efter ovitrelle och fick svagt plus men det var tyvärr sprutan.. sen var det så blankt det kunde vara! Så nästa försök kommer jag vänta. Jag har lärt mig en läxa...
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 15:22:15 följande:

Tack, då förutsätter jag att det är sprutan som härjar ännu och väntar till senare i veckan :)

Jag håller tummarna för dig!!! Alla reagerar ju olika...
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-19 18:39:26 följande:

Efter gårdagens "positiva" test på ruvardag 7 har tankarna farit runt. Tog precis ett nytt test, med kvällsurin, och får ett starkare andra streck än igår. Är på ruvardag 8 idag, imorgon är det två veckor sedan jag tog Ovitrelle. Fick insatt ett tredagars embryo måndag förra veckan. Kan det vara Ovitrellen som spökat ännu? Eller kan man verkligen få positivt test redan på ruvardag 7/8?

Hjälp!

Håller tummarna att det inte är ovitrellen som spökar!! Isåfall.. grattis!! :)
  • ivfbebis
    Rebeccamz skrev 2017-09-20 13:54:53 följande:

Hade TD idag det var negativt mår så jäkla dålig trodde verkligen vi lyckats denna gången eftersom jag inte fått min mens! ????

Avvakta! - ring kliniken och se vad dom säger. Men förstår att det känns jobbigt :(
  • ivfbebis
    Hel77 skrev 2017-09-19 22:58:44 följande:

Hej! Ny här. Vilken intressant tråd. Jag genomgår just nu IVF och har TD 22/9. Kan man testa 2 dagar innan med gott resultat? Orkar bara inte med denna väntan. Har mått som en bergodalbanefärd de senaste veckorna så nu vill man ju veta hur allt gått.

Du kan alltid testa men kliniken går efter resultatet på TD :)
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-21 11:30:55 följande:

Nu är jag tillbaka igen. Har ingen koll på hur det har gått för er andra :( Så hemskt ledsen. Men hoppas på att fler har lyckats!! Jag kännde bara att jag behövde en paus från FL.

Nu har jag fått ny ordination, IVF2 - långa protokollet som jag starta med i min nästa menscykel i oktober.

Tydligen blir det menopur istället för Gonal-f.

Är det någon mer som kommer köra långa protokollet i oktober??

Jag ser INTE fram emot det, men tydligen krävs det då jag inte fick så bra ägg i 1a försöket.

Trött på det redan innan man startat!! *suck*

Jag kör långa protokollet! Väntar på försök nr 2 och nästa mens som borde komma vid månadsskiftet och sedan ska jag börja spraya med synarela på dag 19. Sprutor blir Elonva och menopur.

Första försöket var bara synarela och menopur.
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-21 11:30:55 följande:

Nu är jag tillbaka igen. Har ingen koll på hur det har gått för er andra :( Så hemskt ledsen. Men hoppas på att fler har lyckats!! Jag kännde bara att jag behövde en paus från FL.

Nu har jag fått ny ordination, IVF2 - långa protokollet som jag starta med i min nästa menscykel i oktober.

Tydligen blir det menopur istället för Gonal-f.

Är det någon mer som kommer köra långa protokollet i oktober??

Jag ser INTE fram emot det, men tydligen krävs det då jag inte fick så bra ägg i 1a försöket.

Trött på det redan innan man startat!! *suck*

Och jag trodde att jag skulle må jätte dåligt men det gjorde jag faktiskt inte... man har läst alla hemska biverkningar :/ Jag var noga med att spraya på bestämd tid, tex kl 7 och 19. Då får man en jämn fördelning och minskar risken för biverkningar.

Det kommer gå bra!
Svar på tråden IVF start sommar 2017